  • Data: 2019-03-17 14:26:24
    Temat: Re: Podłogówka
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-17 o 10:20, Marek pisze:

    > Tego się obawiam. Jak mawiał trener Górski "prościej kija pocieniować
    > niż go potem pogrubasić".
    >
    > Czym liczycie?
    Sanokan setupco, podłogi liczone z całym ogrzewaniem CO.

    > Wziąłem pierwszy z brzegu do obliczania  zapotrzebowania energetycznego
    > budynku /pomieszczeń (Audytor OZC). Zrobiłem testowe obliczenia dla
    > wiatrołapu (4.5m2). Po wprowadzeniu wszystkich przegród, zdefiniowaniu
    > ich parametrów zgodnie z użytymi zapotrzebowanie na moc wyszło ~140W.
    > Mało wiarygodne raczej (po wrzucenia tego do kalkulatora pętli wychodzą
    > odstępy 35cm).
    Dlaczego? mocno ociepliłeś, małe pomieszczenie i to zużycie energii małe,
    poza tym wiatrołapy liczy się prawie bez ogrzewania bo mają stanowić bufor
    pomiędzy zewn a salonem. Ja też mam w wiatrołapie co 30cm rurki i
    podłączony jest
    na powrocie z kuchni bo tam był mniejszy obieg.
    A że na powrocie to zostało uzględnione w obliczeniach.

    --
    Pozdr
    Janusz