    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Polscy wykonawcy;)
    Date: Mon, 31 Mar 2014 10:58:21 +0200

    Maniek4 wrote:

    > Opowiadal mi ostatnio znajmomy, ze obslugiwal kociol w szkole. W
    > szkole tej zamontowano kolektory sloneczne. Sam jakos nie bylbym
    > przekonany do idei montowania kolektorow na szkole, bo sensu
    > wielkiego to nie ma. Nie mniej w projekcie problem z nadwyzka ciepla
    > latem autor rozwiazal w dosc ciekawy sposob, tj. podlewanie ciepla
    > woda trawy kiedy przekroszy 80 C.

    co z punktu widzenia proejtkownaia systemów solarnych jest kompletnym
    anachronizmem.

    dawano dawno temu pojawiały sie różne dziwne rozwiązania ale teraz po prostu
    gdy woda w zasobniku przekroczy ustalony limit to się wyłącza pompy i
    pozwala czynnikowi osiągnąć temperaturę stagnacji :)

    Z drugiej strony jeśli często miało by następować przegrzewanie to
    sugerowało by to źle dobraną ilość kolektorów do oczekiwanego rozbioru
    ciepłej wody.