  • 91. Data: 2019-03-29 22:16:12
    Temat: Re: Podłogówka
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 29 marca 2019 22:01:07 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Standard, ok 22C

    okna oknami ale mam wrazenie ze niepotrzebnie przyjąłes tak niską temperaturę podłogi
    - ale japa mi do ziemi spadła na widok twojego układu :-)

    no i wychodzi na to ze janusz dał co 30cm, ty co 5 - a cała reszta na oko czyli 15cm
    :-)

    b.

  • 92. Data: 2019-03-29 22:30:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-29 o 22:16, Budyń pisze:

    > okna oknami ale mam wrazenie ze niepotrzebnie przyjąłes tak niską temperaturę
    podłogi - ale japa mi do ziemi spadła na widok twojego układu :-)

    Na wierzchu jest deska 3W, jej za mocno grzać nie można. Tam gdzie
    kafle, temp jest trochę wyższa a rozstaw większy.

    --
    Pete

  • 93. Data: 2019-03-30 08:14:17
    Od: e...@g...com

    "Standard, ok 22C "
    A jaka jest temp. zasilania?
    Kocioł kondensacyjny? Układ zmieszania czy bezpośrednio z kotła na instalacje?

  • 94. Data: 2019-03-30 08:33:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-29 o 22:06, Pete pisze:

    > Zakładasz wg swojego widzimisię, które możesz okd rozbić. W tym
    > pomieszczeniu jest ok 40m2 okien, dlatego z ozc wychodzi jak wychodzi.

    Znów konfabulujesz. Kolejny raz udowadniasz, że masz w dupie to co ktoś
    napisał, a dla ciebie liczy się tylko to co ty sądzisz o tej osobie.

    Pozwolę sobie zacytować mój tekst, który wcześniej napisałem:

    "Naprawdę nie ma sensu liczyć aż tak dokładnie typowych domów
    jednorodzinnych, budowanych wg obowiązujących standardów. Liczy się
    dopiero obiekty przemysłowe, użyteczności publicznej i budownictwo
    wielorodzinne oraz bardzo nietypowe domy jednorodzinne w których
    zaprojektowano np. różne wysokości pomieszczeń lub posiadające bardzo
    duże przeszklenia"

    Poza tym nie raczysz nawet wspomnieć, że masz nietypowy dom i stawiasz
    mi zarzuty, że nie mam szklanej kuli i nie dzwonię do wróżbity Macieja,
    aby się dowiedzieć, że tobie chodzi o twój, nietypowy dom. Pokój z 40m2
    okien raczej nie jest typowy. Wszystko zależy jaki jest stosunek
    powierzchni okien do kubatury pomieszczenia. Być może się okaże, że
    należy traktować go jak każde inne pomieszczenie. Choć te 5cm to i tak
    wydaje mi się zbyt gęsto, ale w tym przypadku trzeba policzyć.

  • 95. Data: 2019-03-30 19:58:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-30 o 08:14, e...@g...com pisze:

    > "Standard, ok 22C"
    > A jaka jest temp. zasilania?

    Na kotle AFAIR 36

    > Kocioł kondensacyjny?

    tak

    Układ zmieszania czy bezpośrednio z kotła na instalacje?

    sprzęgło, 3 obwody z mieszaczami

    --
    Pete

  • 96. Data: 2019-03-30 20:56:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-30 o 08:33, Uzytkownik pisze:

    > Wszystko zależy jaki jest stosunek powierzchni okien do kubatury
    > pomieszczenia.

    Rano w pośpiechu za szybko się klikło, a nie miałem czasu poprawiać.

    Miało być:

    Wszystko zależy jaki jest stosunek powierzchni okien i kubatury
    pomieszczenia do powierzchni grzewczej podłóg.

  • 97. Data: 2019-03-30 21:23:34
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > wielorodzinne oraz bardzo nietypowe domy jednorodzinne w których
    > zaprojektowano np. różne wysokości pomieszczeń lub posiadające bardzo

    Chyba celowo pomijasz niewygodne argumenty, które podawałem wcześniej.
    Typowo, to możesz policzyć jeśli założysz, że na podłodze nie będzie drewna.
    Jak będzie, to
    po pierwsze drewno ma dużo większy opór cieplny od innych 'typowych'
    wykończeń;
    po drugie drewno nie toleruje zbyt dużej temperatury posadzki.

    I nawet w typowym domu, twoje 15cm okaże się niewystarczające, gdy
    inwestor zażyczy sobie deskę.

    Co mu wtedy doradzisz? Żeby podkręcił temp ponad maksimum dla drewna?

> [...]
    > należy traktować go jak każde inne pomieszczenie. Choć te 5cm to i tak
    > wydaje mi się zbyt gęsto, ale w tym przypadku trzeba policzyć.

    Mój przypadek był tylko przykładem na to, jak deska 3W determinuje
    rozstaw podłogówki.
    Gdyby tam były kafle, zapewne wystarczyłoby 10cm (a może i twoje 15)

    --
    Pete

  • 98. Data: 2019-03-31 20:37:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-30 o 21:23, Pete pisze:

> [...]
    > inwestor zażyczy sobie deskę.
    >
    > Co mu wtedy doradzisz? Żeby podkręcił temp ponad maksimum dla drewna?

    O czym Ty piszesz? Jak nie rozumiesz działania podłogówki to nie wypisuj
    bzdur.

    Widać, że o podłogówkach nie masz bladego pojęcia. Temperatura posadzki
    zależy tylko i wyłącznie od zapotrzebowania cieplnego pomieszczenia oraz
    izolacyjności cieplnej pokrycia tej podłogi. Jeżeli tobie wyszło, że
    przy rozstawie X temperatura powierzchni posadzki ma być przykładowo
    26'C przy zasilaniu wodą o temperaturze 30'C to układając rury rzadziej
    z rozstawem Y także uzyskasz temperaturę podłogi 26'C ale przy
    temperaturze wody zasilającej np 35'C. Dając jeszcze większy rozstaw
    rurek będziesz już musiał zasilać podłogówkę wodą o temperaturze np.
    40'C, ale nadal powierzchnia posadzki będzie miała 26'C.

    Ciepło z rur rozchodzi się w posadzce, także i na boki i temperatura
    powierzchni tej posadzki zawsze będzie niższa niż temperatura wody
    zasilającej.

    Rzadsze ułożenie podłogówki wymusza zwiększenie temperatury zasilającej,
    ale nie powoduje to zwiększenia temperatury powierzchni posadzki. Fakt,
    że jak da się zbyt rzadkie ułożenie to zwiększa się gradacja
    temperaturowa i zamiast na całej powierzchni jednakowej temperatury 26'C
    uzyska się temperaturę np. 28'C ponad rurą i 24'C pomiędzy rurami, ale
    średnia temperatura pozostanie 26'C. Poza tym ta gradacja jest tym
    mniejsza im większa jest izolacyjność pokrycia podłogi.

    > Mój przypadek był tylko przykładem na to, jak deska 3W determinuje
    > rozstaw podłogówki.
    > Gdyby tam były kafle, zapewne wystarczyłoby 10cm (a może i twoje 15

    Twój przypadek nie jest żadnym przykładem, bo jest wzięty z sufitu.

    Coś tam sobie policzyłeś. Nie mamy żadnych danych, aby sprawdzić czy
    Twoje obliczenia są prawidłowe czy też nie. Poza tym jakie przyjąłeś
    parametry wody zasilającej? Przypuszczam, że przyjąłeś zbyt niską
    temperaturę wody zasilającej i dlatego mogło Ci wyjść tak gęste
    ułożenie. Ewentualnie masz bardzo grube parkiety.

    Ułożenie podłogówki zbyt gęsto daje odwrotny skutek od zamierzonego.
    Kocioł zamiast grzać oszczędniej, zaczyna mocno taktować, a jego
    sprawność mocno spada.

  • 99. Data: 2019-04-01 11:03:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-31 o 20:37, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > średnia temperatura pozostanie 26'C. Poza tym ta gradacja jest tym
    > mniejsza im większa jest izolacyjność pokrycia podłogi.

    Również następuje punktowe przegrzewanie pokrycia podłogi. Deska nad
    rurą będzie wystawiona na temp 28C.
    Średnia temperatura nic tu nie zmieni.

    > Twój przypadek nie jest żadnym przykładem, bo jest wzięty z sufitu.

    Nie z sufitu, tylko z rzeczywistości.

> [...]
    > temperaturę wody zasilającej i dlatego mogło Ci wyjść tak gęste
    > ułożenie. Ewentualnie masz bardzo grube parkiety.

    Liczył Kan-therm. Temp zasilania 36-42C w zależności od obwodu.

    > Ułożenie podłogówki zbyt gęsto daje odwrotny skutek od zamierzonego.
    > Kocioł zamiast grzać oszczędniej, zaczyna mocno taktować, a jego
    > sprawność mocno spada.

    Tu nie ma miejsca. Serwisant kotła był zdziwiony dużą ilością h pracy w
    sezonie.

    --
    Pete