  • 11. Data: 2021-10-20 09:09:10
    Temat: Re: Pompa Ciepła Peltiera 1kW
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Oct 2021 21:04:50 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=0bCucMirknY

    Zobacz ilu jest fascynatów-wynalazców. Uważasz, że jest idiotą i
    wydał te 300k na wynalazek , który sprawnie nie działa?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2021-10-20 09:18:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A uwierzysz w to, że kable od farm wiatrowych generują pole magnetyczne wykrywane
    przez kraby i co gorzej mocno w ten sposób
    wpływające na zachowanie tych skorupiaków?

    -----
    > łatwowiernym idiotą być, aby uwierzyć w to, że pompa ciepła generuje wykrywalne
    medycznie infradzwięki.

  • 13. Data: 2021-10-20 09:43:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/10/2021 09:09, Marek wrote:
    > Zobacz ilu jest fascynatów-wynalazców. Uważasz, że jest idiotą i wydał
    > te 300k na wynalazek , który sprawnie nie działa?

    Widziałem idiotów wydających milardy na coś co nie działa. Ba, widzę ich
    cały czas, nazywa się to "władza".

    Nie bardzo wiem co to za argument "wydał ileśtam na coś co musi działać,
    bo wydał".

    Obajrzałem kilka odcinków tego show. Na ani jednym nie ma dowodu na to,
    że działa. Owszem kręci, owszem mierniki pokazują cyferki, owszem coś
    się robi ciepłe. jeśli to jest funckja, to działa. Ale podobno miało
    chodzić o coś innego.

  • 14. Data: 2021-10-20 09:45:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/10/2021 09:18, ąćęłńóśźż wrote:
    > A uwierzysz w to, że kable od farm wiatrowych generują pole magnetyczne
    > wykrywane przez kraby i co gorzej mocno w ten sposób wpływające na
    > zachowanie tych skorupiaków?

    Oczywiście, jeśli istnieje na to publikacja gdzie pokazane są metodyki
    badań nad tym zagadnieniem.

    W przypadku "a a" jest tylko głupawa logika:
    a) kompresor drga
    b) operatorzy młotów pneumatycznych mają chorobę wibracyjną
    c) wniosek: wszyscy zginiemy

  • 15. Data: 2021-10-20 12:05:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 20 October 2021 at 09:45:18 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    >
    > W przypadku "a a" jest tylko głupawa logika:
    > a) kompresor drga
    > b) operatorzy młotów pneumatycznych mają chorobę wibracyjną
    W przypadku "heby" jest tylko głupawa logika:

    a) kompresor nie drga
    b) operatorzy młotów pneumatycznych nie chorują na chorobę wibracyjną
    c) infradźwięki są zdrowe
    d) wniosek: będziemy żyli dłużej

    Pompy ciepła Peltiera to kwestia najbliższych lat
    gdyż są juz lodówki Peltiera do kuchni, pelnowymiarowe, a nie na 2 puszki coli

    Sprawnośc Peltiera w funkcji grzania jest większa niż w funkcji chłodzenia
    bo jeżeli sprawnośc Peltiera to 50%
    to z tych 50% to głównie emisja ciepła wynikająca z zasilania półprzewodnika
    Czyli energia odzyskiwalna w funkcji grzania, ale strata w funkcji chłodzenia.

    Radiator po stronie gorącej z heat pipes, znany z laptopów, kolektorów solarnych
    rurowych

    https://global.kyocera.com/prdct/ecd/peltier/

    I co jest genialne
    Temperatura strony gorącej modułu Peltiera sięga 90-95 st. C
    czyli jest idealna do grzania wody

  • 16. Data: 2021-10-20 12:21:59
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 20 October 2021 at 12:05:09 UTC+2, a a wrote:

> [...]
    >
    > https://global.kyocera.com/prdct/ecd/peltier/
    >
    > I co jest genialne
    > Temperatura strony gorącej modułu Peltiera sięga 90-95 st. C
    no i to z czego heby się wyśmiewa to dla użytkowników jest najwazniejsze

    Compact / Light weight / Vibration-free / Noiseless (Compressorless)

    Bez wibrującego kompresora, bez hałasu

    https://global.kyocera.com/prdct/ecd/peltier/

    Czyli trzeba gadać z Kyocerą a nie z heby

  • 17. Data: 2021-10-20 12:33:19
    Od: a a <m...@g...com>

    https://youtu.be/zz-9U0gXtTY

  • 18. Data: 2021-10-20 12:34:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/10/2021 12:05, a a wrote:
    > W przypadku "heby" jest tylko głupawa logika:
    > a) kompresor nie drga

    Drga, ale poza problemem medycznym.

    > b) operatorzy młotów pneumatycznych nie chorują na chorobę wibracyjną

    Wręcz przeciwnie, znałem dwóch ludzi chorych na chorobę wibracyjną.

    > c) infradźwięki są zdrowe

    Nie, są niezdrowe.

    > d) wniosek: będziemy żyli dłużej

    Nie, tak wniosek nie istnieje.

    Istnieje inny wniosek: infradzwięki pochodzące z pomp ciepła sa
    nieistotne dla zagadnień medycznych.

    > Pompy ciepła Peltiera to kwestia najbliższych lat

    Peltiera znamy od bardzo dawna. Rewolucji nie zrobił. I nie zrobi. Jest
    gówniany w takich zastosowaniach.

    > gdyż są juz lodówki Peltiera do kuchni, pelnowymiarowe, a nie na 2 puszki coli

    To nie są lodówki, tylko chłodziarki. I to *bardzo* mizerne.

    > Sprawnośc Peltiera w funkcji grzania jest większa niż w funkcji chłodzenia

    Podobnie jak pompy ciepła.

    > bo jeżeli sprawnośc Peltiera to 50%
    > to z tych 50% to głównie emisja ciepła wynikająca z zasilania półprzewodnika
    > Czyli energia odzyskiwalna w funkcji grzania, ale strata w funkcji chłodzenia.

    Super, ale nie rzecz w tym, czy Peltier ma COP > 1 tylko O ILE ma > 1.
    Prawie o nic, w zastosowaniach grzewczych domu.

    > Temperatura strony gorącej modułu Peltiera sięga 90-95 st. C
    > czyli jest idealna do grzania wody

    To daje delta T jakies 100C+ zimą. Znakomita sprawność wtedy jest notowana.

    Moze zerknij na takie ładne wyjaśnienie:

    https://www.forumastronomiczne.pl/index.php?/topic/9
    289-ogniwa-peltiera-w-atm-ch%C5%82odziarkach/

    Tutaj też masz podobny wykres:

    https://peltiermodules.com/peltier.datasheet/TEC1-12
    705.pdf

    I zainteresuj się ile mocy przepompujesz przy delta-t >100C z podwórka
    zimą do garnka z wodą.

    Wychodzi że 0W. Czyli grzałka lepsza. A peltier, wychodzi tak na oko,
    COP==2, w *najlepszych* warunkach, czyli kompetnie niepraktycznych. W
    realnych, aż wstyd liczyć.

    Odmów temu chińczykowi te okrągłe peltiery. Narobi się chłop, a to psu
    na budę.

  • 19. Data: 2021-10-20 13:08:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 20 October 2021 at 12:34:48 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > realnych, aż wstyd liczyć.
    >
    > Odmów temu chińczykowi te okrągłe peltiery. Narobi się chłop, a to psu
    Po co reklamuje niskotemperaturowe Chinczyki
    Hot Side Temperature (?C) 25?C 50?C

    gdy Kyocera produkuje wysokotemperaturowe moduły Peltiera
    temp 80-90 st. C
    doskonale nadające się do grzania wody
    https://global.kyocera.com/prdct/ecd/peltier/

    Problem z produkcją nieplaskich ogniw Peltiera jest znany, a polega na produkcji
    owalnych półprzewodników i ich lutowaniu do plyty czołowej

    Po indukcyjnym zagrzaniu plyty czolowej i domen z cyną, płytę możemy docisnąc

    Ale ksztalt rurowy utrudnia tę operację

    Ale to tylko kwestia czasu i znajde rozwiązanie

  • 20. Data: 2021-10-20 13:27:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/10/2021 13:08, a a wrote:
    > Po co reklamuje niskotemperaturowe Chinczyki
    > Hot Side Temperature (?C) 25?C 50?C
    > gdy Kyocera produkuje wysokotemperaturowe moduły Peltiera
    > temp 80-90 st. C

    Ponieważ chodzi o delta-t. To, w jakiej temperaturze je uzyskasz, jest
    bez znaczenia dla probelmu gównianości Peltierów jako zastępników pomp
    ciepła.

    > doskonale nadające się do grzania wody
    > https://global.kyocera.com/prdct/ecd/peltier/

    Nie. Nadają się przeciętnie. W zasadzie do dowolna inna technologia
    grzania wody będzie lepsza i tańsza. Chyba że chcesz grzać wodę o +1C.
    No to wtedy tak, peltier jest alternatywą. Przypomnij mi, co chcesz
    grzać tymi peltierami i ile delta-t podnosić?

    > Problem z produkcją nieplaskich ogniw Peltiera jest znany, a polega na produkcji
    owalnych półprzewodników i ich lutowaniu do plyty czołowej

    Znany. Podobnie jak znany jest problem napędu samolotów muchami z
    lodówki. Niby wstarczy przykleić, ale kleju nie ma takiego. To główny
    powód dla którego lotnictwo mucholotami nie istnieje, a szkoda, musimy
    męczyć się tymi wibrującymi odrzutowcami.

    > Ale to tylko kwestia czasu i znajde rozwiązanie

    Oczywiście. Szkoda że nie nadają Nobli za "rozwiązania, co je
    wymyśliłem, genialne, ale niech se ktoś inny sprawdzi w praktyce". No
    ale wysypało się ekspertów od freeenergy, może stworzą taką kategorię,
    razem z "nie znam się na fizyce, ale w tych magnesach musi być jakaś
    energia". To zamiast tej nudnej fizyki.