    From: "rrr." <d...@w...or>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podłączenie piecyka elektrycznego
    Date: Thu, 01 Jan 2009 15:34:43 +0100

    Użytkownik kris napisał:

    > A do wymiany butli w kuchence gazowej też wzywasz fachofca z uprawnieniami i
    > mu za to płacisz;))
    Nie wzywam, nie mam gazu z butli.
    > A jak masz gwóźdź w ręku to ci sie nie kojarzy że pasuje do otworu w
    > gniazdku 220v- nie prubujesz go tam wcisnąć?
    Nie, ale też dlatego, że będąc dziecięciem rzeczony gwóźdź - a raczej
    dwa- do gniazdka wcisnąłem :)
    > Pewne rzeczy na prawde można samemu zrobić bez narazania zycia i zlecania
    > tego "fachofcom" z uprawnieniami.
    Pewne rzeczy, ale nie wszystkie.
    > No i do tej pory nikt nie podał jaki przepis nakazuje podłaczanie kuchenki
    > przez osobe z "uprawnieniami".
    Czy jeśli komuś się wydaje, że wie jak coś zrobić to znaczy że wie to
    rzeczywiście ? Nie jestem zwolennikiem koncesjonowania i mam głęboko w
    d... czy ktoś podłączy sobie kuchenkę czy piekarnik na wcisk i na
    plaster, jednakże pod warunkiem, że tylko on będzie z tego korzystał i
    nikogo postronnego nie narazi to na jakiekolwiek niebezpieczeństwo.

    wątek był o podłączeniu piecyka elektrycznego. Wierz mi widziałem bardzo
    fantazyjnie wykonane łączenia przewodów, wg twórców wykonane zgodnie z
    głębokim przeświadczeniem o ich poprawności. A że kogoś mogło zabić, czy
    zacząć się palić, nie brali takiej możliwości pod uwagę, bo przecież
    zrobili dobrze.
    W przypadku instalatora z odpowiednimi uprawnieniami mamy większą
    szansę, że zrobi to zgodnie ze sztuką :)

    pzdr.
    rafał