    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 21 Oct 2021 07:56:42 -0700 (PDT)
    <a...@n...neostrada.pl>
    <skrcfk$455$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <1lmjev7a6zilr$.mdnilm06j5bm$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <j66jrmubiwfr.1pq6fc622zpb8$.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Pompa Ciepła Peltiera 1kW
    From: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 21 October 2021 at 14:38:28 UTC+2, Adam wrote:
> [...]
    poddaszu i znalazłem hiszpanską sól w woreczkach, które się kladzie na ramce i woda z
    dolu ścieka, ale one dzialają tylko 2 miesiące, bo pewnie kryształy soli sie
    rozpuszczają i zatykaja kratkę

    > Nie wytwarzają wibracji ani hałasu lodówki zasilane gazem.
    > Bardzo popularne w kamperach.
    >

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam
    A wiesz ile osób się udusiło używając instalacji gazowej do ogrzewania w kamperze, a
    ilu się spaliło ?
    A ilu sie udusiło gotując żarcie w tirze na dawniejszych granicach ?

    To stara, bardzo niebezpieczna technologia, obecnie zakazana

    Mnie kiedyś przywieziono butlę 11kg z gazem i podłączono
    i Co mnie uratowało ?

    Po gotowaniu zawsze zakręcałem najpierw butlę a potem zamykałem zawór kuchenki, aby
    nie było nadciśnienia gazu w wężu

    No i przywieźli butlę, podłączyli, zacząlem gotować,
    zakręcam kurek a gaz się nadal pali
    Zawór butli uszkodzony
    Dzwonię,
    a oni radzą, abym butlę wystawil na balkon aby 11kg gazu się ulotniło

    To była bardzo niebezpieczna porada
    dlatego wstawiłem butlę do bagażnika, bo tam jest wentylacja, bo nieszczelny
    zawiozłem i wymienili

    I nigdy więcej gazu w butli

    Ci co giną od gazu, zatruci, spaleni
    to przyczyną jest nieszczelnośc instalacji i parciejący wąż do gazu, którego nikt nie
    wymienia po kilku latach, ani nikt w Polsce nie bada szczelności.

    Nigdy gazu w butlach, jak chcesz dożyc starości