  • 1. Data: 2019-03-15 14:35:30
    Temat: Re: Podłogówka
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-15 o 14:18, lleeoo pisze:
    > Pytanie do praktyków, przy kolejnym domu zlecilibyście projekt
    > podłogówki ze szczegółowymi wyliczeniami czy raczej jak ktoś tu
    > ostatnio pisał, rozstaw rurek co 15cm z zagęszczenie w strefach
    > przy okiennych 10cm.
    To jest zły pomysł, podłogówkę się liczy, ja np w sypialniach mam
    20-25cm, kuchni podobnie, w salonie 15 pod panelami, 20 pod płytkami a w
    korytarzu mam 35, w łazienkach też różnie od 10 do 15cm. Do tego lekkie
    zagęszczenie pod drzwiami balkonowymi ale nie mniej niż 10-15cm i to w
    zupełności wystarcza.

    Liczenie daje Ci oszczędności, na pętlach, rozdzielaczach, pompach bo na
    oko dajesz więcej w razie czego i najczęściej są przewymiarowane, wiem
    bo widziałem
    tak robione przez zawodowych hydraulików co to od "wieków tak robią i
    jest dobrze"
    i lecą równo z pętlami bez sensu. Tak jak oni robili korytarz to ja mam
    w łazience,
    rurki co 10cm, kompletnie bez sensu, no ale ludziom ciężko wytłumaczyć
    że można inaczej.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2019-03-16 11:52:20
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 15 marca 2019 14:35:33 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    > korytarzu mam 35, w łazienkach też różnie od 10 do 15cm. Do tego lekkie
    > zagęszczenie pod drzwiami balkonowymi ale nie mniej niż 10-15cm i to w

    no więc ja zacząłem liczyć i gdy zaczeły pojaiwać mi sie rozstawy własnie 25-30cm
    pierdyknąłem oblicznia do kosza i całosc poszła co 15cm (chyba, musialbym sprawdzic
    na fotkach)

    b.

  • 3. Data: 2019-03-16 12:50:45
    Od: l...@g...com

    O to chodzi, o to chodzi. Liczenie rozstawu rurek jest zgrubne i gdy wychodzi rozstaw
    25-30 cm należy do tego podchodzić ze sporą nieufnością.

  • 4. Data: 2019-03-16 13:57:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-16 o 11:52, Budyń pisze:

    > no więc ja zacząłem liczyć i gdy zaczeły pojaiwać mi sie rozstawy własnie 25-30cm
    pierdyknąłem oblicznia do kosza
    Mogłeś się pomylić, może przyjąłeś zbyt wysoką temp zasilania
    albo za duże przepływy, obliczenia czyli model ogrzewania się dostraja,
    zmienia się parametry i patrzy jakie wyniki wychodzą, ostateczne
    wyniki są efektem nawet dziesiątek takich iteracji i dostrajania,
    sprawdza się
    też warunki brzegowe oraz dodaje niezbędny zapas ale nie więcej niż 10-20%.

    i całosc poszła co 15cm (chyba, musialbym sprawdzic na fotkach)

    No i na pewno przepłaciłeś.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2019-03-16 13:58:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-16 o 12:50, l...@g...com pisze:
    > O to chodzi, o to chodzi. Liczenie rozstawu rurek jest zgrubne i gdy wychodzi
    rozstaw 25-30 cm należy do tego podchodzić ze sporą nieufnością.

    Nie, to trzeba umieć liczyć, to nie jest tylko proste podstawienie
    danych do wzorów.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2019-03-16 14:49:27
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 16 marca 2019 13:57:29 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
    > i całosc poszła co 15cm (chyba, musialbym sprawdzic na fotkach)
    > >
    > No i na pewno przepłaciłeś.

    zapewne tak. Ale to są nieduże pieniadze w stosunku do świetego spokoju który sobie
    zapewniłem :-)

    b.

  • 7. Data: 2019-03-16 16:47:06
    Od: l...@g...com

    "Nie, to trzeba umieć liczyć, to nie jest tylko proste podstawienie
    danych do wzorów. "
    Rozumiem, że liczysz to przy pomocy jakiegoś programu np. IN2CO?

  • 8. Data: 2019-03-16 18:18:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-16 o 16:47, l...@g...com pisze:
    > "Nie, to trzeba umieć liczyć, to nie jest tylko proste podstawienie
    > danych do wzorów. "
    > Rozumiem, że liczysz to przy pomocy jakiegoś programu np. IN2CO?

    Tak, ale na arkuszu też można.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2019-03-16 18:21:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-16 o 14:49, Budyń pisze:

    > zapewne tak. Ale to są nieduże pieniadze w stosunku do świetego spokoju który sobie
    zapewniłem :-)
    To Ci się tylko tak wydaje :)
    Za długie pętle nie grzeją w całości tylko częściowo, po prostu woda
    zdąży ostygnąć,
    po drugie jak są za gęsto to podobnie robią się więkssze różnice w temp
    podłogi
    bo cała pętla nie grzeje.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 10. Data: 2019-03-16 19:33:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 16 marca 2019 18:21:09 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > zdąży ostygnąć,
    > po drugie jak są za gęsto to podobnie robią się więkssze różnice w temp

    herezje pan opowiadasz. A przy typowym układzie rurki to nawet gdyby do pół długosci
    woda sie wychłodziła to i tak ciepła jest co druga czyli tsk jsk chciałes co 30cm.
    Tyle ze takiego efektu nie ma.

    b.