  • 1. Data: 2017-04-20 17:35:56
    Temat: Re: Wieża ciśnień zamiast zbiornika ciśnieniowego
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, April 20, 2017 at 5:28:34 PM UTC+2, Bronek wrote:

    > Kilka tysięcy lat temu wymyślono takie proste urządzenie jak wieża ciśnień,
    > więc dlaczego zamiast tych hydroforów nie zastosować otwartego zbiornika
    > wiszącego pod sufitem?
    > Tanie, proste i bezawaryjne rozwiązanie, komu to przeszkadza, chyba tylko
    > fachofcom?

    w sumie dobre rozwiazanie, tylko jesli chcemy miec chociaz 1.5 bara w instalacji, to
    trzeba sufit na 15m zrobic ;)

  • 2. Data: 2017-04-20 17:46:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-04-20 o 23:37, Bronek pisze:

    > Kilka tysięcy lat temu wymyślono takie proste urządzenie jak wieża
    > ciśnień, więc dlaczego zamiast tych hydroforów nie zastosować otwartego
    > zbiornika wiszącego pod sufitem?

    A do tego podwieszonego pod sufitem zbiornika to woda jak się dostanie?

  • 3. Data: 2017-04-20 18:07:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-04-21 o 00:05, Bronek pisze:

    > Z pompy, czyli tak samo jak do hydroforu.

    To skoro hydrofor "robi" ciśnienie, to po co ten zbiornik?

  • 4. Data: 2017-04-20 18:09:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-04-20 o 18:07, nadir pisze:

    > To skoro hydrofor "robi" ciśnienie, to po co ten zbiornik?

    errata

    Skoro pompa robi ciśnienie, to po co ten zbiornik pod sufitem?

  • 5. Data: 2017-04-20 18:11:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Fajne rozwiazanie bo z wyjatkiem wody nic nie ma prawa sie w takiej instalacji
    popsuc.

  • 6. Data: 2017-04-20 20:09:56
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > to po co ten zbiornik pod sufitem?

    no normalnie. pompa sie odpala i napelnia zbiornik, co jakis czas albo wg
    miernika poziomu w zbiorniku.
    matka grawitacja zalatwia reszte. odpada zbiornik cisnieniowy w hydro,
    przepony i inne takie tam...
    zbiornik na gorze pewnie z jakim przelewem bezpieczenstwa i tyle.
    wanna w sumie moze byc albo m3 kostka taka z plastiku.

  • 7. Data: 2017-04-20 20:23:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.04.2017 o 23:37, Bronek pisze:
    > Czytałem tutaj kiedyś wątek na temat wyższości hydroforów powietrznych
    > nad przeponowymi i przyszła mi taka umyśl do głowy:
    > Po co stosować tak skomplikowane, kosztowne i awaryjne rozwiązania?
    > Kilka tysięcy lat temu wymyślono takie proste urządzenie jak wieża
    > ciśnień, więc dlaczego zamiast tych hydroforów nie zastosować otwartego
    > zbiornika wiszącego pod sufitem?
    > Tanie, proste i bezawaryjne rozwiązanie, komu to przeszkadza, chyba
    > tylko fachofcom?
    >
    > Czekam na inne ciekawe i proste rozwiązania w budownictwie
    Wszystko super. Kolega ma tak nawet zrobione na działce. Problem z tym,
    że 0,3 at ciśnienia nie do wszystkiego się nadaje. Na przykład spłuczka ;-)
    Jak ktoś ma wysoką chałupę - niech kombinuje.
    Jacek

  • 8. Data: 2017-04-20 20:32:26
    Od: Tornad <t...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 kwietnia 2017 17:28:34 UTC+2 użytkownik Bronek napisał:
> [...]
    > więc dlaczego zamiast tych hydroforów nie zastosować otwartego zbiornika
    Kilka tysiey lat to przesada. Rzymianie stosowali akwedukty, budowali rowy, ktorymi
    woda splywala grawitacyjnie. Produkcji rur ciśnieniowych chyba jeszcze wtedy nie
    opanowali
    > Tanie, proste i bezawaryjne rozwiązanie, komu to przeszkadza, chyba tylko
    > fachofcom?

    Pomysl przedni o godny rozpowszechniania.
    Ja dodam do tego, ze w pwenych warunkach a scislej gdy woda gruntowa zawiera
    dużo zelaza czy innych metali ciężkich szcegolnie manganu, rozwiazanie takie
    jest korzystne.
    W miescie Nisko miałem dalsza rodzine. Dwaj bracia, dalsi kuzyni, furmanili
    potem przekwalifikowali się na spawaczy i w Hucie Stalowa Wola dobrze
    zarabiali. Wzbogacili się do tego stopnia, ze postanowili zainstalować w domu
    hydrofor i zbudować cala instalacje hydrauliczna, lacznie z nowoczesna
    lazienka. Niestety ta inwestycja nie naciezyli się długo. Około dwa lata po tym
    obaj zmarli na raka. Młode chłopaki, po około 45, 47 lat mieli. W sasiednim
    domu mieszkala moja matka, która oddziedziczyla dom po swoim ojcu.

    W czasie kilku u niej odwiedzin zauwazylem, ze wszystkie naczynia na wode jak
    wiadra, miednice, garnki, były u niej czerwone. Czerwona rdza osiadala na
    wszystkim co z woda miało kontakt. Na szczescie mama hydroforu nie miała ale
    mimo tego po kilku latach tez dostala raka krwi. Owszem leczyli ja.
    Powiekszone wezly chłonne jej jakos bezinwazyjnie zlikwidowali. To spowodowalo
    przerzuty raka krwi na chyba wszystkie organy i po pol roku zmarla.

    Nikt nigdy tej wody w studni nie badal.
    Szkoda, ze wtedy nie skojarzyłem tych zjawisk. Teraz bylbym madrzejszy.

    Otoz woda w tej studni i studni sąsiada była czysta, klarowna jak krysztal.
    Zelazo i inne, wystepowaly w postaci jonowej. Tam było od groma FeO czyli
    tlenku zelaza. gdy ta woda stala w wiadrze nastepowalo jej naturalne
    utlenianie, tlenek reagowal z tlenem powietrza i przechodil w trojtlenek
    zelaza, który miał wygląd i właściwości normalnej rdzy. I mama te
    wode "odstana" pila, na niej gotowala zupy i robila pierogi. Nie dala sobie
    powiedzieć, ze ta woda może nie być zdatna do picia. Mój ojciec te studnie wykopal,
    pil ja i zyl ponad 65 lat - powtarzala. Nie dodala tylko tego, ze wieksosc swego
    zycia spedzil pracujac gdzies u Niemca.

    Postanowiłem aby, nie wiem dla krzewienia wiedzy czy z proznosci, ostrzegać
    innych o grożącym niebezpieczeństwie picia czerwonej od rdzy wody.

    I tu hydrofor nie tylko, ze nic nie pomaga ale wręcz sytuacje znacząco
    pogarsza. W hydroforze woda nie ma kontaktu z powietrzem i człowiek ja pije
    prosto z kranu nie bedac swiadomy ze pije trujaca ciecz o wyglądzie wody.

    Taki zbiornik otwarty od gory zapewnia dotlenianie się tych tlenkow i wtedy
    chociaż widac, ze zamiast czystej wody pije się czerwona lure. Te rdze od bidy
    można odfiltrować ale to już nie to.

    To tak na czesc mojej mamy, która zycie oddala nie bedac swiadoma tego, ze sie
    powoli ale podtruwala i po kilku latach, zatrula na smierc. Ja to upowszechniam
    aby moc dopisać, ze moja matka oddala zycie dla nauki czy techniki.

    > Czekam na inne ciekawe i proste rozwiązania w budownictwie
    Chyba już nic nowego w tym temacie nie uświadczysz. Wszystko już zostało
    wynalezione chociaż rzezywiscie jest wielu, którzy o tym nie wiedza.

    Ja takie zbiorniki i to wybudowane dla calych miasteczek, widziałem w USA.
    Sa to potężne baniaki gorujace nad mistem i dzialajace od nie widomo kiedy
    i zapewne jeszcze długie dziesięciolecia, bezawaryjnie dzialac będą. Dlatego
    Twoja inicjatywę popieram z tym, ze jak to ktoś napisał, taki domowy zbiornik
    ciśnieniowy nalezaloby umiescic gdzies na strychu, poddaszu, jak najwyzej,
    przy czym zbiornik powinien być jakos termicznie izolowany aby z kranu leciała
    woda zimna a nie ciepla zupa. Bo w takiej zupie zaraz zalegna się bakterie
    i rozne inne zarazy.
    Zatem kazda taka inwestycje należy poprzedzic wykonaniem badan wody, glownie
    pod katem zawartości metali ciężkich. Powszechne badania na E-coli, owszem
    sa potrzebna ale jak ta bakeria się zarazisz to najwyżej dostaniesz słynnej
    praczki a jak bedziesz pil zelazo, rtec, kadm a szczególnie mmangan, to może
    być problem.

    Pzdr
    Tornad

  • 9. Data: 2017-04-20 20:46:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    abn140 napisało:

> [...]
    > zbiornik na gorze pewnie z jakim przelewem bezpieczenstwa i tyle.
    > wanna w sumie moze byc albo m3 kostka taka z plastiku.

    THE NEW BEST NIAGARA

    https://semeio.files.wordpress.com/2008/11/the-new-b
    est-niagara.jpg

    Kiedyś bardzo popularne.