  • 51. Data: 2013-02-12 13:51:30
    Temat: Re: krzywa grzewcza - podłogówka Junkers
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-12 13:46, ZbyszekZ pisze:
    > Ano nie jedyny skoro możesz wybierać który i jak działa.

    Ale mowa jest o 100% udziale temp. pomieszczenia. Wtedy tego na zewnątrz
    "nie ma".

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 52. Data: 2013-02-12 14:09:02
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 12 lutego 2013 13:36:30 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > ale wiesz że podlogówka sie samoreguluje?
    > jak t wzrasta w pomieszczeniu o 1 czy 2 stopnie to podłgoa przestaje
    > praktycznei oddawać ciepło?

    wiem, wiem -pytanie było czy maniek ogrzewa/steruje extra te chłodne pomieszczenia.
    Mówi ze nie. Zatem tak po mojemu umieszczając czujnik w jednym z tych chłodnych
    pomieszczeń uzyskałby dosc dokładnie to samo, a bez pracy pompy.

    b.

  • 53. Data: 2013-02-12 14:09:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Zwróć uwagę, że mówimy o akumulacyjnym ogrzewaniu podłogowym gdzie stałe
    > czasu liczy się w godzinach.

    Dokladnie, z grzejnikami wogole nie ma problemu.

    > Oczywiście wspólny termostat dla całego domu będzie regulował temperaturę
    > powietrza najdokładniej dla pomieszczenia gdzie się znajduje.
    > Pozostałe pomieszczenia można wyregulować przez odpowiednie przepływy wody
    > w segmentach podłogówki.

    Pomieszczenia poludniowe i polnocne bardzo sie roznia. Nie ma dobrego
    miejsca na termostat. Nie widze powodu zeby upierac sie na sterowanie
    termostatem wewnetrznym, skoro oparcie o temp. zewnetrzna radzi sobie duzo
    lepiej. Dzieki prostocie pomija wszystkie problemy zwiazane z dobraniem
    pomieszczenia referencyjnego, odpaleniem kominka, czy impreza na dole. To
    wszystko jest bez wplywu. Maly dyskomfort daje sie odczuc podczas silnych
    wiatrow, no tego to to nie uwzglednia. Jako, ze to rzadkosc to nie zawracam
    sobie tym glowy.

    > Przy mniej więcej proporcjonalnych stratach dla różnych pomieszczeń
    > temperatura w nich będzie po dobraniu proporcji przepływów z grubsza
    > (myślę w granicach 1 stopnia) zgodna z oczekiwaniami w całym zakresie
    > temperatur zewnętrznych.

    Straty nie sa proporcjonalne caly czas i to uwzglednione jest z dorobkiem
    inwentarza przy wybraniu odpowiedniej koncepcji. Mozna tez powiesic gdzies
    tam regulator i zastanawiac sie jak odpalic ogrzewanie na gorze, bo na dole
    jest za cieplo.

    > Oczywiście można sobie wyobrazić zawory na rozdzielaczu podłogowym
    > sterowane przez lokalne regulatory temperatury.

    To juz tym bardziej bez sensu.

    > Podsumowując temat, nie znam regulatora FW100.

    Chodzi o koncepcje. Rodzaj sterownika to niuanse prawde mowiac.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2013-02-12 14:20:42
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    >jednym z tych chłodnych pomieszczeń uzyskałby dosc dokładnie to samo, a bez

    Ale to poludnie i male pomieszczenia, ktore szybko nagrzewaja sie od slonca.
    Tak samo szybko sie wychladzaja w czasie mrozow.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2013-02-12 14:29:31
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 lutego 2013 13:51:30 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Ale mowa jest o 100% udziale temp. pomieszczenia. Wtedy tego na zewn�trz
    >
    > "nie ma".
    Twój dom - Twoje ustawienia.
    Znałem takiego jednego co uważał że pedał gazu i pedał hamulca są albo 0 albo 100%,
    już nie żyje.(*)

    --
    ZZ@private
    (*) Dostał zawału po tłustym obiedzie.

  • 56. Data: 2013-02-12 14:36:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 12 lutego 2013 14:09:25 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Pomieszczenia poludniowe i polnocne bardzo sie roznia. Nie ma dobrego
    > miejsca na termostat. Nie widze powodu zeby upierac sie na sterowanie

    czyli w efekcie:
    -czujnik umieszczasz w północnym pomieszczeniu
    -w czasie gdy nie ma słonca ani kominka wyregulowujesz tak jak t-1 pisal obwodami aby
    wszedzie miec załozona temerature (ja tez tak zrobione, wyregulowalem raz parenascie
    lat temu)
    -gdy sie pojawi słonce lub kominek podlogowka sama, jak to okreslil Marek D., sie
    wyreguluje czyli w tym przypadku osłabi.

    ileż można, dajcie no jakis wątek o solarach albo co :-)

    b.

  • 57. Data: 2013-02-12 14:46:16
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Budyń napisał(a):

    > mój dom jest z ok. 1996 :)W lecie wymieniłem piec i zrobiłem różne takie wynalazki
    - ale w zeszłym roku to za takie okresy zużyłem 274m3 i 256m3.
    > Z tym ze mam wrażenie ze zima jest nico cieplejsza, musze przy okazji poszukac
    danych.

    OIDP, to w zeszłym roku, w tym okresie (styczeń/luty) miałem pod rząd
    -23...28stC przez około 4 tydnie. Teraz temperatura oscyluje wokół zera,
    bo w dzień ciut powyżej zera, a w nocy potrafi spaść najwyżej do -10.
    I właśnie mniej więcej od miesiąca (gdy się zima zdecydowała "jaka ma
    być" ;)) w domu mam 19...21stC przy zużyciu dobowym 3 kostek siana :)
    Piec na paliwo stałe + bufor 800l + 100%podłogówki.
    Sterowanie? Raz na jakieś czas skoryguję temperaturę na zaworze
    mieszającym do rozdzielacza podłogówki. I tu jest chyba jedyne miejsce,
    w którym chcę wprowadzić udoskonalenie: czujnik temperatury w
    pomieszczeniu referencyjnym (ładnie brzmi, to se zastosuję) wpływający
    na zawór regulujący temperaturę wody do podłogówki.
    Tak se wymyśliłem, tylko nie wiem czy takie coś jest produkowane ;)
    A może łatwiej jest regulować przepływ? Hmm... Mam jeszcze trochę czasu. :)
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 58. Data: 2013-02-12 15:03:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >czyli w efekcie:
    >-czujnik umieszczasz w północnym pomieszczeniu

    To kuchnia z jadalnia. :-))

    >ileż można, dajcie no jakis wątek o solarach albo co :-)

    :-DD

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2013-02-12 16:05:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 lutego 2013 09:30:33 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > U gory mam 19,5 - 20 stopni.
    >
    > Nie moge jej odizolowac i nie ogrzewac.

    Skoro zużyłes 4mp drewna to wychodzi ze w kominku palisz codziennie.
    Wg mnie jesli ktoś codziennie chce palić drewnem pomimo tego że ma gaz to lepszym
    rozwiązaniem od kominka jest kocioł smieciuch w kotłowni. i sprawnośc wyższa i
    bałagan związany z rozpalaniem , paleniem czyszczeniem itp przeniniesiony do
    kotłowni.

  • 60. Data: 2013-02-13 09:45:39
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 12.02.2013 16:05, Kris wrote:

> [...]
    i sprawnośc wyższa i bałagan związany z rozpalaniem , paleniem
    czyszczeniem itp przeniniesiony do kotłowni.

    Palimy od czwartku wieczor do poniedzialku rano. W tygodniu jestesmy
    zbyt zalatani i nie ma czasu. Wtedy przydaje sie pelna bezobslugowosc gazu.
    Wchodzisz do domu i jest cieplo. Nie ma musu aby rozpalac.

    Na razie mi sie podoba. Mozliwe ze w przyszlym roku znudzi mi sie
    kominek i bede bardziej dawal zarobic PGNIG.
    Faktem jest, ze daje sie spokojnie nagrzac dom tylko kominkiem i przy
    okazji troche przyoszczedzic.

    Piec smieciuch ma jedna wade - nie ma klimatu ;) chyba, ze ktos lubi z
    Zona siedziec z winkiem w kotlowni i sluchac szumu dmuchawy i zgrzytu
    slimaka.
    Majac gaz to dla mnie nieporozumienie.
    Dodatkowo ile miejsca zajmuje.

    --