  • 1. Data: 2009-11-10 10:06:34
    Temat: ocieplenie płyty balkonowej
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Proszę o radę jak najlepiej ocieplić płytę balkonową.

    Wieniec i nadproża są ocieplone - wełną 5 cm wieniec i styropianem 5 cm
    nadproża.

    jak ocieplić płytę bakonową - od góry jest dane około 5-7 cm styropianu.
    Czoło boki i od spodu myślałem ocieplić - 10 cm styropianu - tyle ma
    wieniec pod balkonem, ale skoro gdzie indziej jest 5 to czy ma sens
    przesadzać, może tylko kawałek od wieńca - na jakiś 20 cm styropianem
    10, a resztę 5, na estetyce mi nie zależy bo i tak cała płyta będzie
    zabudowana podbitką.

    I kolejny problem - pogoda teraz taka sobie, może ten styropian kleić na
    piance a nie na kleju, oczywiście będzie on kołkowany, a potem zatarty
    klejem na siatce.

    I czy mogę to zacieranie zostawić do wiosny czy raczej robić to teraz

    Ariusz

  • 2. Data: 2009-11-10 10:52:07
    Temat: Re: ocieplenie pĹ?yty balkonowej
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Proszę o radę jak najlepiej ocieplić płytę balkonową.

    Ja balkony mam dwa. Wieńce zasłonięte są połówkami maksa od zewnątrz a nadproża
    nie dopilnowałem bo byłem za granicą i majster wylał je w całości mimo że
    zwracałem mu na to uwagę aby wsunąć styro w szaluneczek przed zalaniem nadproży.
    Jako że facjata domu jest w sumie nie wielka, nie mogłem sobie pozwolić na grube
    styropiany na balkonie gdyż obawiałem się że wyglądałoby nadmiernie ordynarnie.
    Wybrałem więc styro 3cm i nim oklejona jest góra dół oraz boki. Paski na boki
    przyciąłem dość precyzyjnie tak aby stanowiły szalunek dla wylewki na balkonie
    grubej 4cm, nadając jednocześnie odpowiedni spadek. Na całość naciągnąłem
    siatkę i narożniki. Górna powierzchnia po wykonaniu wylewki także zostanie
    przykryta siatką na kleju i z wtopnionymi okapnikami z duraluminium i dopiero na
    to pójdzie jakaś okładzina ceramiczna albo kamień. Balkony na gotowo będa grube
    na 24cm. To i tak sporo. Oglądałem kamera termowizyjną zeszłego roku nadproża
    oraz wieńce gdy balkony były jeszcze odkryte.
    Przy balkonach wieńce miały wyraźnie niższą temp niz pozostała ściana. Nadproża
    natomiast nie stanowiły jakieś sporej różnicy bo w całości zakryte są 12cm
    styropinem. Teraz gdy balkony są ocieplone temperatura wieńców znacznie się
    zwiększyła, dużo słabiej je widać.

    Marek

  • 3. Data: 2009-11-10 11:14:54
    Temat: Re: ocieplenie płyty balkonowej
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Ariusz" <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > przesadzać, może tylko kawałek od wieńca - na jakiś 20 cm styropianem 10,
    > a resztę 5, na estetyce mi nie zależy bo i tak cała płyta będzie

    Ja swój balkon okleiłem styropianem 10cm naokoło (dół i boki) oraz 8cm
    styrodurem od góry.
    Na styrodur położyłem siatkę pancerną 320 zatopioną w kleju quickmix sks, na
    to masa uszczelniająca dwuskładnikowa z zatopioną taśmą w narożnikach. Taśmę
    wywinąłem także na ramę okienną aby zabezpieczyć przed wnikaniem wody pod
    ramę. Na wiosnę położę na to płytki.

> [...]
    > klejem na siatce.
    >
    > I czy mogę to zacieranie zostawić do wiosny czy raczej robić to teraz

    Po zeszłorocznych doświadczeniach z ocieplaniem w okolicach 2-5 stopni -
    popękał mi klej, wstrzymałbym się z tym do wiosny. Ale balkon nalezy
    zabezpieczyć na zimę - np. folią budowlaną.

    --
    Bartek