    Subject: Re: Podłogówka tak ale tylko tam gdzie przebywacie 4h
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 24 Apr 2017 20:47:56 +0200

    W dniu 2017-04-24 o 20:27, PiOtR pisze:

    > Utrudniona regulacja.
    > Grzejnik podłogowy ze względu na dużą bezwładność cieplną wolno się
    > nagrzewa
    > i równie wolno stygnie (zdecydowanie wolniej niż instalacja z grzejnikami
    > ściennymi). Zanim ciepło zacznie być przekazywane do pomieszczenia,
    > najpierw
    > musi się nagrzać beton, w którym są zatopione rury z wodą. Rozgrzany
    > beton
    > pozostanie ciepły przez długi czas po odcięciu dopływu wody do
    > instalacji.
> [...]

    Nie pisz bzdur.

    Żaden beton nie musi się nagrzewać, ani stygnąć.

    Regulację tak się robi, żeby w sypialni temperatura podłogi była
    obniżona w stosunku do salonu i utrzymywana na stałym poziomie non-stop.

    Robi się to na jeden z kilku sposobów lub łącząc z sobą kilka metod. Ale
    trzeba mieć pojęcie o regulacji oraz sposobie obliczania podłogówek.

    1. Tworząc większe odstępy między rurami. Wymaga to zrobienia dobrego
    projektu, a pojęcie o tym ma jeden hydraulik na 1000, albo i mniej.
    Projekt powinien uwzględniać oczekiwane temperatury, rodzaj pokrycia
    podłogi (parkiet, panele, dywany itd.) oraz wielkość powierzchni
    grzewczej (zasłonięcie podłogi szafami itp.).

    2. Zmniejszając przepływ wody przy pomocy rotametru.

    3. Stosując elektroniczne termostaty podłogowe z czujnikami, które
    mierzą temperaturę podłogi. Wymaga umieszczenia czujnika temperatury w
    podłodze. Porządny hydraulik robiąc podłogówkę umieszcza w posadzce
    rurkę, w którą później będzie wsunięty czujnik temperatury.

    4. Poprzez zastosowanie zaworów termostatycznych RTL na tych obwodach.