    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podłogówka
    Date: Mon, 1 Apr 2019 11:03:47 +0200
    <s...@m...org> <q7a4np$51g$2@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <q7aphi$qor$2@node1.news.atman.pl> <1...@m...org>
    <q7cq7k$ppk$2@node1.news.atman.pl>
    <5c9a3fe4$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7dioc$3se$2@node2.news.atman.pl>
    <5c9a94f1$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7fgsc$rq8$1@node2.news.atman.pl>
    <5c9b6bfc$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7g0np$v4v$1@node1.news.atman.pl>
    <5c9bb3cf$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7i66j$be3$1@node2.news.atman.pl>
    <5c9ca325$0$502$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7i9ae$ea4$1@node2.news.atman.pl>
    <5c9cb362$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7l17a$1ri$1@node2.news.atman.pl>
    <5c9e833e$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7m1dd$137$1@node2.news.atman.pl>
    <5c9f1bb9$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7oj7v$bc1$1@node2.news.atman.pl>
    <5ca108f3$0$484$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-03-31 o 20:37, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > powierzchni tej posadzki zawsze będzie niższa niż temperatura wody
    > zasilającej.
    >
    > Rzadsze ułożenie podłogówki wymusza zwiększenie temperatury zasilającej,
    > ale nie powoduje to zwiększenia temperatury powierzchni posadzki. Fakt,
    > że jak da się zbyt rzadkie ułożenie to zwiększa się gradacja
    > temperaturowa i zamiast na całej powierzchni jednakowej temperatury 26'C
    > uzyska się temperaturę np. 28'C ponad rurą i 24'C pomiędzy rurami, ale
    > średnia temperatura pozostanie 26'C. Poza tym ta gradacja jest tym
    > mniejsza im większa jest izolacyjność pokrycia podłogi.

    Również następuje punktowe przegrzewanie pokrycia podłogi. Deska nad
    rurą będzie wystawiona na temp 28C.
    Średnia temperatura nic tu nie zmieni.

    > Twój przypadek nie jest żadnym przykładem, bo jest wzięty z sufitu.

    Nie z sufitu, tylko z rzeczywistości.

    > Coś tam sobie policzyłeś. Nie mamy żadnych danych, aby sprawdzić czy
    > Twoje obliczenia są prawidłowe czy też nie. Poza tym jakie przyjąłeś
    > parametry wody zasilającej? Przypuszczam, że przyjąłeś zbyt niską
    > temperaturę wody zasilającej i dlatego mogło Ci wyjść tak gęste
    > ułożenie. Ewentualnie masz bardzo grube parkiety.

    Liczył Kan-therm. Temp zasilania 36-42C w zależności od obwodu.

    > Ułożenie podłogówki zbyt gęsto daje odwrotny skutek od zamierzonego.
    > Kocioł zamiast grzać oszczędniej, zaczyna mocno taktować, a jego
    > sprawność mocno spada.

    Tu nie ma miejsca. Serwisant kotła był zdziwiony dużą ilością h pracy w
    sezonie.

    --
    Pete