  • 1. Data: 2017-04-24 19:23:03
    Temat: Podłogówka tak ale tylko tam gdzie przebywacie 4h
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Czyli nie do sypialń, łazienki ok, a salon to jeszcze by się zastanowił
    - takie opinie ostatnio od dwóch hydraulików zasłyszałem. Jakieś źródła
    takich twierdzeń wśród naszych Specjalistów?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2017-04-24 19:30:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Brednie

    b.

  • 3. Data: 2017-04-24 19:33:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 19:23, Mateusz Bogusz pisze:

    > Czyli nie do sypialń, łazienki ok, a salon to jeszcze by się
    > zastanowił - takie opinie ostatnio od dwóch hydraulików zasłyszałem.
    > Jakieś źródła takich twierdzeń wśród naszych Specjalistów?

    Byli niedouczeni.

    Jak chcesz podłogówkę to rób wszędzie. Dzięki temu będzie taniej,
    prościej i lepiej.

  • 4. Data: 2017-04-24 19:49:03
    Od: quent <x...@x...com>

    On 24.04.2017 19:23, Mateusz Bogusz wrote:
    > Czyli nie do sypialń, łazienki ok, a salon to jeszcze by się zastanowił
    > - takie opinie ostatnio od dwóch hydraulików zasłyszałem. Jakieś źródła
    > takich twierdzeń wśród naszych Specjalistów?

    W nowym, dobrze izolowanym domu, temp. podłogi zimą mierzona pirometrem
    na beton to 24stC. W pomieszczeniach średnio na wys. 1,5m jest 22stC.
    Jak staniesz gołą stopą na takiej podłodze to bnajmniej nie czujesz
    przyjemnego ciepła.

    Ergo - Twoi fachowcy bredzą, choć nie jestem zaskoczony.

    No i przy 100% podłogówce i kondensacie jest tanio!!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2017-04-24 19:49:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 19:23:09 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:
    > Czyli nie do sypialń, łazienki ok, a salon to jeszcze by się zastanowił
    > - takie opinie ostatnio od dwóch hydraulików zasłyszałem. Jakieś źródła
    > takich twierdzeń wśród naszych Specjalistów?

    Ile lat mieli?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2017-04-24 19:56:04
    Od: "PiOtR" <p...@i...wp.pl>

    Mateusz Bogusz wrote:
    > Czyli nie do sypialń, łazienki ok, a salon to jeszcze by się
    > zastanowił - takie opinie ostatnio od dwóch hydraulików zasłyszałem.
    > Jakieś źródła takich twierdzeń wśród naszych Specjalistów?

    Wadą ogrzewania podłogowego w *sypialniach* jest cieplejsze powietrze
    przy podłodze, a przez to również cieplejsze przy głowie, co jest
    niekorzystne na nasz sen.

    --
    Pozdr.
    PiOtR

  • 7. Data: 2017-04-24 20:15:33
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Wadą ogrzewania podłogowego w *sypialniach* jest cieplejsze powietrze
    > przy podłodze, a przez to również cieplejsze przy głowie, co jest
    > niekorzystne na nasz sen.

    W zasadzie to mnie nie dziwi takie podejście (w sensie hydraulików).
    Znają się na przepływie cieczy jak są teoretykami, albo na
    zgrzewaniu/skręcaniu rur, jak są praktykami. Do głowy im nie przyjdzie,
    że świat nie jest taki prosty jak im się wydaje :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2017-04-24 20:17:50
    Od: w...@g...com

    -
    > PiOtR

    Hmm, nie jestem znawcą ani wyznawcą podłogówek, ale tak na chłopską logikę to
    wystarczy tak wyregulować pętlę podłogówki w sypialni, aby na wysokości głowy przy
    spaniu temperatura była idealna dla organizmu.
    Przecież niezależnie od tego, czy będą kaloryfery, czy podłogówka - śpiąc poziomo :)
    temperatura w poziomie będzie identyczna dla zadanego źródła ciepła i wystarczy
    doregulować.

    pzdr
    Bogdan

  • 9. Data: 2017-04-24 20:26:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 19:56, PiOtR pisze:

    > Wadą ogrzewania podłogowego w *sypialniach* jest cieplejsze powietrze
    > przy podłodze, a przez to również cieplejsze przy głowie, co jest
    > niekorzystne na nasz sen.

    Bzdury piszesz. Bez najmniejszego problemu da się obniżyć temperaturę w
    sypialni.

  • 10. Data: 2017-04-24 20:27:10
    Od: "PiOtR" <p...@i...wp.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > śpiąc poziomo :) temperatura w poziomie będzie identyczna dla
    > zadanego źródła ciepła i wystarczy doregulować.

    Utrudniona regulacja.
    Grzejnik podłogowy ze względu na dużą bezwładność cieplną wolno się nagrzewa
    i równie wolno stygnie (zdecydowanie wolniej niż instalacja z grzejnikami
    ściennymi). Zanim ciepło zacznie być przekazywane do pomieszczenia, najpierw
    musi się nagrzać beton, w którym są zatopione rury z wodą. Rozgrzany beton
    pozostanie ciepły przez długi czas po odcięciu dopływu wody do instalacji.
    Trudno więc o szybką zmianę temperatury i precyzyjną jej regulację.

    --
    Pozdr.
    PiOtR