  • 1. Data: 2015-02-07 13:58:43
    Temat: Podwyższenie brodzika. Z czego ?
    Od: JanuszO <n...@n...pl>

    Blok, lata 80. Odpływ w łazience znajduje się na poziomie podłogi,
    chciałbym wykonać brodzik z kafli (90x120) i potrzebuje podnieść jego
    poziom o ok. 10 cm. Czy wyłożenie bloczkami z suporexu (7,5cm),
    wyrównanie klejem i na to folia w płynie np. Ceresit CL50 lub Mapegum
    (co lepsze?) oraz ostatnia warstwa z płytek. W hurtowni odradzają mi
    suporex, a ja jestem sceptyczny do lania betonu...
    Może ktoś to przerabiał ?

  • 2. Data: 2015-02-07 14:12:06
    Temat: Re: Podwyższenie brodzika. Z czego ?
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 7 lutego 2015 13:58:49 UTC+1 użytkownik JanuszO napisał:
> [...]
    > (co lepsze?) oraz ostatnia warstwa z płytek. W hurtowni odradzają mi
    > suporex, a ja jestem sceptyczny do lania betonu...

    Co Ci beton przeszkadza?

  • 3. Data: 2015-02-07 14:27:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > wyrównanie klejem i na to folia w płynie
    folia w płynie jest zajebista w warunkach laboratoryjnych. jeśli pojawi
    się jakiekolwiek naprężenie to powstanie pęknięcie i masz po folii w
    płynie. Jeśli chesz - stosuj. ale nie licz że to cokolwiek pomoże.
    Co do ponoszenia poziomu to ja bym dał dowolny gazobeton i na to... co
    tam chcesz. ale sama zaprawa murarska w obi kosztuje 5.5zł za 20kg, więc
    niema strachu
    ToMasz

  • 4. Data: 2015-02-07 14:37:12
    Od: JanuszO <n...@n...pl>

    W dniu 2015-02-07 o 14:12, k...@g...com pisze:

    > Co Ci beton przeszkadza?

    Bloczki ustawię w kilka chwil, beton to już babranie się i do tego
    schnięcie cały tydzień. Chcę to zrobić dobrze i szybko, no chyba, że
    ktoś tak robił i okazało się błędem.

  • 5. Data: 2015-02-07 15:22:33
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 7 lutego 2015 14:37:17 UTC+1 użytkownik JanuszO napisał:

    > Bloczki ustawię w kilka chwil, beton to już babranie się i do tego
    > schnięcie cały tydzień. Chcę to zrobić dobrze i szybko, no chyba, że
    > ktoś tak robił i okazało się błędem.

    Ustawione bloczki musisz czymś połączyć. Czyli tez babranie. Beton po kilku godzinach
    będzie miał wytrzymałość pozwalającą na umiarkowane korzystanie z brodzika. Można i z
    bloczków ale materiał z którego są zrobione jest nasiąkliwy dla wody jak gąbka. Może
    Ci się nie spodobać ale radziłbym kupić jakiś gotowy brodzik a nie robić go z kafli.
    Będziesz miał gwarancje że szczelny a hydraulik czy Ty dacie sobie radę z
    podłączeniem odpływu do tego co jest. Coś Ci nie wyjdzie z podwyższeniem i płytkami,
    zalejesz sąsiada. Same problemy są z tym później.

  • 6. Data: 2015-06-22 06:25:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-02-07 o 13:58, JanuszO pisze:
> [...]
    > (co lepsze?) oraz ostatnia warstwa z płytek. W hurtowni odradzają mi
    > suporex, a ja jestem sceptyczny do lania betonu...
    A co powiesz na cegłę?
    Jacek