    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Polskie firmy budowlane podbijają Chiny
    Date: Wed, 1 Jul 2009 10:21:12 +0200

    kiki wrote:
    > "Boban" <b...@g...pl> wrote in message

    > Nigdy u nas nie bedzie bo różnej maści architekci miejscy sie zaprą,
    > że nie pasuje, nie można tak blisko siebie budować i takie tam.
    > Tutaj jest spalona ziemia :-)
    > U nas jak masz kawałek zabytku, jakieś zmurszałe ścierwo to ci
    > zablokują inwestycję, bo nie i już :-)

    genialne myślenie, dobrze jednak oddaje stosunek Chińskich władz do świata,
    brak szacunku zarówno do ludzi jak i do środowiska. Głupie te wszytskei
    przepisy ochrony środowiska, jakieś kosztowne idiotyczne elektrofiltry
    trzeba robić, jakieś kretyńskie oczyszczalnie ścieków, jakieś durnowate
    ograniczające wolny biznes prawo pracy i przepisy BHP. No i skandal bo eni
    można sobie własnych ścieków do rowu przy ulicy wypuścić tylko trzeba jakieś
    szambo robić czy inną głupią kanalizację.

    Nie mogę też sobie na własnej ziemi miedzy domami mieszkalnymi otworzyć
    chlewni albo asfalciarni bo zaraz jakieś gnojki zaczna mi ograniczać moja
    wolność gospodarowania i dysponowania swoją ziemią. Tylko że w chinach masz
    te wszytskei wspaniałe wolności co ich u nas niema pod warunkiem że sie
    podobasz władzy i płacisz regularnie haracz komu trzeba. Gorzej jak sie
    znajdzie taki co będzie mogł zapłacić więcej, wtedy PAŃSTWO ruszy dupę i
    zastosuje jakieś głupie przepisy aby ci odebrać twoja niby własność.

    Naprawdę tego nei rozumiesz że w Chinach zawsze jesteś na łasce państwa,
    wszystko co masz masz tylko z łaski. Z zasady nic ci sie nie należy. Dlatego
    tak dobrze trzymają za mordę te legiony zadowolonych młodych bogaczy bo oni
    dobrze wiedzą że wsyztsko co mają mogą w ulamku chwili stracić i wylądować w
    obozie.

    Debilizmem jest porównywanie China do pańśtw demokratycznych, tak u nas tez
    się zdarzają nadużycia ale masz szansę sie bronić i jesli jesteś uparty to
    mozesz wygrać, bo u nas jest prawo i wolności których tam niema.

    To o czym mówimy to odwieczny dylemat wolności. Czy lepiej być sytym w
    niewoli czy głodnym na wolności. Czy lepiej życ jak pączek w maśle z łąski
    tyrana czy wiązać koneic z końcem na swoim.