  • 11. Data: 2019-03-16 19:53:49
    Temat: Re: Podłogówka
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Ja gdy zobaczyłem jakie w projekcie mam przedziały od 15cm do 25cm, to
    dla spokoju ducha po zobaczeniu ceny rurki, dałem wszędzie co 10-15cm
    (zawsze można skręcić na rozielaczu).

    > Za długie pętle nie grzeją w całości tylko częściowo, po prostu woda
    > zdąży ostygnąć,

    Wszystkie pętle mam ~80-90m (trochę krótsze w łazienkach) i ~10m2 każda.

    > po drugie jak są za gęsto to podobnie robią się więkssze różnice w temp
    > podłogi
    > bo cała pętla nie grzeje.

    W łazienkach podłoga jest przyjemnie ciepła, w reszcie pokoi neutralna
    dla bosej stopy. Może można tutaj osiągnąć jeszcze coś innego, ale z tym
    co mam nie widzę sensu żeby spuszczać się nad tym dalej. 130m2 grzanej
    omiata jedna pompa CO 42W z trzema biegami, która chodzi na drugim.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2019-03-17 08:04:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > co mam nie widzę sensu żeby spuszczać się nad tym dalej. 130m2 grzanej
    > omiata jedna pompa CO 42W z trzema biegami, która chodzi na drugim.

    Przyjemnie ciepła podłoga przy temperaturze wody w rurkach na poziomie
    2X stopni? Coś Ci się pokręciło.

    --
    MN

  • 13. Data: 2019-03-17 10:20:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Mar 2019 03:52:20 -0700 (PDT),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > no więc ja zacząłem liczyć i gdy zaczeły pojaiwa
    > ć mi sie rozstawy własnie 25-30cm pierdyknąłem obliczni
    > a do kosza i całosc poszła co 15cm (chyba, musialbym sprawdzic na
    > fotkach)

    Tego się obawiam. Jak mawiał trener Górski "prościej kija pocieniować
    niż go potem pogrubasić".

    Czym liczycie?
    Wziąłem pierwszy z brzegu do obliczania zapotrzebowania
    energetycznego budynku /pomieszczeń (Audytor OZC). Zrobiłem testowe
    obliczenia dla wiatrołapu (4.5m2). Po wprowadzeniu wszystkich
    przegród, zdefiniowaniu ich parametrów zgodnie z użytymi
    zapotrzebowanie na moc wyszło ~140W.
    Mało wiarygodne raczej (po wrzucenia tego do kalkulatora pętli
    wychodzą odstępy 35cm).
    Ile powinien wyjść taki wiatrołap średnio?
    Ściany termoton 24cm lambda 0,243 + cieplenie zew. styro 20cm lambda
    0,032. Podłoga styro 25cm 0,035, strop 20cm styro 0,044. Drzwi zew.
    82mm lambda 0,9

    --
    Marek

  • 14. Data: 2019-03-17 10:21:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Mar 2019 13:58:23 +0100, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Nie, to trzeba umieć liczyć, to nie jest tylko proste podstawienie
    > danych do wzorów.

    Przypominam, że mamy 21w i komputery...

    --
    Marek

  • 15. Data: 2019-03-17 10:37:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 marca 2019 10:20:04 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > Ściany termoton 24cm lambda 0,243 + cieplenie zew. styro 20cm lambda
    > 0,032. Podłoga styro 25cm 0,035, strop 20cm styro 0,044. Drzwi zew.

    bardzo dobrze ocieplony budynek to i tyle wyszło, po mojemu na pixoko moc i rozstaw
    wyszedły poprawnie. Ale równomiernosc za to słaba, wiatrołap mały, dwie pętle wyjdą.
    Zasadniczo mozna by tak zrobić ale i tak dałbym trochę gęściej.

    b.

    b.

  • 16. Data: 2019-03-17 13:26:20
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > Ściany termoton 24cm lambda 0,243 + cieplenie zew. styro 20cm lambda
    > 0,032. Podłoga styro 25cm 0,035, strop 20cm styro 0,044. Drzwi zew.

    W podłogę dałeś 25cm styro. Po co? Z OZC wszelakich wychodzi optymalnie 15cm
    A na strop 20cm.
    Raczej odwrotnie powinieneś dać- wiecej na strop mniej w podłoge.

  • 17. Data: 2019-03-17 14:12:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Mar 2019 05:26:20 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > W podłogę dałeś 25cm styro. Po co?

    Miało być 50cm jak zaleca w domach pasywnych dr inż. Wiesław Rudolf.
    Ale zmniejszyłem do 25 a jeden pokój porównawczo ma 15. Wszystko
    obudowane czujnikami temp. w warstwach nad i pod styro oraz przy
    gruncie (do późniejszej analizy rozkładu temp. w takiej przegrodzie).

    --
    Marek

  • 18. Data: 2019-03-17 14:13:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Mar 2019 02:37:47 -0700 (PDT),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > Zasadniczo mozna by tak zrobić ale i tak dałbym trochę g?
    > ?ściej.

    A pytanie było o soft do kalkulacji... :)

    --
    Marek

  • 19. Data: 2019-03-17 14:18:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-17 o 10:21, Marek pisze:

    > Przypominam, że mamy 21w i komputery...

    A ty myślisz że to na kalkulatorze liczę?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 20. Data: 2019-03-17 14:26:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-17 o 10:20, Marek pisze:

    > Tego się obawiam. Jak mawiał trener Górski "prościej kija pocieniować
    > niż go potem pogrubasić".
    >
    > Czym liczycie?
    Sanokan setupco, podłogi liczone z całym ogrzewaniem CO.

> [...]
    > ich parametrów zgodnie z użytymi zapotrzebowanie na moc wyszło ~140W.
    > Mało wiarygodne raczej (po wrzucenia tego do kalkulatora pętli wychodzą
    Dlaczego? mocno ociepliłeś, małe pomieszczenie i to zużycie energii małe,
    poza tym wiatrołapy liczy się prawie bez ogrzewania bo mają stanowić bufor
    pomiędzy zewn a salonem. Ja też mam w wiatrołapie co 30cm rurki i
    podłączony jest
    na powrocie z kuchni bo tam był mniejszy obieg.
    A że na powrocie to zostało uzględnione w obliczeniach.

    --
    Pozdr
    Janusz