  • Data: 2017-04-24 23:01:04
    Temat: Re: Podłogówka tak ale tylko tam gdzie przebywacie 4h
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.04.2017 o 19:23, Mateusz Bogusz pisze:
    > Czyli nie do sypialń, łazienki ok, a salon to jeszcze by się zastanowił
    > - takie opinie ostatnio od dwóch hydraulików zasłyszałem. Jakieś źródła
    > takich twierdzeń wśród naszych Specjalistów?

    to wszystko zależy. Tu panuje opinia, że najlepszy jest bunkier,
    obudowany metrowym styropianem, w którym musisz siedzieć 23 godziny na
    dobę. i teraz wyszstko co koledzy napiszą jest w 100% racją.
    Jednak jeśli naprawdę jesteś w stanie "odciąć" ogrzewanie jakiegoś
    pomieszczenia na 16 godzin, to wstaw tam kaloryfery aluminiowe,
    przewymiarowane. uwierz mi (sprawdzałem, podawałem tu rezultaty
    pomiarów) że 5 godzin, rozgrzania i utrzymywania temperatury, jest
    tańsze niż 24 godziny utrzymywania temperatury. chyba że coś takiego
    zrobisz, że podłogówka będzie miała małą bezwładność.
    Teraz z drgiej strony. Czy na 100% będziesz wykorzystywał owe
    pomieszczenia przez 4 godziny do końca życia? Może jednak warto dać
    wszędzie podłogówkę, a tak nadmiarowo pieryknąć kaloryfer? Ja tak mam, i
    jakoś to nikomu nie przeszkadza. Budujesz od nowa? remontujesz? co
    będzie na podłodze? Na podstawie odpowiedzi musisz sam przeanalizować
    czy lepiej popłynąć z prądem i mieć podłogówkę wszędzie, czy jednak
    policzyć jakoś czy wyłączanie i załączanie ogrzewania w jednym
    pomieszczeniu wogóle jest uzasadnione ekonomicznie. Dla mnie - jest. ja
    płacę 1600zł za gaz na ogrzewanie mycie i zupę. A wszystkim innym na tej
    grupie taka "oszczędność" się nie opłaca.

    ToMasz