    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podłogówka
    Date: Sat, 30 Mar 2019 21:23:34 +0100
    <q6qp2u$e2m$1@node1.news.atman.pl> <s...@m...org>
    <q7a4np$51g$2@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <q7aphi$qor$2@node1.news.atman.pl> <1...@m...org>
    <q7cq7k$ppk$2@node1.news.atman.pl>
    <5c9a3fe4$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7dioc$3se$2@node2.news.atman.pl>
    <5c9a94f1$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7fgsc$rq8$1@node2.news.atman.pl>
    <5c9b6bfc$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7g0np$v4v$1@node1.news.atman.pl>
    <5c9bb3cf$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7i66j$be3$1@node2.news.atman.pl>
    <5c9ca325$0$502$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7i9ae$ea4$1@node2.news.atman.pl>
    <5c9cb362$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7l17a$1ri$1@node2.news.atman.pl>
    <5c9e833e$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7m1dd$137$1@node2.news.atman.pl>
    <5c9f1bb9$0$507$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-03-30 o 08:33, Uzytkownik pisze:

    > Znów konfabulujesz. Kolejny raz udowadniasz, że masz w dupie to co ktoś
    > napisał, a dla ciebie liczy się tylko to co ty sądzisz o tej osobie.
    >
    > Pozwolę sobie zacytować mój tekst, który wcześniej napisałem:
    >
    > "Naprawdę nie ma sensu liczyć aż tak dokładnie typowych domów
    > jednorodzinnych, budowanych wg obowiązujących standardów. Liczy się
    > dopiero obiekty przemysłowe, użyteczności publicznej i budownictwo
    > wielorodzinne oraz bardzo nietypowe domy jednorodzinne w których
    > zaprojektowano np. różne wysokości pomieszczeń lub posiadające bardzo
    > duże przeszklenia"

    Chyba celowo pomijasz niewygodne argumenty, które podawałem wcześniej.
    Typowo, to możesz policzyć jeśli założysz, że na podłodze nie będzie drewna.
    Jak będzie, to
    po pierwsze drewno ma dużo większy opór cieplny od innych 'typowych'
    wykończeń;
    po drugie drewno nie toleruje zbyt dużej temperatury posadzki.

    I nawet w typowym domu, twoje 15cm okaże się niewystarczające, gdy
    inwestor zażyczy sobie deskę.

    Co mu wtedy doradzisz? Żeby podkręcił temp ponad maksimum dla drewna?

    > Poza tym nie raczysz nawet wspomnieć, że masz nietypowy dom i stawiasz
    > mi zarzuty, że nie mam szklanej kuli i nie dzwonię do wróżbity Macieja,
    > aby się dowiedzieć, że tobie chodzi o twój, nietypowy dom. Pokój z 40m2
    > okien raczej nie jest typowy. Wszystko zależy jaki jest stosunek
    > powierzchni okien do kubatury pomieszczenia. Być może się okaże, że
    > należy traktować go jak każde inne pomieszczenie. Choć te 5cm to i tak
    > wydaje mi się zbyt gęsto, ale w tym przypadku trzeba policzyć.

    Mój przypadek był tylko przykładem na to, jak deska 3W determinuje
    rozstaw podłogówki.
    Gdyby tam były kafle, zapewne wystarczyłoby 10cm (a może i twoje 15)

    --
    Pete