  • 1. Data: 2021-10-19 12:15:16
    Temat: Re: Pompa Ciepła Peltiera 1kW
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/10/2021 11:51, a a wrote:
    > Tutaj jest ciekawy projekt i w niego zainwestuję

    Od razu inwestuj w zasilanie, razem pięknie się poskłada:

    https://www.youtube.com/watch?v=oJsaiXF-l_M

  • 2. Data: 2021-10-19 12:38:07
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 19 October 2021 at 12:15:24 UTC+2, heby wrote:
    > Od razu inwestuj w zasilanie, razem pięknie się poskłada:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=oJsaiXF-l_M
    overunity mnie nie interesuje, gdyż zasilanie będzie z solarów a nocą z nocnej taryfy
    Sprawność Peltiera będzie 1 dla PC
    ale bez buczenia

    Rozmawiałem z Chinczykiem produkującym moduły Peltiera, aby produkował ogniwa
    Peltiera o ksztalcie rury

    i wtedy na zewnątrz będzie radiator jak w parowniku PC na polu
    a w środku heat pipe aby szybko pobierać ciepło albo w środku przepływ wody aby się
    ogrzewala.

    Ok, Peltier ma ograniczenia, ale co nie ma

    Ważne, że nie buczy sprężarka i nie wibruje cały dom

  • 3. Data: 2021-10-19 12:46:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/10/2021 12:38, a a wrote:
    > Sprawność Peltiera będzie 1 dla PC

    No to prawie jak za darmo. Grzałke bym zaproponował, taniej wyjdzie, ale
    on buczy na 50Hz, więc odpada.

    > ale bez buczenia

    To ważne, urojenia należy rozgniatać w zarodku.

    > Rozmawiałem z Chinczykiem produkującym moduły Peltiera, aby produkował ogniwa
    Peltiera o ksztalcie rury

    Zgodził się te kilka sztuk wyprodukować? Masz dar przekonywania, nie
    wiem jakie mają koszty robić niepłaskie półprzewodniki, ale
    najwidoczniej tanio można produkcję przestawić, skoro się zgodził.

    > i wtedy na zewnątrz będzie radiator jak w parowniku PC na polu
    > a w środku heat pipe aby szybko pobierać ciepło albo w środku przepływ wody aby się
    ogrzewala.

    Bardzo dobra ta koncepcja.

    > Ok, Peltier ma ograniczenia, ale co nie ma

    Ba, Peltier to ma w ogóle takie ograniczenia, że taniej wyjdzie
    cokolwiek innego. Tak że, alleluja i do przodu!

    > Ważne, że nie buczy sprężarka i nie wibruje cały dom

    Wiadomo, to podstawa, mi już plomby wypadają od tego buczenia. Szepty
    zagłusza.

  • 4. Data: 2021-10-19 16:11:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 19 October 2021 at 12:46:40 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > cokolwiek innego. Tak że, alleluja i do przodu!
    > Wiadomo, to podstawa, mi już plomby wypadają od tego buczenia. Szepty
    Panie spamwerze,
    To ważne, urojenia należy rozgniatać w zarodku.
    infradźwiekowe wibracje to tortura ścigana przez sądy wojskowe

    Naukowcy z Francji, którzy badali infradźwięki od lat, wszyscy się cięzko
    rozchorowali

    Trzeba byćć niemądrym aby o tym nie wiedzieć

    Podałem linki to publikacji nt. ogniw Peltiera
    i z wykresów wynika, że pozwalają uzyskać 100% więcej energii niż zużytej

    Skoro są moduły 400W to je kupię i przetestuję

    Na polu może być nawiew wentylatgorowy, czyli air
    ale w pomieszczeniu potrzebuję gorącą wodę, czyli będzie air-2-water
    jak monoblock

    Teraz temperatury i odprowadzanie ciepła

    Radiator albo heat pipe, gdyż umożliwia kontakt z wopdą w obiegu bojlera.

    Igniwa będą zamontowane na dworze, czyli rury z wodą muszą wychodzić na pole
    czyli nie woda a glikol w krótkim obiegu, aby bez ryzyka zamarznięcia.

    Ale do testów kupię te moduly 250W 400W powietrze-powietrze
    aby sprawdzić jak działają, ile ziżywają wentylatory

    no i w cyklu grzania domu a nie chlodzenia.

    Jak uzyskam 100% więcej energii ciepl;nej niż zużytej na zasilanie Peltiera i
    wiatraki
    to cchcę Peltiera

    Lodówki Peltiera lkupowałem od 10 lat i są coraz lepsze, coraz sprawniejsze, moduły o
    cporaz większej mocy

    Czyli ten rynek ma przyszłośc przed sobą
    i warto zainwestować

  • 5. Data: 2021-10-19 21:04:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/10/2021 16:11, a a wrote:
    > infradźwiekowe wibracje to tortura ścigana przez sądy wojskowe

    A cywilne nie?

    > Naukowcy z Francji, którzy badali infradźwięki od lat, wszyscy się cięzko
    rozchorowali

    A którzy?

    > Trzeba byćć niemądrym aby o tym nie wiedzieć

    Raczej łatwowiernym idiotą być, aby uwierzyć w to, że pompa ciepła
    generuje wykrywalne medycznie infradzwięki.

    > Podałem linki to publikacji nt. ogniw Peltiera
    > i z wykresów wynika, że pozwalają uzyskać 100% więcej energii niż zużytej

    Oczywiście. Pytanie tylko przy jakim delta-T.

    > Skoro są moduły 400W to je kupię i przetestuję

    Śmiało, nie warto wierzyc wykresom, najlepsze efekty przynosi ponowne
    zmierzenie na oko. Najlepiej zaś, wklejanie linków. To jest wręcz
    bezkosztowe i bardzo skuteczne do udowadniania czegobądź.

    > Ale do testów kupię te moduly 250W 400W powietrze-powietrze
    > aby sprawdzić jak działają, ile ziżywają wentylatory

    Świetnie, proszę kupowac, tylko frajerzy czytaja z wykresów skuteczność
    ich działania przy -10.

    > Jak uzyskam 100% więcej energii ciepl;nej niż zużytej na zasilanie Peltiera i
    wiatraki
    > to cchcę Peltiera

    Uzyskasz Pan nawet i 10x więcej. To kwestia zanurzenia ich we wrzątku,
    lub instalacji drugiego końca w Dubaju.

    > Lodówki Peltiera lkupowałem od 10 lat i są coraz lepsze, coraz sprawniejsze, moduły
    o cporaz większej mocy

    Oczywiśćie, co roku wynajdujemy nową fizyke, nowe, większe elektrony,
    półprzewodniki z kulek łozyskowych a nie dziadowskich atomów i
    silniejsze prądy od galwanizacji. Przy takim postępie już za chwile
    będzie COP 3000% przy -273 z Peltiera wielkosci kapsla. Wystarczy poczekać.

    > Czyli ten rynek ma przyszłośc przed sobą
    > i warto zainwestować

    Nie. Ale proszę nie traktować tego jak zniechętę. Inwestować ile wlezie,
    należy, najlepiej w garażowe startupy, jak Pan Szumiło. Tu masz jeszcze
    jednego, taka maszynką można byc mieć z Peltiera COP nieskoczony:

    https://www.youtube.com/watch?v=0bCucMirknY

    Nie poddawać się, przeć do przodu, nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko
    międzynarodowe spiski. Powodzenia. Choć nie, bez przesady.

  • 6. Data: 2021-10-19 22:57:31
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 19 October 2021 at 21:04:58 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    >
    > Nie poddawać się, przeć do przodu, nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko
    > międzynarodowe spiski. Powodzenia. Choć nie, bez przesady.
    Jest lodówka Peltier 120L
    czyli będą za chwilę 200L
    bo to dobry trend

    Peltier 120L Hotel Glass Door Mini Bar Fridge, Mini Bar Fridge Noiseless, Mini Bar
    Fridge No Compressor
    FOB Price: US $79 / Piece

    https://kooite.en.made-in-china.com/product/FOaESPkJ
    gDhn/China-Peltier-120L-Hotel-Glass-Door-Mini-Bar-Fr
    idge-Mini-Bar-Fridge-Noiseless-Mini-Bar-Fridge-No-Co
    mpressor.html

  • 7. Data: 2021-10-19 23:08:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2021 21:04:50 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    > silniejsze prądy od galwanizacji. Przy takim postępie już za chwile
    > będzie COP 3000% przy -273 z Peltiera wielkosci kapsla. Wystarczy poczekać.

    No co Ty, nie znasz się.
    Mam ja, ma brat, koledzy też mają samochodowe lodówki Peltiera. No i
    działają przezież.
    Co z tego, że trzeba włożyć zimne piwo, aby utrzymało temperaturę - Peltier
    działa.
    Co z tego, że niewiele obniża względem temperatury otoczenia - wystarczy
    włożyć mocno schłodzonego browarka, a lodówkę trzymać nie na słońcu w
    samochodzie. Peltier działa.
    Co z tego, że bierze 60 czy 80 W - przecież działa.

    Tylko tak się zastanawiam, dlaczego lodóweczka kompresorowa (mam Yeticool
    BX30) bierze około połowę tego prądu, co Pelttier i jest w stanie zamrozić
    do blisko minus 20°C. Nawet w upalne dni.

    Nie, oni się nie znają. Peltier lepszy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2021-10-19 23:43:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/10/2021 23:08, Adam wrote:
    > Peltier lepszy.

    I nie wibruje. A to najważniejsze.

  • 9. Data: 2021-10-20 01:21:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 19 października 2021 o 23:08:36 UTC+2 Adam napisał(a):

> [...]
    > BX30) bierze około połowę tego prądu, co Pelttier i jest w stanie zamrozić
    > do blisko minus 20°C. Nawet w upalne dni.

    Dlaczego zniechecasz. Prawda jest taka że produkcja sprężarek to dużo miejsc pracy a
    produkcja Peltierów mało. Specjalnie zalecają takie parametry pracy żeby ich
    wykorzystanie było nieopłacalne. Jak podnieść moc o 100% to COP podobno robi się na
    poziomie 3. Trzeba tylko zapewnić chłodzenie strony ciepłej żeby siebie moduł nie
    ugotowal. Ktoś ma japońska profesjonalna schladzarke do piwa. Na peltierach jest
    zrobiona. On się nie zna na fizyce itp. jego interesują parametry użytkowe. Twierdzi
    że tradycyjna że sprężarką pobiera ok 0,5 kW i schładza max 600 półlitrowych piw na
    godzinę, znaczy się 300 litrów piwa na godzinę. Ta bez sprężarki pobiera 0,4kW waży
    połowę tej co ma sprężarkę i schładza do takiej samej temperatury 850-900 piw na
    godzinę czyli 450 litrów.

  • 10. Data: 2021-10-20 07:36:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/10/2021 01:21, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jak podnieść moc o 100% to COP podobno robi się na poziomie 3.

    A w rzeczywistości, a nie podobno?

    > Trzeba tylko zapewnić chłodzenie strony ciepłej

    Najlepiej sprężarką. Lub drugim peltierem, choć wtedy robi się piramida
    bo na N stopnień trzeba N^2 peltierów, tak z grubsza. Brzmi opłacalnie.

    > Ktoś ma japońska profesjonalna schladzarke do piwa.

    Nikt tu nie twierdzi że peltiery nie schładzają, wielu ma chłodziarki
    samochodowe. "Zagadką" jest natomiast jak opłacanie to robią. Oczywiście
    to jest "zagadka" której nijak nie idzie odczytać z wykresów, dlatego
    rozmawiamy o hipotetycznej japońskiej schładzarce którą blokują spiski
    koncernów, z miejscami pracy przy sprężarkach, jako potencjalny powód
    bycia zainteresowanym, jeśli chodzi o grzanie domu.

    > On się nie zna na fizyce

    Wiadomo, klient niezorientowany jest najlepszy.