  • 11. Data: 2017-04-24 20:43:23
    Temat: Re: Podłogówka tak ale tylko tam gdzie przebywacie 4h
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 20:27:41 UTC+2 użytkownik PiOtR napisał:

    > Trudno więc o szybką zmianę temperatury i precyzyjną jej regulację.

    Po co w sypialni szybko zmieniac temperature? Ja mam ustawione 18stC i caly
    czas tyle jest.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2017-04-24 20:46:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 20:27:41 UTC+2 użytkownik PiOtR napisał:

    > Trudno więc o szybką zmianę temperatury i precyzyjną jej regulację.

    A do czego w sypialni potrzebne "szybką zmianę temperatury i precyzyjną jej
    regulację"
    Raz ustawiasz ile tam chcesz w tej sypialni i zapominasz o jakichkolwiek regulacjach

  • 13. Data: 2017-04-24 20:47:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 20:27, PiOtR pisze:

> [...]
    > Grzejnik podłogowy ze względu na dużą bezwładność cieplną wolno się
    > nagrzewa
    > i równie wolno stygnie (zdecydowanie wolniej niż instalacja z grzejnikami
    > ściennymi). Zanim ciepło zacznie być przekazywane do pomieszczenia,
    > najpierw
    > musi się nagrzać beton, w którym są zatopione rury z wodą. Rozgrzany
    > beton
    > pozostanie ciepły przez długi czas po odcięciu dopływu wody do
    > instalacji.
    > Trudno więc o szybką zmianę temperatury i precyzyjną jej regulację.

    Nie pisz bzdur.

    Żaden beton nie musi się nagrzewać, ani stygnąć.

    Regulację tak się robi, żeby w sypialni temperatura podłogi była
    obniżona w stosunku do salonu i utrzymywana na stałym poziomie non-stop.

    Robi się to na jeden z kilku sposobów lub łącząc z sobą kilka metod. Ale
    trzeba mieć pojęcie o regulacji oraz sposobie obliczania podłogówek.

    1. Tworząc większe odstępy między rurami. Wymaga to zrobienia dobrego
    projektu, a pojęcie o tym ma jeden hydraulik na 1000, albo i mniej.
    Projekt powinien uwzględniać oczekiwane temperatury, rodzaj pokrycia
    podłogi (parkiet, panele, dywany itd.) oraz wielkość powierzchni
    grzewczej (zasłonięcie podłogi szafami itp.).

    2. Zmniejszając przepływ wody przy pomocy rotametru.

    3. Stosując elektroniczne termostaty podłogowe z czujnikami, które
    mierzą temperaturę podłogi. Wymaga umieszczenia czujnika temperatury w
    podłodze. Porządny hydraulik robiąc podłogówkę umieszcza w posadzce
    rurkę, w którą później będzie wsunięty czujnik temperatury.

    4. Poprzez zastosowanie zaworów termostatycznych RTL na tych obwodach.

  • 14. Data: 2017-04-24 21:00:03
    Od: w...@g...com

> [...]
    > pozostanie ciepły przez długi czas po odcięciu dopływu wody do instalacji.
    > Trudno więc o szybką zmianę temperatury i precyzyjną jej regulację.

    Rozumiem.
    To znaczy nie rozumiem związku - czy 'utrudniona regulacja=duża bezwładność
    podłogówki' ma związek z 'cieplejszą=niezdrową' temperaturą bliżej podłogi dla
    podłogówki ?

    Sam mam kaloryfery w sypialni, ale precyzyjna regulacja temperatury dzięki nim -
    dajcie spokój ;)

    pzdr
    Bogdan

  • 15. Data: 2017-04-24 21:10:26
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Utrudniona regulacja.

    Ciach.
    Ok, nigdy nie miałeś podłogówki z dobrym regulatorem temperatury, to pewne.
    Nie bardzo wierzę, że ktokolwiek jest w stanie wyczuć, że podłoga jest
    jakkolwiek cieplejsza niż pomieszczenie. Takie rzeczy to tylko
    termowizją/pomiarami.
    Co do czasów regulacji. Przejście z 17C na 21C przy podłodze zasilanej
    25C trwa naście godzin. Czy to jest wada? Moim zdaniem żadna.
    Temperatura stoi z dokładnością do wyświetlacza (Devireg Touch 0.1C) a
    nie wykorzystuję czujnika w posadce, jedynie powietrzny, wbudowany.

    Na ten moment, nie widzę żadnej wady ogrzewania podłogowego, jeżeli
    chodzi o budownictwo mieszkaniowe. Pewnie jakieś są, ale albo dla mnie
    nieistotne, albo jestem ich nieświadomy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2017-04-24 21:12:45
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Bzdury piszesz. Bez najmniejszego problemu da się obniżyć temperaturę w
    > sypialni.

    Ale po co obniżać, konwekcja załatwia sprawę.

    Kontratakując w stylu jaki czytamy, to przy kaloryferach jest huragan
    pomiędzy ciepłą stroną nad kaloryferem, a chłodną po przeciwnej. No tak
    szumi i wieje, że spać się nie da, a na dodatek trzeba trzymać kołdrę,
    bo lubi zdmuchnąć ;))

    Miłego.
    Irek.N.

  • 17. Data: 2017-04-24 21:18:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 21:12, Irek.N. pisze:

> [...]
    > pomiędzy ciepłą stroną nad kaloryferem, a chłodną po przeciwnej. No
    > tak szumi i wieje, że spać się nie da, a na dodatek trzeba trzymać

    A ło so chozi, bo nie kminię? :)

  • 18. Data: 2017-04-24 21:21:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 24 Apr 2017 19:23:03 +0200, Mateusz Bogusz

    > Czyli nie do sypialń, łazienki ok, a salon to jeszcze by się zastanowił
    > - takie opinie ostatnio od dwóch hydraulików zasłyszałem. Jakieś źródła
    > takich twierdzeń wśród naszych Specjalistów?

    Pewnie ci hydraulicy są dinozaurami, głąbami, budują głównie dziurawe
    stodoły albo mają prowizję od sprzedaży kalafiorów tudzież bonus za
    bardziej skomplikowaną instalację.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2017-04-24 21:23:19
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > A ło so chozi, bo nie kminię? :)

    Jeżeli dla kogoś problemem jest rozkład temperatur w ogrzewaniu
    podłogowym, to co ma powiedzieć gość który ma kaloryfer na ścianie - że
    mu wieje po głowie! :) Taki żarcik.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 20. Data: 2017-04-24 21:50:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 21:23, Irek.N. pisze:

    > Jeżeli dla kogoś problemem jest rozkład temperatur w ogrzewaniu
    > podłogowym, to co ma powiedzieć gość który ma kaloryfer na ścianie -
> [...]

    Jak to co? Że podłogówka to samo zło.