  • 81. Data: 2019-03-28 11:57:21
    Temat: Re: Podłogówka
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-28 o 11:34, Uzytkownik pisze:

    > Chłopie przeczytaj to co napisałem jeszcze raz. Jak nie zrozumiesz to
    > jeszcze raz i jeszcze raz i tak do skutku, aż zrozumiesz, ponieważ
    > nigdzie tam nie napisałem, że pod parkiet należy wpuszczać wodę o
    > temperaturze 40'C.

    Kłamiesz.
    Napisałeś, że tak układasz instalację, że dla -15C na zewnątrz puści się
    40C w podłogówkę.

    A teraz odwracasz kota ogonem, że nie pisałeś o parkiecie.

    Tylko zapominasz o tym, że wykończenie podłogi pojawia się już po
    położeniu podłogi a nie przed.
    I twoje optymistyczne 15cm może się okazać za słabe.

    Co wtedy zrobisz? Sfinansujesz wymianę podłogówki?

    --
    Pete

  • 82. Data: 2019-03-28 12:43:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-28 o 11:57, Pete pisze:

    > Kłamiesz.
    > Napisałeś, że tak układasz instalację, że dla -15C na zewnątrz puści
    > się  40C w podłogówkę.

    Nie pisz głupot.

    Jeszcze raz przeczytaj i nie oszukuj, że przeczytałeś, bo dalej
    wywracasz kota ogonem. Świadczy to tylko o tym, że nie chce ci się
    przeczytać i zrozumieć tego co napisałem, albo masz złą wolę i szukasz
    zwady.

    Zacytuję ten fragment.

    "Bez pierdolenia się z obliczeniami, układając wszędzie co 15cm, nawet w
    domach, które jeszcze nie miały zrobionego ocieplenia, dla utrzymania
    temperatury wewnątrz 21-22'C temperatura grzewcza wody nie przekraczała
    40'C przy mrozach -15'C, a temperatury podłóg w pokojach nie
    przekraczały 30'C. Po dociepleniu domów, temperatury odpowiednio niższe.
    Niestety przy niższych temperaturach nie miałem okazji testować, bo już
    dawno nie pamiętam zimy z temperaturami poniżej -15'C"

    Czytaj do skutku, aż zrozumiesz.

    Abyś zrozumiał o co chodzi w tym co napisałem to zwróć szczególną uwagę
    na fragmenty: "... nawet w domach, które jeszcze nie miały zrobionego
    ocieplenia..." oraz "Po dociepleniu domów, temperatury odpowiednio niższe."

> [...]
    > położeniu podłogi a nie przed.
    > I twoje optymistyczne 15cm może się okazać za słabe.
    >
    > Co wtedy zrobisz? Sfinansujesz wymianę podłogówki?

    Nic. Spokojnie śpię, bo nie muszę się obawiać, że będzie w domu zimno,
    nawet jak się komuś odwidzi i położy w salonie drewniane deski, a na
    deski dywany z myszych pipek.

  • 83. Data: 2019-03-29 12:57:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-28 o 12:43, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > na fragmenty: "... nawet w domach, które jeszcze nie miały zrobionego
    > ocieplenia..." oraz "Po dociepleniu domów, temperatury odpowiednio niższe."

    No to spróbuj przyjąć do wiadomości, że nawet nowobudowane domy z
    obliczonego OZC mają rozstaw co 10cm.

    Zakładasz (uwaga, trudne słowo) a priori że twoje 15cm wystarczy.
    Ale możesz się przejechać.

    > Nic. Spokojnie śpię, bo nie muszę się obawiać, że będzie w domu zimno,
    > nawet jak się komuś odwidzi i położy w salonie drewniane deski, a na
    > deski dywany z myszych pipek.

    Aha,
    tu masz przykład rozstawu (z OZC):
    http://pokazywarka.pl/pfyq9a/

    Za te twoje 15cm do końca życia spłacałbyś naprawę gówna, które zrobiłbyś.

    --
    Pete

  • 84. Data: 2019-03-29 14:39:36
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 29 marca 2019 12:57:32 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Aha,
    > tu masz przykład rozstawu (z OZC):
    > http://pokazywarka.pl/pfyq9a/

    o ja pier... , ty to masz u siebie??? Przeciez to jest jakis koszmarek, jesli z ozc
    tak wyszło to inne miejsca budowy muszą być kompletnie skopane.

    b.

  • 85. Data: 2019-03-29 17:43:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2019 o 12:57 Pete <n...@n...com> pisze:

    > Aha,
    > tu masz przykład rozstawu (z OZC):
    > http://pokazywarka.pl/pfyq9a/
    >
    > Za te twoje 15cm do końca życia spłacałbyś naprawę gówna, które
    > zrobiłbyś.

    A co z minimalnym promienim gięcia pex'a? - na oko w kilku miejscach jest
    "przełamany".

    TG

  • 86. Data: 2019-03-29 20:10:43
    Od: e...@g...com

    Ciekawy jestem jaka jest temperatura posadzki w pomieszczeniu z "pokazywarki"

  • 87. Data: 2019-03-29 21:42:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-29 o 12:57, Pete pisze:

> [...]
    > tu masz przykład rozstawu (z OZC):
    > http://pokazywarka.pl/pfyq9a/
    >
    > Za te twoje 15cm do końca życia spłacałbyś naprawę gówna, które

    ROTFL

    Tak to jest jak za specjalistyczne projekty biorą się kompletni laicy.
    Ja tam nie widzę rozstawu co 10 tylko co 5cm :D

    W łazienkach to zapewne masz rurkę przy rurce w 2-3 warstwach? :D

    Po pierwsze niepotrzebnie przepłaciłeś za materiały, bo w tym przypadku
    nie dość, że zużyłeś 3 razy więcej rur niż ja i prawie 4 razy więcej niż
    by wystarczyło. Zrobiłeś 3 razy więcej obwodów. Większe szafki, większe
    rozdzielacze, więcej złączek, więcej przepływomierzy, bardziej wydajne
    pompy itd. Poza tym zasilanie takiej przewymiarowanej podłogówki wcale
    nie przynosi oszczędności. Wręcz przeciwnie. Zwłaszcza w przypadku
    gazowych kotłów kondensacyjnych mocno spada ich sprawność, ponieważ im
    niższa jest potrzebna temperatura wody w obiegu grzewczym, tym większe
    jest taktowanie urządzenia grzewczego.

    Ujmując w skrócie - im gęściej ułożone są rury podłogówki, tym mniejsza
    jest pojemność cieplna tej podłogówki w trakcie grzania i tym niższa
    jest sprawność kotła.

  • 88. Data: 2019-03-29 22:00:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-29 o 14:39, Budyń pisze:

    > o ja pier... , ty to masz u siebie??? Przeciez to jest jakis koszmarek, jesli z ozc
    tak wyszło to inne miejsca budowy muszą być kompletnie skopane.

    No mam.
    Ale akurat to pomieszczenie ma na oko 40m2 okien.

    --
    Pete

  • 89. Data: 2019-03-29 22:01:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-29 o 20:10, e...@g...com pisze:
    > Ciekawy jestem jaka jest temperatura posadzki w pomieszczeniu z "pokazywarki"

    Standard, ok 22C

    --
    Pete

  • 90. Data: 2019-03-29 22:06:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-29 o 21:42, Uzytkownik pisze:

    > ROTFL
    >
    > Tak to jest jak za specjalistyczne projekty biorą się kompletni laicy.
    > Ja tam nie widzę rozstawu co 10 tylko co 5cm :D

    wcześniej pisałem z pamięci :P

    > W łazienkach to zapewne masz rurkę przy rurce w 2-3 warstwach? :D

    Tak to jest, jak 'ekspert' sobie coś zakłada, bo zawsze tak robił.

> [...]
    > gazowych kotłów kondensacyjnych mocno spada ich sprawność, ponieważ im
    > niższa jest potrzebna temperatura wody w obiegu grzewczym, tym większe

    Zakładasz wg swojego widzimisię, które możesz okd rozbić. W tym
    pomieszczeniu jest ok 40m2 okien, dlatego z ozc wychodzi jak wychodzi.

    > Ujmując w skrócie - im gęściej ułożone są rury podłogówki, tym mniejsza
    > jest pojemność cieplna tej podłogówki w trakcie grzania i tym niższa
    > jest sprawność kotła.

    O ile, 1% może? Bez znaczenia.

    --
    Pete