    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podłogówka a jakieś drewno na podłodze
    Date: Tue, 10 Nov 2009 14:24:35 -0800 (PST)

    > Tak czy siak spada skuteczność podłogówki. Mamy uwięzione ciepło między
    > styropianem a 2cm pianki i drzewa.

    zagęszczasz rurki, dajesz kilka stopni więcej w podłogę i hula :-), a
    poza tym trzeba w obliczeniach brać pod uwagę rodzaj pokrycia podłogi,
    jak za mała moc zawsze możesz dodać grzejniki :-), druga sprawa,
    drewno najczęściej kładziesz w salonie (w kuchni, holu, łazience
    terakota), a tam masz stosunkowo dużą powierzchnię grzania do
    kubatury, więc jest ok, poza tym zawsze w salonie jakiś kominek się
    znajdzie, ja mam na podłodze normalną deskę barlinecką (ale nie z
    barlinka), jesion, bo się nadaje, leży to na tekturze falistej (którą
    wcześniej lekko spłaszczyłem wałkiem do ciasta :-), gdyż wylewka
    równa, a po co mi jeszcze to powietrze pomiędzy), i grzeje i nic się
    nie dzieje złego z drewnem, ale lepiej było by jednak kleić te deski
    (ja musiałem szybko się wprowadzić z małym dzieckiem i bałem się, że
    będzie śmierdzieć, a tak mieszkałem w kilka dni po skończeniu podłogi)

    > Pozostaje więc kleić jakiś kamień albo płytki ale w lecie taka podłoga jest
    > zimna. W salonie nie jest to przyjemne.

    nie tylko w lecie, zimą przy dobrze zaizolowanym domu temp nie spada
    szybko na tyle by włączyć pompę, czasem w domu jest ciepło, a podłoga
    zimna jak bez ogrzewania, a dywanów niet, bo nie można, na drewnie się
    tego nie czuje

    pozdrawiam
    s_13