  • 21. Data: 2017-04-24 22:10:46
    Temat: Re: Podłogówka tak ale tylko tam gdzie przebywacie 4h
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ile lat mieli?

    Jeden 50+, drugi ~30.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2017-04-24 22:29:24
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    >Czyli nie do sypialń, łazienki ok, a salon to jeszcze by się zastanowił -
    >takie opinie ostatnio od dwóch hydraulików zasłyszałem. Jakieś źródła
    >takich twierdzeń wśród naszych Specjalistów?

    Jajako niespecjalista sie zgadzam. Całą zimę nie ogrzewałem sypialni wogle.

  • 23. Data: 2017-04-24 23:01:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.04.2017 o 19:23, Mateusz Bogusz pisze:
    > Czyli nie do sypialń, łazienki ok, a salon to jeszcze by się zastanowił
    > - takie opinie ostatnio od dwóch hydraulików zasłyszałem. Jakieś źródła
    > takich twierdzeń wśród naszych Specjalistów?

    to wszystko zależy. Tu panuje opinia, że najlepszy jest bunkier,
    obudowany metrowym styropianem, w którym musisz siedzieć 23 godziny na
    dobę. i teraz wyszstko co koledzy napiszą jest w 100% racją.
    Jednak jeśli naprawdę jesteś w stanie "odciąć" ogrzewanie jakiegoś
    pomieszczenia na 16 godzin, to wstaw tam kaloryfery aluminiowe,
    przewymiarowane. uwierz mi (sprawdzałem, podawałem tu rezultaty
    pomiarów) że 5 godzin, rozgrzania i utrzymywania temperatury, jest
    tańsze niż 24 godziny utrzymywania temperatury. chyba że coś takiego
    zrobisz, że podłogówka będzie miała małą bezwładność.
    Teraz z drgiej strony. Czy na 100% będziesz wykorzystywał owe
    pomieszczenia przez 4 godziny do końca życia? Może jednak warto dać
    wszędzie podłogówkę, a tak nadmiarowo pieryknąć kaloryfer? Ja tak mam, i
    jakoś to nikomu nie przeszkadza. Budujesz od nowa? remontujesz? co
    będzie na podłodze? Na podstawie odpowiedzi musisz sam przeanalizować
    czy lepiej popłynąć z prądem i mieć podłogówkę wszędzie, czy jednak
    policzyć jakoś czy wyłączanie i załączanie ogrzewania w jednym
    pomieszczeniu wogóle jest uzasadnione ekonomicznie. Dla mnie - jest. ja
    płacę 1600zł za gaz na ogrzewanie mycie i zupę. A wszystkim innym na tej
    grupie taka "oszczędność" się nie opłaca.

    ToMasz

  • 24. Data: 2017-04-24 23:14:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 23:01:05 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > pomieszczeniu wogóle jest uzasadnione ekonomicznie. Dla mnie - jest. ja
    > płacę 1600zł za gaz na ogrzewanie mycie i zupę. A wszystkim innym na tej
    > grupie taka "oszczędność" się nie opłaca.

    Ile m2 ogrzewasz?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2017-04-24 23:17:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 22:10:47 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Jeden 50+, drugi ~30.

    Czyli ten 30 uczy sie bzdur od tego 50+. I tak właśnie toczy się życie
    i rosną kolejne pokolenia fachoffcuf :-) Niedawno tu w którymś wątku
    była dyskusja o fachowcach i czy się im opłaca ufać. W przypadku
    budowlanki (mocno specyficzna branża) moim zdaniem - ni hu hu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2017-04-25 08:02:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > tańsze niż 24 godziny utrzymywania temperatury. chyba że coś takiego
    > zrobisz, że podłogówka będzie miała małą bezwładność.

    qurcze, ty mozesz miec racje. Koledzy hydraulicy za kolegów z polecaenia mają takich
    samych partaczy murarzy, i tych od ociepleń i tak dalej.
    Wtedy w tej sypialni cieplo ucieka tak szybko, ze oplaca sie choc na pare godzin
    wyłączyć ogrzewanie.

    b.

  • 27. Data: 2017-04-25 08:29:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 23:01:05 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > płacę 1600zł za gaz na ogrzewanie mycie i zupę. A wszystkim innym na tej
    > grupie taka "oszczędność" się nie opłaca.

    Ile m2 grzejesz za te 1600zł? Bo za ok 3000zł to gazem co niektórzy grzeją ponad
    200m2 domy Dom czy mieszkanie w bloku ogrzewasz?

  • 28. Data: 2017-04-25 11:07:19
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    Odnoszę wrażenie , że mieszamy dwie rzeczy:
    Ekonomię
    Bo ten system ma wiele zalet.
    Wprawdzie ma i parę wad, np najlepiej sie sprawdza przy podłogach mineralnych, czy
    duża pojemność cieplna, która jest zarówno zaletą, jak i wadą.
    Zdrowie.
    Nie mam podłogówki, ale bywam.W nogach jest miłe ciepełko.Ci, którzy mają ja w
    domach, przeważnie marzną tam, gdzie jej nie ma.
    Faktem jest, że nie powinno sie ciągle pogrzewać podłoża powyżej jakiej temperatury,
    bo szkodzi to nogom. Za mało krwi dochodzi do głowy, czy cóś.
    Obecnie jest to bodajże 27°, ale konowały zawsze mogą ją obniżyć.
    Ale może to reklama i marketing?
    Pozdro.abomito

  • 29. Data: 2017-04-25 12:36:38
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 11:07:21 UTC+2 użytkownik abomito napisał:
    > Zdrowie.
    > Nie mam podłogówki, ale bywam.W nogach jest miłe ciepełko.Ci, którzy mają ja w
    domach, przeważnie marzną tam, gdzie jej nie ma.

    jesli jest ci cieplo w nogi przy podłogówce to znaczy ze ocieplenie tego budynku jest
    spitolone wiec podlogówka musi spora moc dawac.Moc czyli temperature.

    Wiem co mówie - do czasu ocieplenia budynku podłogówka była milutko ciepła. Po
    ociepleniu - chłodna i zmuszająca do uzywania kapci.

    b.

  • 30. Data: 2017-04-25 12:44:13
    Od: quent <x...@x...com>

    On 24.04.2017 20:43, Adam Sz. wrote:

    > Po co w sypialni szybko zmieniac temperature? Ja mam ustawione 18stC i caly
    > czas tyle jest.

    śpisz w swetrze czy pod kołdrą puchową pod nos? ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info