  • 21. Data: 2019-03-18 14:55:44
    Temat: Re: Podłogówka
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-16 o 11:52, Budyń pisze:

    > no więc ja zacząłem liczyć i gdy zaczeły pojaiwać mi sie rozstawy własnie 25-30cm
    pierdyknąłem oblicznia do kosza i całosc poszła co 15cm (chyba, musialbym sprawdzic
    na fotkach)

    > b.

    W 99% przypadków ludzie sami nie wiedzą czego chcą. Pyta się co będzie
    na podłodze? Może parkiety, może panele, albo panele winylowe (na
    marginesie największe chujostwo jakie wymyślono), a może płytki. W
    efekcie końcowym okazuje się, że jest wykładzina dywanowa, bo tu gdzie
    miał być pokój dziecka jest sypialnia rodziców :)

  • 22. Data: 2019-03-18 16:22:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 18 marca 2019 14:55:58 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > albo panele winylowe (na
    > marginesie największe chujostwo jakie wymyślono),

    Hm? Rozwiń temat :>

    L.

  • 23. Data: 2019-03-18 20:10:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-18 o 16:22, Lisciasty pisze:
    > Hm? Rozwiń temat :>
    >
    > L.

    Co tu rozwijać?

    Chodzi o to, że ludzie na etapie budowy w większości przypadków sami
    jeszcze nie wiedzą jakie będą podłogi, a i nierzadko jakie będzie
    przeznaczenie poszczególnych pomieszczeń.

  • 24. Data: 2019-03-18 22:34:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 18 marca 2019 20:10:42 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Co tu rozwijać?
    >
    > Chodzi o to, że ludzie na etapie budowy w większości przypadków sami
    > jeszcze nie wiedzą jakie będą podłogi, a i nierzadko jakie będzie
    > przeznaczenie poszczególnych pomieszczeń.

    No rozwiń dlaczego winyle to chujostwo? Pytam bo mam :>

    L.

  • 25. Data: 2019-03-19 08:02:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-18 o 22:34, Lisciasty pisze:

    > No rozwiń dlaczego winyle to chujostwo? Pytam bo mam :>
    >
    > L.

    Bo wyglądają chujowo przy ogrzewaniu podłogowym. Chyba, że masz te
    panele w całości klejone do posadzki. Te z zamkami typu "click" to
    jakieś nieporozumienie. Nie dość, że podczas łączenia powstają delikatne
    fałdki, które widać pod pewnym kątem to po pewnym czasie przy pracującym
    ogrzewaniu podłogowym na skutek rozszerzania się i kurczenia, brzegi
    zaczynają delikatnie się podnosić i zaczyna być widać szczeliny. Są
    ludzie, którym to nie przeszkadza, ale dla mnie wygląda to źle. Każdą
    najmniejszą nierówność posadzki widać pod panelami.

    Jedyna ich zaleta w porównaniu do standardowych paneli MDF czy HDF to są
    o wiele cichsze.

    Ponadto polichlorek winylu jest jednym z najbardziej trujących tworzyw
    sztucznych. Zarówno w trakcie użytkowania wydzielają się z niego lotne
    związki jak i w trakcie podgrzewania czy pożaru. W temperaturze 120'C
    zaczynają się intensywnie wydzielać trujące substancje m.in.
    chlorowodór, dioksyny i furany. Aby się nagrzał do takiej temperatury
    nie trzeba dużo. Wystarczy choćby wyeksponowanie na ostre promienie
    słoneczne. W czasie pożaru domu uniemożliwia ucieczkę z domu i potrafi
    błyskawicznie zabić domowników nie dając im szans na opuszczenie
    budynku, ponieważ wydzielają ostry, duszący i trujący dym, a przy tym
    dym, który uniemożliwia obserwację otoczenia podczas ucieczki, bo nie
    dość, że jest gęsty to jeszcze szczypie w oczy. Jak nie wierzysz to zrób
    sobie próbę z kawałkiem winylu, który Ci pozostał i go zapal.

    Ponadto winyle na skutek działania promieni słonecznych robią się twarde
    i kruche, a następnie zaczynają pękać. Są kurewsko drogie tylko ze
    względu na agresywny marketing i sztucznie wykreowaną modę. W
    rzeczywistości jest to najtańszy w produkcji materiał i nic nie
    uzasadnia cen ponad 100zł/m2

    Poczytaj sobie o winylach http://zm.org.pl/?a=pcw

  • 26. Data: 2019-03-19 08:04:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-16 o 18:21, Janusz pisze:

    > To Ci się tylko tak wydaje :)
    > Za długie pętle nie grzeją w całości tylko częściowo, po prostu woda
    > zdąży ostygnąć,
    > po drugie jak są za gęsto to podobnie robią się więkssze różnice w
    > temp podłogi
    > bo cała pętla nie grzeje.

    Nie pisz bzdur.

  • 27. Data: 2019-03-19 10:28:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-19 o 08:04, Uzytkownik pisze:

    > Nie pisz bzdur.

    Sam jesteś bzdurą.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 28. Data: 2019-03-19 10:40:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 19 marca 2019 10:28:39 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
    > Sam jesteś bzdurą.

    Mam 230m2 podłogówki puszczonej co 10cm, z wyjątkiem garderób.
    21 pętli. Wszędzie grzeje równo.

    L.

  • 29. Data: 2019-03-19 10:47:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 19 marca 2019 08:02:22 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Bo wyglądają chujowo przy ogrzewaniu podłogowym.

    A co ma chujowy wygląd do podłogówki???
    Nie rozumiem logiki tego stwierdzenia :>

> [...]
    > ludzie, którym to nie przeszkadza, ale dla mnie wygląda to źle. Każdą
    > najmniejszą nierówność posadzki widać pod panelami.

    Na początku były fale Dunaju ale potem siadło i jest równo, żadnych szpar
    nie ma, A mamy jeden wielki kawał podłogi po całej chałupie, bez żadnych
    dylatacji z wyjątkiem tych przy ścianach. Nie są klejone, pod spodem
    jakaś bieda pianka. Żadnych nierówności nie ma.
    Może te przypadłości dotyczą jakiejś tanizny?

> [...]
    > względu na agresywny marketing i sztucznie wykreowaną modę. W
    > rzeczywistości jest to najtańszy w produkcji materiał i nic nie

    Pożyjemy zobaczymy. Tak czy siak już leżą.
    L.

  • 30. Data: 2019-03-19 12:44:56
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > jeszcze nie wiedzą jakie będą podłogi, a i nierzadko jakie będzie
    > przeznaczenie poszczególnych pomieszczeń.

    Wniosek z tej jak i z sąsiedniej dyskusji wychodzi dość oczywisty
    Warto liczyć podłogówkę żeby później napisać że się ma policzona
    ale rozstaw rurek i tak warto dać co 15cm jak od lat Wieśki z Zenkami robią
    Koszt minimalnie wyższy pewnie wyjdzie wtedy ale będzie bardziej uniwersalnie
    Jak zamiast terakoty ktoś zechce dywan dać to podłogówka da rade.
    Specjalnych wiec wad takiego "wszędzie co 15cm" nie widzę.