  • 51. Data: 2017-05-01 20:44:24
    Temat: Re: Wieża ciśnień zamiast zbiornika ciśnieniowego
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu poniedziałek, 1 maja 2017 20:00:31 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie krytykuje tylko zwracam Ci uwage ze moze powinienes sie jakims biowitalem dla
    starcow zainteresowac. Temat przeszedl od idiotycznego pomyslu z wieza cisnien do
    cudownego filtra do wody majacego na zasadzie wymiany jonowej eliminowac zelazo i
    mangan. A Ty jak Filip z konopii wyskakujesz ze chodzi o odwrocona osmoze. Przyznasz
    ze to co pisales ma z tym co pisalem calkiem luzny stosunek. Jak chciales o
    odwroconej osmozie to nie w tym podwatku. Cos wiesz ale jak w takiej sytuacji brac co
    piszesz na powaznie?

    Mlody ja pisze dla Czytelnikow mających podstawowa wiedze na poziomie powiedzmy
    srednim. A ty jakos pojac nie chcesz czy nie możesz, ze te wszystkie wynalazki
    sa ze soba scisle powiazane. Być może istnieja jeszcze inne metody uzdatniania
    wody oprócz jej aeracji w zbiornikach otwartych.

    Dalem przykład zastosowania tych kul ze skaly wapniowej do mineralizacji wody.
    Wspomnialem o potrzebie usuwania przykrych zapachow wody za pomocą filtrow z
    weglem aktywowanym.
    A Ty nadal upierasz się, ze to nie ten watek czy podwatek.
    Jak mamy watek to i osnowa się przydaje. No ale Ty tego nigdy nie pojmiesz bos za
    glupi a uważasz się za wszystkonalepiejwiedzacego ekspierda z bozej laski.

    Zatem nie będę psul ci niebiańskiego samouwielbienia i samozadowolenia. Innymi
    slowy wal się sam. Bo opowiem ci bajke o wezu skczacym. Zatem najlepiej
    nie zaśmiecaj tej użytecznej grupy swoimi uwagami bo zapewne nikt ich nie
    czyta lub/i poważnie nie traktuje.
    Oczywiście nie potrafisz swych krytycznych uwag merytorycznie uzasadnić,
    tylko piszesz tak dla zgrywy czy z czystej zawiści, ze Cie Bozia pokarala
    ograniczeniem wyższych czynnośći mózgowych.

    Tornad

  • 52. Data: 2017-05-01 20:58:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz racje, z koniem kopal sie nie bede.

  • 53. Data: 2017-05-02 12:30:56
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

    Użytkownik "Tornad" <w...@a...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 1 maja 2017 17:59:26 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Jaka odwrocona osmoza. Napisal ze wymiennik jonowy. To ze stary juz jesteś
    >nie znaczy ze mozesz sobie cos wymyslac.

    >Wqrwiasz mnie lekko bo nie rozumiesz co napisalem a piszesz jakbys był
    >jakims
    ekspierdem od tych spraw. Ja przykładowo, popierając toja teze, opisałem
    prace
    urzadzenia nazywanego odwrocona osmoza.

    >Na temat wymiany jonowej napisałem, ze jednym z urzadzen działających na
    tej
    zasadzie, jest uzywany przeze mnie wiele lat wymieniacz jonowy, który na
    swój
    użytek nazwalem "solniczka". Wiec Twoje zwidy jakobym cos wymyslal sa
    nieuzasadnione i dla mnie obraźliwe.

    Smuci mnie to, że używasz tego już wiele lat.
    To nie jest obojętne dla zdrowia.

    Na tej grupie już wielokrotnie było o wymieniaczach.
    Urządzenie (instalacja) do uzdatniania wody metodą wymiany jonowej
    zapewniająca ilość uzdatnionej wody wystarczającą dla średniej wielkości
    gospodarstwa domowego jest poza możliwościami finansowymi tego
    gospodarstwa.
    Wielkość tej maszynerii to istotny % w kubaturze budynku.
    Kontrola parametrów (wszystkich!, a nie tylko wapnia, sodu, etc.), których
    jest
    kilkadziesiąt to problem wart więcej niż wartość parceli wraz z zawartością.
    Piszę tu o sondach pomiarowych, ich skalowaniu, wzajemnym wpływie.
    Odtworzenie parametrów wody o jakości źródlanej jest niemożliwe
    bo zawsze jest coś o czym nie mamy pojęcia, a to coś okazuje się mieć
    istotne biologiczne znaczenie.

    Lepszej metody usuwania żelaza i manganu od stosowanej w stacjach
    uzdatniania wody, jak aeracja i filtracja osadu, nie ma.

    Jak komu nie pasuje to niech kupuje wodę w butlach.
    Rozwiązanie tańsze i na pewno działające.

    > Zamiast krytykować innych napisz czasem sam co i jak. Krytykowac latwo,
    > gorzej
    cos madrego samemu napisac.
    >Tornad

    Odwrócona osmoza to technologia jeszcze bardziej poza zasięgiem typowego
    gospodarstwa domowego.

  • 54. Data: 2017-05-02 15:30:18
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu wtorek, 2 maja 2017 12:30:53 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:
> [...]
    > nieuzasadnione i dla mnie obraźliwe.
    >
    > Smuci mnie to, że używasz tego już wiele lat.

    Mnie tez smucilo i nadal smuci ale praw natury nie przeskoczyz. Na polnoc od
    nowego Jorku, gdzie udało nam się za stosunkowo niewielkie pieniądze kupic
    stary dom. jest gleboka na około 70 m, wiercona w skale, studnia. Wydawaloby
    się, ze woda z tej glebokosci będzie krystalicznie czysta. I rzeczywscie tak
    było. Ale moja uwagę zwrocil fakt, ze zabudowa łazienki, jak wanna, umywalka,
    sroc i co tam jeszcze, były nowe i wszystkie były w kolorze czerwonym. Od razu
    domysliem się o co chodzi; takich naczyń używa się po to aby nie widać było na
    nich tego rdzawo-ciemnego nalotu, osadu, który gromadzil się na tych "meblach"
    łazienkowych. wskutek dużej ilości zelaza i innych pierwiastkow. Dzieki temu
    kupiliśmy ten dom za cene znacznie obnizona.
    Niejako natychmiast zainwestowałem w urządzenia odzelaziajace i zmiekczajace
    te wode. Kosztowalo wszystko około 5 tys. dolarów i nawet dzialalo. Woda do
    prania była miekka, wyprane podkoszulki biale, gacie tez. Umyc się i ogolic w
    tej wodzie spoko mozna było. Woda była miekka, ze na mydle i proszkach można
    było oszczedzic.
    Ale niestety do gotowania owsianki czy zupy, wode kupowoalem. Tak, ze nie smuc
    się, az taki gupi coby ja pic, to już nie bylem.
    Taki domowy, sredniej klasy wymieniacz jonowy kosztowal około 500 dolarów, dwa
    filtry po około 100 dolarów, dwa baniaki na wapn i wegiel aktywowany z wsadem
    kosztowaly po około 500 dolarow tak, ze nie był to jakiś katastroficzny
    wydatek. Te filry miały wbudowane układy umozliwiajace ich oczyszczenia się
    przez plukanie odwrotne. Ono się automatycznie wlacza na godzine w godzinach
    nocnych. I to jakos tam działa.
    Owszem dalem się nabrać na jakies ponoc najnowsze i najsuperspecjal wynalazki
    typu KDF ale to już inna bajka. Zestaw do tej revese osmozis kosztowal około
    700 dolrow i te go zakupiłem a to po to by praktycznie je sprawdzić. Bo w
    telewizji, identycznie jak teraz u nas w Polsce reklalmuja, przedstawiają
    wszystko jako sensacja rwelcja a praktyka jest zgola inna często taka, ze
    rzeczywiście potem plakac się chce.
    Ten KDF to była miezanka opilkow cynku, miedzi i czegos tam jeszcze
    stanowiącego tajemnice firmy. Kosztowalo to razem z dedykowanym baniakiem około
    1000 dolaerow. Miałem miejsce wiec w szereg z tymi już wcześniej zamontowanymi
    gadżetami wstawiłem ten baniak z tym KDF-em, przedstawianym jako kamien
    filozoficzny czy panaceum na wszelkie wodne nieczystości. To nie dalo
    absolutnie zanyej poprawy jakości wody a nawet rzekłbym, ze ja pogorszylo.
    badania wody nie wykazaly jakichś większych zmian w jej sperktrum zawartości
    pierwiastkow obcych.

    Pisze to m.in. po to by ew przestrzec uzytkownikow bo prognozuje, ze wczesniej czy
    później wynalazek ten zostanie w Polsce propagowany.
    .
> [...]
    > Odtworzenie parametrów wody o jakości źródlanej jest niemożliwe
    > bo zawsze jest coś o czym nie mamy pojęcia, a to coś okazuje się mieć

    No to baaardzo przeplaszam, ze na ten temat odwazylem się cos napisac.
    Na prawde nie wiedziałem bo do czytania archiwów mam niechec. Obiecuje, ze już
    nic nie będę pisal. Nie mogę przecie zmieniac czy rewolucjonizowac stanu
    hierarchii waznosci poszczególnych dyskutantow na tej grupie, w sensie
    podważenia ich przywództwa w stadzie. Jeśli jest a na pewno jest tu jakiś
    wszystkonajlepiej wiedzący samiec alfa, to ja nie mam zadnych ambicji by to
    jego przodownictwo podwazac.

> [...]
    > cos madrego samemu napisac.

    > Odwrócona osmoza to technologia jeszcze bardziej poza zasięgiem typowego
    Pozwole sobie polimeryzowac z Twoim poglądem. W USA taki sredniej klasy zestaw
    RO, skladajacy się z trzech filtrow i około 4-litrowego baniaka - zbiornika
    czyli magazynu czystej wody, kosztowal około 700 dolarów, z tym, ze ten
    najważniejszy filtr, który należy dość często wymieniac, kosztuje 100 dolarów.

    Calosc miesci się w szafce pod zlewozmywakiem i nie wymaga podlaczenia do
    pradu. Ma jednak te wade, ze ciśnienie wody wychodzącej z tego RO, jest dużo nizsze
    od normalnego tak, ze ta woda nie może być wykorzystana do produkcji
    lodu w lodowce bo woda ma za male ciśnienie.

    Pzdr
    Tornad