  • 11. Data: 2009-11-11 00:11:53
    Temat: Re: Podłogówka a jakieś drewno na podłodze
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <ogest@toya_usunto.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hdcgep$12g$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Ale w blacie z tyłu szafek jakaś kratka nie jest potrzebna ?
    > Jak to zrobiliście w praktyce

    W praktyce nie mamy rur pod szafkami.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-11-11 07:20:11
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > A parkiety przemysłowe 14-15mm ?
    >
    > --

    Bardzo dobre rozwiązanie ze względu na to że słoje masz ulożone pionowo do
    powierzchni. Drewno w takiej pozycji nie jest już tak dobrym izolatorem.

    Obojętnie co położysz na płytę to każdy materiał MUSI być klejony do
    podłoża. Nie daj się nabrać na jakieś extra pianki i tym podobne tektury.
    Podłoga pływająca i podłogówka sie praktycznie wykluczają. Klej musi być też
    odpowiedni ale to w obecnych czasach nie jest żadnym problemem.

  • 13. Data: 2009-11-11 08:57:06
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > Podłoga pływająca i podłogówka sie praktycznie wykluczają. Klej musi być też
    > odpowiedni ale to w obecnych czasach nie jest żadnym problemem.

    a piszesz to tak z własnego doświadczenia, czy sie naczytałeś gdzieś,
    bo u mnie leżą deski na tekturze falistej i grzeje (oczywiście trzeba
    brać na to poprawkę przy projektowaniu)
    pozdrawiam
    s_13

  • 14. Data: 2009-11-11 13:42:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    nacocito pisze:

    > podłoża. Nie daj się nabrać na jakieś extra pianki i tym podobne
    > tektury. Podłoga pływająca i podłogówka sie praktycznie wykluczają.

    Bo?

  • 15. Data: 2009-11-11 15:25:27
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hdbqi2$k55$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Cześć!
    No cześć

    Daj sobie kanały grzewcze / grzejniki kanałowe (jak zwał tak zwał) w miejscu
    niezastawionym meblami i będzie git.
    Szpece od podłóg polecają drewno merbau jako bardzo trwałe i przy tym w
    miarę rozsądne cenowo.
    --
    Jackare

  • 16. Data: 2009-11-11 16:26:07
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    c.googlegroups.com...

    >zagęszczasz rurki, dajesz kilka stopni więcej w podłogę i hula :-),

    Jest problem. Straty.
    Jeżeli podłoga jest tradycyjna, nie ogrzewana i jest na gruncie a izolacja
    to 10cm styropianu to na przykładowe 100m2 straty wyniosą około 4,2kWh na
    dobę. Podłoga nagrzana do 30stC to straty prawie 12kWh na dobę - 392zł..
    Podłoga ogrzewana nad piwnicą w której jest 10stC to tez około 10kWh,
    poniewaz beton ma kiepski opór cieplny, pozostaje więc tylko 10cm
    styropianu. Tyle że grzejemy w ten sposób piwnicę. Piwnica niestety ma
    jakieś straty przez ściany i podłogę do gruntu.
    Jak widzisz zabawa z samą podłogówką jest kosztowna i lepiej już mieć
    panele na ścianie w pomieszczeniach z deskami na podłodze i podłogówkę tam
    gdzie okładziny są kamienne lub ceramiczne. Mamy małą bezwładność
    ogrzewania - szybkie tanie rozgrzanie domu oraz wygodę stąpania po ciepłych
    podłogach z płytkami.

    >ale lepiej było by jednak kleić te deski

    Ja mam baltic floor w których piura i wpusty są smarowane w fabryce parafiną
    więc zapomnij o klejeniu.

    >nie tylko w lecie, zimą przy dobrze zaizolowanym domu temp nie spada
    >szybko na tyle by włączyć pompę, czasem w domu jest ciepło, a podłoga
    >zimna jak bez ogrzewania, a dywanów niet, bo nie można, na drewnie się

    Dokładnie to mam teraz u siebie. O tej porze w dzień temperatura duża a w
    nocy spada i codzień jest inaczej. Bezwładność podłogówki znacznie pogarsza
    sprawność ogrzewania (rosną koszty) i tu do akcji wchodzą panele które w
    ciągu 15 minut oddają przyjemne ciepło na życzenie.
    Nie łudźmy się, bezwładność oraz straty do gruntu sprawiają że
    nieprzemyślane ogrzewanie podłogowe jest droższe w eksploatacji niż
    grzejnikowe. Chyba że ktoś musi tak grzać bo ma źródło ciepła o niskiej
    temperaturze nie nadającej się do grzejników.

    Marek

  • 17. Data: 2009-11-11 18:24:36
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > dobę.  Podłoga nagrzana do 30stC to straty prawie 12kWh na dobę - 392zł.

    nie wiem, czy dane są rzeczywiste, ale wyniki obliczeń zadziwiające,
    jak mogę mieć straty 392 PLN na dobę na 100m2, jeśli teraz ogrzewanie
    ciut większej przestrzeni kosztuje mnie:
    policzmy:
    20m3 drewna x 130 PLN = 2600 PLN
    sezon = 150 dni
    2600 PLN / 150 dni = 17,33 PLN
    a pod podłogą na gruncie mam 15 cm styropianu

    > Ja mam baltic floor w których piura i wpusty są smarowane w fabryce parafiną
    > więc zapomnij o klejeniu.

    tu chodzi o klejenie desek do podłogi, a broń boże między sobą :-)

    > Dokładnie to mam teraz u siebie. O tej porze w dzień temperatura
    duża a w
    > nocy spada  i codzień jest inaczej. Bezwładność podłogówki znacznie pogarsza
    > sprawność ogrzewania (rosną koszty)

    w zeszłym sezonie ktoś tu liczył, że bardziej opłaca się utrzymywać
    stałą temperaturę przez całą dobę, niż wychładzać podczas nieobecności
    i później znowu podbijać temperaturę (oczywiście chodzi o podłogówkę),
    więc ta akumulacyjność w tym przypadku to zaleta

    pozdrawiam
    s_13

  • 18. Data: 2009-11-11 19:01:01
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    m.googlegroups.com...

    >nie wiem, czy dane są rzeczywiste, ale wyniki obliczeń zadziwiające,
    j>ak mogę mieć straty 392 PLN na dobę na 100m2, jeśli teraz ogrzewanie

    Faktycznie. Niedmówienie
    Zapomniałem dopisać że wyliczyłęm rocznie 392zł gazem GZ50 oczywiście przy
    stratacgh 12kWh na dobę
    Wystarczyło więc pominąć kwotę a zająć się tymi 12kWh w rozważaniach

    >tu chodzi o klejenie desek do podłogi, a broń boże między sobą :-)

    Ale i tak nie wszystkie można kleić do podłoża.
    A dokładnie sprawa wyglada tak: Mam baltic floor i sprzedawca zachwalał że
    można przykleić. Na opakowaniu ani słowa o klejeniu. Na infolini informacja
    że oczywiście mogę ale tracąc gwarancję.

> [...]
    >i później znowu podbijać temperaturę (oczywiście chodzi o podłogówkę),
    >więc ta akumulacyjność w tym przypadku to zaleta

    Żadna nowość. Nawet grzejnikami panelowymi grzejąc nie opłaca się schodzić w
    nocy więcej niż o 3stC .

    Marek

  • 19. Data: 2009-11-11 19:03:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    m.googlegroups.com...

    >nie wiem, czy dane są rzeczywiste, ale wyniki obliczeń zadziwiające,

    Mnie ta matematyka zaczyna juz przerazac i nudzic po kilku dniach
    watogodzin. 392zl na dobe strat samej podlogi, niezle.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-11-11 19:28:07
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Mnie ta matematyka zaczyna juz przerazac i nudzic po kilku dniach
    > watogodzin. 392zl na dobe strat samej podlogi, niezle.

    A wystarczyło przeczytać sprostowanie w następnym poście że oczywiście
    rocznie a nie nie dobę.
    Piszę z doskoku bo robię przyokazji co innego i czasem jedna odpowiedź
    powstaje pół godziny. Stąd ten błąd.

    Marek