    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podstawy
    Date: Thu, 01 Aug 2013 16:01:09 +0200

    W dniu 2013-07-22 23:57, Maciek pisze:
    > Słuszna uwaga. Zdjęcia wraz z opisami można obejrzeć tu:
    > http://pho.to/34Fdt
    Widzę, że nikt jakoś nie miał ochoty skomentować, ale może teraz się
    zdecyduje. Do poprzedniego zestawu zdjęć proszę sobie dodać jeszcze te dwa:
    http://pho.to/3By45

    Jak widać wyburzona została ścianka z pustaków. Ścianka miała 15m i
    stanowiła takie małe przedzielenie w pokoju. Według "inwestora" miała
    ona jedynie charakter przesłaniający w celach, których może nie będę
    omawiał. Okazało się jednak, że jest ona zdaje się na fundamencie. Na
    poprzednich zdjęciach widać, że betonowa podłoga wznosi się nieco w
    kierunku ścianki (jak zresztą w kierunku ścian zewnętrznych). Wygląda to
    tak, jakby poziom podłogi był nieco poniżej górnego poziomu fundamentów,
    stąd te wystające fragmenty izolacji.
    Pod wyburzoną ścianką także była izolacja, którą obecnie zdjąłem, ale
    mimo to podłoga wokół jest niżej.

    1. Jak powinna być prawidłowo zrobiona podłoga? Wyobrażałem to sobie
    mniej więcej tak: fundamenty, izolacja pozioma na nich, wewnątrz
    fundamentów zagęszczona ziemia (piasek), na to beton (pewnie jakiś
    słaby), na to izolacja łącząca się z izolacją poziomą fundamentów, na to
    znów beton, ewentualnie gdzieś jeszcze jakaś warstwa izolacji. Dobrze mi
    się wydaje? Czy ze zdjęć nie wynika, że u mnie jest tylko ta spodnia
    warstwa betonu, a izolacja i kolejna warstwa została w planach?

    2. Ta wyburzona ścianka podpierała nieco strop, ale według mnie trochę
    bezsensownie i jej wyburzenie nie powinno mieć żadnego wpływu na strop.
    Poniżej schemat:

    ---------------------------------------
    | | |
    | | |