  • Data: 2015-05-28 22:56:04
    Temat: Re: Podłogówka czy ogrzewanie w płycie?
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-27 o 09:23, Ergie pisze:
    > Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem dobrej automatyki, ale jeśli coś
    > bardziej konwencjonalnego niż szklana kula to Cię zmartwię :-)
    >
    > Kilkanaście ton betonu nie nagrzeje się i nie ochłodzi szybko
    > niezależnie od automatyki. Chłodzenie to nie problem - ot najwyżej
    > zapłacisz minimalnie więcej za niepotrzebne grzanie i otworzysz okna, a
    Ale zapominasz o samoregulacji, podłogówką jest trudno przegrzać dom, bo
    im wyższa temp w domu tym słabiej grzeje.

    > w przypadku wentylacji mechanicznej pewnie nic nie trzeba będzie robić
    > bo automatyczny by-pass o to zadba.
    >
    > Gorzej z ogrzewaniem:
    > - Masz stałą +21 (czy dowolna inna jaką sobie ustawisz, ale stałą) bo
    > nocne obniżenia są w praktyce nierealizowalne.
    > - Któregoś dnia źle się czujesz i chcesz mieć +23. Ustawiasz na
    > sterowniku... i już za 5 godzin masz 23
    Sorry ale bzdury opowiadasz, jak podłoga grzeje to zmiana temp jest już
    do odczytania na termometrze już po 2 godz, widać wyraźny przyrost temp.
    5 godzin to trzeba czekać po całkowitym wyłączeniu grzania na co
    najmniej 12 godzin. Wiem bo od 5 lat "pracuję" za sterownik do podłogówki :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K