  • 11. Data: 2017-04-20 21:42:50
    Temat: Re: Wieża ciśnień zamiast zbiornika ciśnieniowego
    Od: Alzem ??????????? <a...@b...by>

    Tornad dziękuję za informacje o tych tlenkach.
    Nie byłem ich świadomy.

    Ja mam zamontowane dwie obudowy filtru 10 cali.
    http://www.sklep-ustm.pl/p251,wfu-uniwersalny-filtr-
    narurowy-do-wody-zimnej.html

    Do dzisiaj, dwie obudowy służyły wyłącznie do filtrowania mechanicznego,
    teraz w jedną obudowę filtra (drugą), zamontuję wkład filtrujący tlenki
    metali:
    http://www.sklep-ustm.pl/p185,ir-wklad-odzelaziajacy
    -wode-standard-10-cali.html

    Alzem

  • 12. Data: 2017-04-20 21:53:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kupuj ten wklad. Handel na Ziemi istnieje tylko dlatego ze na sekunde rodzi sie
    trzech frajerow.

  • 13. Data: 2017-04-20 22:15:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Troche liznales temat ale nie do konca. Zelazo i mangan usuwa sie przez
    napowietrzanie ale w deszczowniach. Jest i yechnologia napowietrzania w zbiornikach
    zamknietych, cos w rodzaju akwarium w ktorym powietrze przechodzi przez kamien
    robiacy babelki. Przy okazji skaza sie woda biologicznie i trzeba ja dezynfekowac.
    Otwarty zbiornik to jeden z glupszych pomyslow o ile woda ma byc przeznaczona do
    spozycia. Niektore wodociagi wode do spozycia magazynuja w zbiornikach otwartych.
    Prawie zawsze sa to zbiorniki podziemne zeby temperatura byla niska. Zawsze woda
    zanim zostanie wtloczona do szczelnych rur podlega dezyfekcjj i zawsze jest na
    biezaco badana. Wode w wiezach cisnien magazynuje sie jak chwilowa wydajnosc zrodla
    jest mniejsza niz maksymalne chwilowe zapotrzebowanie. Robi sie to przede wszystkim w
    przemysle, instalacjach ppoz. Co do wiez cisnien z woda dla gospodarstw domowych.
    Wspolczesne posiadaja zbiorniki zamkniete w ktorych woda nie ma kontaktu z
    powietrzem.

  • 14. Data: 2017-04-20 22:23:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A co tu pamietac jak caly czas wykorzystuje sie metode magazynowania wody w ziorniku
    zeby splukac gowno. Sa dolnopluki i o wiele skuteczniejsze gornopluki. Spluczki typu
    niagara byly doskonalsze ze wzgledu na sposob uruchamiania wodospadu. Ich zywotnosc
    byla ograniczona tylko korozja, a ze z zeliwa byly robione to sto lat dla nich nie
    straszne. Producenci spluczek zrezygnowali z systemu z dzwonem bo co to za interes
    zrobic cos z czego cztery pokolenia beda korzystaly.

  • 15. Data: 2017-04-20 23:33:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-04-20 o 20:09, abn140 pisze:

    > no normalnie. pompa sie odpala i napelnia zbiornik, co jakis czas albo wg
    > miernika poziomu w zbiorniku.
    > matka grawitacja zalatwia reszte. odpada zbiornik cisnieniowy w hydro,
    > przepony i inne takie tam...
    > zbiornik na gorze pewnie z jakim przelewem bezpieczenstwa i tyle.
    > wanna w sumie moze byc albo m3 kostka taka z plastiku.

    No fajne, pomijając już to, że żeby utrzymać ciśnienie przynajmniej
    jednej atmosfery zbiornik musi być na wysokości 10m, a w przeciętnym
    domu ciężko uzyskać ma taką wysokość. To jak zbiornik będzie za mały, to
    pompa będzie musiała cały czas pracować, jak zbiornik będzie za duży a
    strop nieodpowiedni, to matka grawitacja załatwi resztę.
    Ja mam wodę z sieci miejskiej więc mnie ten problem nie dotyczy, ale z
    jakiegoś powodu ludzie wolą zbiornik ciśnieniowy, z przeponą lub bez, w
    piwnicy niż mauzera na dachu, i ja ich rozumiem

  • 16. Data: 2017-04-20 23:37:51
    Od: "Bronek" <A...@p...onet.pl>

    Czytałem tutaj kiedyś wątek na temat wyższości hydroforów powietrznych nad
    przeponowymi i przyszła mi taka umyśl do głowy:
    Po co stosować tak skomplikowane, kosztowne i awaryjne rozwiązania?
    Kilka tysięcy lat temu wymyślono takie proste urządzenie jak wieża ciśnień,
    więc dlaczego zamiast tych hydroforów nie zastosować otwartego zbiornika
    wiszącego pod sufitem?
    Tanie, proste i bezawaryjne rozwiązanie, komu to przeszkadza, chyba tylko
    fachofcom?

    Czekam na inne ciekawe i proste rozwiązania w budownictwie

  • 17. Data: 2017-04-20 23:55:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiele osob ma taki zbiornik w domu. To spluczka klozetowa. Kazdy kto ma pomysl
    zainstalowac cos takiego w domu w wiekszej wersji niech po kilku, dniach a lepiej po
    kilku miesiacach od zainstalowania wezmie szklanke i napije sie bez obrzydzenia wody
    ze zbiornika. Rak mydlem bym w tym nie umyl. Woda do splukiwania kibla z takiego
    zbiornika jest w sam raz i do niczego wiecej sie nie nadaje. Tak uwazam i bede
    swojego zdania bronil jak niepodleglosci.

  • 18. Data: 2017-04-20 23:55:37
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.04.2017 23:33, nadir pisze:

    > No fajne, pomijając już to, że żeby utrzymać ciśnienie przynajmniej jednej
    > atmosfery zbiornik musi być na wysokości 10m, a w przeciętnym domu ciężko uzyskać
    > ma taką wysokość.

    Gorol da radę. W Beskidach widziałem góralski domek, który liczył... 4 piętra.
    Cepry weznom wszystko. I dutki lecom.

  • 19. Data: 2017-04-20 23:56:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir pisze:

> [...]
    > ale z jakiegoś powodu ludzie wolą zbiornik ciśnieniowy, z przeponą
    > lub bez, w piwnicy niż mauzera na dachu, i ja ich rozumiem

    Jedni wolą spoglądać w kierunku zenitu, na wieżę, inni w kierunku
    nadiru, do piwnicy. W mojej okolicy stoi jeszcze kilka przedwojennych
    domów z wieżami. To były kiedyś również wieże ciśnień, po to je budowano.
    Nawet w domach letnich. A może zwłaszcza. To było kiedyś rozwiązanie
    tańsze i łatwiej dostępne od zbiornika ciśnieniowego.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2017-04-21 00:05:31
    Od: "Bronek" <A...@p...onet.pl>

    > A do tego podwieszonego pod sufitem zbiornika to woda jak się dostanie?

    Z pompy, czyli tak samo jak do hydroforu.