  • 21. Data: 2009-11-11 19:40:28
    Temat: Re: Podłogówka a jakieś drewno na podłodze
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:hdf381$66m$1@news2.ipartners.pl...
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A wystarczyło przeczytać sprostowanie w następnym poście że oczywiście
    > rocznie a nie nie dobę.

    Owszem wystarczylo, ale nie odswiezam grupy co 2 min., a taki byl interwal
    pojawienia sie naszych wiadomosci.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2009-11-11 19:42:45
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    wiadomości news:4afabf37$1@news.home.net.pl...

    > Bo?

    Dawniej jeżdżący motorami wkładali gazete pod kurtki ortalionowe aby było
    cieplej. Wkładając karton (piankę) pod deskę też chronisz ale płytę grzewcza
    aby swego ciepła nie oddała. A nie o to tu chyba chodzi?

  • 23. Data: 2009-11-11 19:56:07
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    .googlegroups.com...
    > Obojętnie co położysz na płytę to każdy materiał MUSI być klejony do
    > podłoża. Nie daj się nabrać na jakieś extra pianki i tym podobne tektury.
    > Podłoga pływająca i podłogówka sie praktycznie wykluczają. Klej musi być
    > też
    > odpowiedni ale to w obecnych czasach nie jest żadnym problemem.

    a piszesz to tak z własnego doświadczenia, czy sie naczytałeś gdzieś,
    bo u mnie leżą deski na tekturze falistej i grzeje (oczywiście trzeba
    brać na to poprawkę przy projektowaniu)
    pozdrawiam
    s_13

    Wszystko mozna zrobić, tylko czy to bedzie miało uzasadnienie? Twojego
    przypadku nie znam ale wydaje mi się dziwny. Pod deską nie mam dodatkowego
    izolatora wiec nie piszę z własnego doświadczenia.

    Zdrowy rozsądek mówi aby nie dokładać trzech warstw izolatorów do i tak
    kiepskiego przewodnika jakim jest drewno. Trzech bo w rzeczywistości
    dodajesz warstwę powierza, karton i kolejna warstwe powietrza na której leży
    deska.

  • 24. Data: 2009-11-11 20:09:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    nacocito pisze:

> [...]
    > było cieplej. Wkładając karton (piankę) pod deskę też chronisz ale płytę
    > grzewcza aby swego ciepła nie oddała. A nie o to tu chyba chodzi?

    No popatrz - ja nie wiedziałem, że u ciebie ogrzewanie podłogowe to
    nawiew ;->

    Gazety się wkładało, żeby była ochrona przed _wiatrem_. Równie dobrze
    można było zastosować folię - gazety były wtedy tańsze i łatwiej dostępne.

  • 25. Data: 2009-11-11 21:05:27
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    wiadomości news:4afb19fe@news.home.net.pl...

> [...]
    >
    > Gazety się wkładało, żeby była ochrona przed _wiatrem_. Równie dobrze
    > można było zastosować folię - gazety były wtedy tańsze i łatwiej dostępne.

    Jedni wkładali gazety, aby chronić się przed wiatrem i dzisiaj kładą gazety
    pod deski na ogrzewaniu podłogowym.

    Drudzy gazetą zabezpieczali się przed wyziębieniem i dzisiaj kleją deki do
    płyty grzewczej bo wiedzą, że ich nie przewieje.

  • 26. Data: 2009-11-11 21:06:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    nacocito pisze:

> [...]
    >
    > Drudzy gazetą zabezpieczali się przed wyziębieniem i dzisiaj kleją deki
    > do płyty grzewczej bo wiedzą, że ich nie przewieje.

    Zanim zaczniesz się bawić w tani sarkazm, bądź łaskaw się nieco z fizyki
    podszkolić...

  • 27. Data: 2009-11-11 22:19:18
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    wiadomości news:4afb275e$1@news.home.net.pl...

    > Zanim zaczniesz się bawić w tani sarkazm, bądź łaskaw się nieco z fizyki
    > podszkolić...

    Tylko utrzymuję konwencję Twoich wypowiedzi.

    Oczywiście każdy ma wyłączne prawo do swojego zdania tak jak i do swoich
    własnych wyborów. Sam powinien wiedzieć co jest dla niego najlepsze.
    Jeśli uważasz, że warstwa kartonu pod deskami jest dobrym rozwiązaniem to
    pozwól, że cześć ludzi może mieć inne zdanie.

    To, że producent napisze, że jakaś deska nadaje się na podłogówkę po
    zastosowaniu jakiejś ekstra maty to jeszcze nie znaczy, że takie rozwiązanie
    jest optymalne ze względu na opory cieplne. Sam zresztą u góry piszesz "Na
    pewno cienkie i klejone." Deska na kartonie nie jest ani cienka ani klejona.

  • 28. Data: 2009-11-11 22:39:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    nacocito pisze:

    > Tylko utrzymuję konwencję Twoich wypowiedzi.

    Za to słabo sobie radzisz z poziomem merytorycznym.

> [...]
    > Jeśli uważasz, że warstwa kartonu pod deskami jest dobrym rozwiązaniem
    > to pozwól, że cześć ludzi może mieć inne zdanie.

    W przypadku klasycznego ogrzewania podłogowego taka warstwa jest mało
    znacząca. Co innego, gdybyś miał nawiew i go zasłonił tym kartonem.

    > To, że producent napisze, że jakaś deska nadaje się na podłogówkę po
    > zastosowaniu jakiejś ekstra maty to jeszcze nie znaczy, że takie
    > rozwiązanie jest optymalne ze względu na opory cieplne. Sam zresztą u

    Ze względu na opory cieplne optymalna będzie cienka ceramika. Ale
    inicjator wątku nie chciał ceramiki. Kapewu?

    > góry piszesz "Na pewno cienkie i klejone." Deska na kartonie nie jest
    > ani cienka ani klejona.

    Bądź łaskaw czytać od początku do końca.

  • 29. Data: 2009-11-12 07:20:35
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    > wiadomości news:hdbqi2$k55$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > No cześć
    >>

    > Daj sobie kanały grzewcze / grzejniki kanałowe (jak zwał tak zwał) w
    > miejscu niezastawionym meblami i będzie git.

    Może faktycznie dać takie coś w przejściu do spiżarni/graciarni
    przykuchennej, tylko muszę uzgodnić z najwyższym nadzorem wizualnym, który
    nie ma za grosz wyobraźni bo kazał usuwać okno z salonu a teraz będę ciął
    mur "bo tu ciemno". Dobrze że dałem nadproże :)

    > Szpece od podłóg polecają drewno merbau jako bardzo trwałe i przy tym w
    > miarę rozsądne cenowo.
    Myslałem wlaśnie o tym tylko to jest ciemne.

    Dzieki za porady
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 30. Data: 2009-11-12 08:55:20
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > nie ma za grosz wyobraźni bo kazał usuwać okno z salonu a teraz będę ciął
    > mur "bo tu ciemno". Dobrze że dałem nadproże :)

    spójrz sobie np na katalog regulusa - są kanały w różnych wykonaniach a do
    tego odpowiednie maskownice kanałów które można założyć poza sezonem
    grzewczym. Ja bym tam NNW nie pytał o zdanie - sam widzisz co się potem
    wyprawia :)))
    --
    Jackare