  • 1. Data: 2009-11-10 13:28:33
    Temat: Podłogówka a jakieś drewno na podłodze
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Cześć!

    Wiele osób tutja zachęcało do podłogówki do której jestem praktycznie
    przekonany poza dwoma problemami
    jden neizalezny od ogrzewania to nie za wiele wolnego miejsca w kuchi. Jest
    sens montowania podłogówki pod szafaki kuchennimu ? Jak wyprowadzić to
    ciepło potem. Jakieś kratki w blatach (ten problem by pozostał jak bym dał
    grzejnik)

    A drugi problem to że chciałbym mieć jednak podłogi drewniane (poza holem i
    sanitariatami) w mairę rozsądnie cenowo. Jakie drewno (o ile w ogóle)
    układaliście na swoich podłogówkach ?

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 2. Data: 2009-11-10 14:02:51
    Temat: Re: Podłogówka a jakieś drewno na podłodze
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartosz Augustyniak pisze:

> [...]
    > Jest sens montowania podłogówki pod szafaki kuchennimu ? Jak wyprowadzić
    > to ciepło potem. Jakieś kratki w blatach (ten problem by pozostał jak

    Albo olej ten "problem", albo nie dawaj podłogówki w miejscach
    planowanych szafek.

    > A drugi problem to że chciałbym mieć jednak podłogi drewniane (poza
    > holem i sanitariatami) w mairę rozsądnie cenowo. Jakie drewno (o ile w
    > ogóle) układaliście na swoich podłogówkach ?

    Na pewno cienkie i klejone. Ewentualnie niektóre rodzaje deski
    barlineckiej ze specjalną gąbką.

    Producenci desek podłogowych oznaczają, które ich produkty nadają się do
    ogrzewania podłogowego.

  • 3. Data: 2009-11-10 17:01:45
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sens montowania podłogówki pod szafaki kuchennimu ? Jak wyprowadzić to
    > ciepło potem. Jakieś kratki w blatach (ten problem by pozostał jak bym dał

    Kuchnia na nóżkach.

  • 4. Data: 2009-11-10 18:00:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>
    Data: listopada 10 2009 14:28

    Cześć!

> [...]
    >jden neizalezny od ogrzewania to nie za wiele wolnego miejsca w kuchi. Jest
    >sens montowania podłogówki pod szafaki kuchennimu ?

    Nie ma, to nie bedzie grzalo, chyba ze nozki jak radzi Wiliam.

    >A drugi problem to że chciałbym mieć jednak podłogi drewniane (poza holem i
    >sanitariatami) w mairę rozsądnie cenowo. Jakie drewno (o ile w ogóle)
    >układaliście na swoich podłogówkach ?

    Prawie kazde egzotyczne, lub klejone cos jak Barlinek do 15mm grubosci.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-11-10 18:58:29
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Nie ma, to nie bedzie grzalo, chyba ze nozki jak radzi Wiliam.

    Nóżki są dobre bo i sprzątnąć mżna jak się coś rozleje.
    Ja widzę inny problem z ciepłem pod meblami w kuchni.
    Powietrze w szafkach będzie wewnątrz ciepłe niemal jak podłoga. W szafkach
    trzymamy produkty spożywcze, wiemy jak szybko psują się w podwyższonej
    temperaturze.

    Tak czy siak spada skuteczność podłogówki. Mamy uwięzione ciepło między
    styropianem a 2cm pianki i drzewa.
    No i rozsychanie się. Tego nie da się wyeliminować.
    Pozostaje więc kleić jakiś kamień albo płytki ale w lecie taka podłoga jest
    zimna. W salonie nie jest to przyjemne.

    Marek

  • 6. Data: 2009-11-10 19:52:39
    Od: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>

    William Bonawentura pisze:
    > Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w wiadomości

    > Kuchnia na nóżkach.
    Pewnie że na nóżkach, ale od frontu w kuchni daje się jakiś cokół pod
    szafkami chyba głównie ze względu na syf (bo nie problem dać jakieś
    ładniejsze nóżki)
    Ale w blacie z tyłu szafek jakaś kratka nie jest potrzebna ?
    Jak to zrobiliście w praktyce

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 7. Data: 2009-11-10 19:56:03
    Od: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>

    marko1a pisze:
> [...]
    > No i rozsychanie się. Tego nie da się wyeliminować.
    > Pozostaje więc kleić jakiś kamień albo płytki ale w lecie taka podłoga jest

    W salonie to pikuś, ale co z sypialniami ?
    Ci któż pozakładali podłogówkę jak to zrobiliście ?

    Kurde zaraz sie cofnę mentalnie i podłogówkę dam tam gdzie terakota jest
    wskazana czyli wiatrołap, hol, sanitariaty

    Jak dla mnie w salonie sypialniach odpadają panele i terakoty to mam
    zapomnieć o podłogówce ?

    A parkiety przemysłowe 14-15mm ?

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 8. Data: 2009-11-10 21:58:03
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <ogest@toya_usunto.net.pl> napisał w wiadomości

    > A parkiety przemysłowe 14-15mm ?

    IMHO za gruby. Pod podłogówkę to najcieńsze panele i bez pianki (na tekturze).

  • 9. Data: 2009-11-10 22:24:35
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Tak czy siak spada skuteczność podłogówki. Mamy uwięzione ciepło między
    > styropianem a 2cm pianki i drzewa.

    zagęszczasz rurki, dajesz kilka stopni więcej w podłogę i hula :-), a
    poza tym trzeba w obliczeniach brać pod uwagę rodzaj pokrycia podłogi,
    jak za mała moc zawsze możesz dodać grzejniki :-), druga sprawa,
    drewno najczęściej kładziesz w salonie (w kuchni, holu, łazience
    terakota), a tam masz stosunkowo dużą powierzchnię grzania do
    kubatury, więc jest ok, poza tym zawsze w salonie jakiś kominek się
    znajdzie, ja mam na podłodze normalną deskę barlinecką (ale nie z
    barlinka), jesion, bo się nadaje, leży to na tekturze falistej (którą
    wcześniej lekko spłaszczyłem wałkiem do ciasta :-), gdyż wylewka
    równa, a po co mi jeszcze to powietrze pomiędzy), i grzeje i nic się
    nie dzieje złego z drewnem, ale lepiej było by jednak kleić te deski
    (ja musiałem szybko się wprowadzić z małym dzieckiem i bałem się, że
    będzie śmierdzieć, a tak mieszkałem w kilka dni po skończeniu podłogi)

    > Pozostaje więc kleić jakiś kamień albo płytki ale w lecie taka podłoga jest
    > zimna. W salonie nie jest to przyjemne.

    nie tylko w lecie, zimą przy dobrze zaizolowanym domu temp nie spada
    szybko na tyle by włączyć pompę, czasem w domu jest ciepło, a podłoga
    zimna jak bez ogrzewania, a dywanów niet, bo nie można, na drewnie się
    tego nie czuje

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2009-11-11 00:09:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    wiadomości news:hdcgl5$12g$2@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Jak dla mnie w salonie sypialniach odpadają panele i terakoty to mam

    Jak liczylem to spokojnie da rade, ale trzeba dolozyc styropianu pod
    posadzka.

    Pozdro.. TK