  • 21. Data: 2021-10-20 15:05:36
    Temat: Re: Pompa Ciepła Peltiera 1kW
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "Brown crabs find underwater power cables difficult to resist":
    www.bbc.com/news/uk-scotland-south-scotland-58869465
    www.wind-watch.org/news/2021/10/13/underwater-power-
    cables-are-mesmerising-brown-crabs/

    -----
    > jeśli istnieje na to publikacja gdzie pokazane są metodyki badań nad tym
    zagadnieniem.

  • 22. Data: 2021-10-20 15:43:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 20 October 2021 at 15:06:10 UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
    > "Brown crabs find underwater power cables difficult to resist":
> [...]
    Dobrze gadasz ale wykrywacz przewodów to inny wątek

    Tu skasuj a tam wklej
    https://groups.google.com/g/pl.misc.budowanie/c/LPD8
    kVfI-D4

  • 23. Data: 2021-10-20 15:51:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 20 October 2021 at 13:27:57 UTC+2, heby wrote:
    > Ponieważ chodzi o delta-t. To, w jakiej temperaturze je uzyskasz, jest
    > bez znaczenia dla probelmu gównianości Peltierów jako zastępników pomp
    > ciepła.
    > Nie. Nadają się przeciętnie. W zasadzie do dowolna inna technologia
    > grzania wody będzie lepsza i tańsza. Chyba że chcesz grzać wodę o +1C.
    > No to wtedy tak, peltier jest alternatywą. Przypomnij mi, co chcesz
    > grzać tymi peltierami i ile delta-t podnosić?
    owalnych półprzewodników i ich lutowaniu do plyty czołowej
    > Znany. Podobnie jak znany jest problem napędu samolotów muchami z
    > lodówki. Niby wstarczy przykleić, ale kleju nie ma takiego. To główny
    > powód dla którego lotnictwo mucholotami nie istnieje, a szkoda, musimy
    > męczyć się tymi wibrującymi odrzutowcami.
    > Oczywiście. Szkoda że nie nadają Nobli za "rozwiązania, co je
    > wymyśliłem, genialne, ale niech se ktoś inny sprawdzi w praktyce". No
    > ale wysypało się ekspertów od freeenergy, może stworzą taką kategorię,
    > razem z "nie znam się na fizyce, ale w tych magnesach musi być jakaś
    > energia". To zamiast tej nudnej fizyki.
    Sąsiad na to mówi,
    "pogadajec mi do jajec"

    Pompy ciepła Peltiera 1kW mają wielką przyszłość
    do grzania, szczególnie, że to nowy temat
    i warto każda kase w to zainwestować aby za rok zostac liderem
    i zarobić duża kasę

    Niech sceptykom spreżarkowe pompy ciepla wibrują,
    niech ich głowa boli, nie śpią cała zimę, skoro wybrali taki los

    Pompy Ciepła Peltiera 1kW sa bezgłośne, bez wibracji
    rewelacja dla vipów, polityków, inteligencji, twórców, artystów, którzy cenią sobie
    ciszę
    bo pracują rozumem i głową a nie młotkiem

    I najpierw lodówki Peltiera do domu
    a potem Pompy Ciepła Peltiera 1kW 5kW 10kW 20kW ...

    Technologia jest skalowalna, wydajna, zasilanie jest bezpieczne 12V, można zastosować
    solary

    Kto się spóźni, ten na smalec do chleba nie zarobi

  • 24. Data: 2021-10-20 16:00:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Oct 2021 09:43:15 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie bardzo wiem co to za argument "wydał ileśtam na coś co musi
    > działać,
    > bo wydał".

    Przecież nie taki jest argument. Argument jest "wydał, więc jest
    przekonany, że słusznie. Że to ma sens, tak trzeba i ma to
    przyszłość." Nikt nie mówi o działaniu bo za mało danych podaje (poza
    efektem grzania).

    > Obajrzałem kilka odcinków tego show. Na ani jednym nie ma dowodu na
    > to,
    > że działa. Owszem kręci, owszem mierniki pokazują cyferki, owszem
    > coś
    > się robi ciepłe. jeśli to jest funckja, to działa. Ale podobno
    > miało
    > chodzić o coś innego.

    No wygląda to na przetwornik AC/AC(DC?) z przemianą mechaniczną po
    drodze. Nikt na razie nie zapytał o sprawność. Całe (no w
    większości) PKP w USA to lokomotywy diesel-electric I nikt nie
    kwestionuje po co tak.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2021-10-20 17:22:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/10/2021 16:00, Marek wrote:
    > Przecież  nie taki jest argument. Argument jest "wydał, więc jest
    > przekonany, że słusznie. Że to ma sens, tak trzeba i ma to przyszłość."

    No wiec takich przekonanych jest bardzo dużo. Ten jest najzwyczajniej
    nastepny w kolejce do zmiany świata.

    > No wygląda to na przetwornik AC/AC(DC?) z przemianą mechaniczną po
    > drodze. Nikt na razie nie zapytał o sprawność.

    Zadaniem tego urządzenia jest produkcja *darmowej* energii, jest to
    kilka razy poruszone w filmie.

    Cechą wspólną wszelich wymyślaczy PM jest brak opomiarowania układu.
    Często latami nie podpinają watomierzy, mam wrażenie że ze strachu przed
    odczytemm bywa że z powodu ignorancji, a czasem z przekory (Szumiło).
    Natomiast pokazują często prądy i napięcia, oraz posługują sie pojęciami
    z poza ukąłdu SI ("palce urywa","gorące","rpmów" itd).

  • 26. Data: 2021-10-20 17:39:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/10/2021 15:51, a a wrote:
    > Pompy ciepła Peltiera 1kW mają wielką przyszłość
    > do grzania

    Nie mają. Są gówniane w porównaniu ze sprężarkami.

    >, szczególnie, że to nowy temat
    > i warto każda kase w to zainwestować aby za rok zostac liderem
    > i zarobić duża kasę

    Nic z tego nie będzie. Ten temat znamy już od bardzo dawna. Nie myślisz
    chyba, że ludzie są tak głupi że nie wpadli na to, aby tym grzać?
    Róznica tylko taka że oni najpierw policzyli i stwierdzili że to
    gówniane jest.

    > Pompy Ciepła Peltiera 1kW sa bezgłośne, bez wibracji

    Czyli dwie kompletnie bezuzyteczne cechy. Troche jak wybieranie
    samochodu na podstawie koloru podkładu pod lakierem.

    Ludzi nie śpią na pompach ciepła. Może to szokujące być, przetraw to.

    > rewelacja dla vipów, polityków, inteligencji, twórców, artystów, którzy cenią sobie
    ciszę
    > bo pracują rozumem i głową a nie młotkiem

    I oni na szczęscie wpadli na to, że wystarczy zamonotwać pompę za
    ścianą, na trawie, a nie pod biurkiem.

    > I najpierw lodówki Peltiera do domu
    > a potem Pompy Ciepła Peltiera 1kW 5kW 10kW 20kW ...

    Rynek na frajerów zawsze się znajdzie. Wystarczy dodać, że reguluje
    czakry i nagle to, że sprawnośc jest gorsza niż żarówki, przestaje robić
    wrażenie.

    > Technologia jest skalowalna, wydajna, zasilanie jest bezpieczne 12V, można
    zastosować solary

    Zasilanie 12V przy tych mocach wymaga drutów grubych jak rury kanalizacyjne.

    > Kto się spóźni, ten na smalec do chleba nie zarobi

    Albo zaoszczędzi pieniądze.

    Jak chcesz zarabiać na nowych techonologiach klimatyzacyjnych to walcz w
    kierunku kilmatyzacji magnetycznej. Materiał trzeba opracować, kilka
    miliardów $ wydać.

  • 27. Data: 2021-10-20 18:22:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Oct 2021 17:22:04 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Zadaniem tego urządzenia jest produkcja *darmowej* energii, jest to
    > kilka razy poruszone w filmie.

    Hmm oglądałem ten odcinek i wydaje mi się że tam nie pada jawnie
    hasło "darmowa" (jak by to korespondowało do tego widocznego circa
    3kW silnika napędzającego to ustrojstwo - skąd bierze energię do
    niego napędu), może między słowami lub w domyśle prowadzącego - tak
    z rozpędu, bo to chyba już reguła, że jak wynalazca to darmowej
    energii.
    BTW są jeszcze w ogóle jacyś staromodni wynalazcy, ci nie od PM i FE?

    A na czym bra przekora miałaby polegać?

    --
    Marek

  • 28. Data: 2021-10-20 18:55:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/10/2021 18:22, Marek wrote:
    > Hmm oglądałem ten odcinek i wydaje mi się że tam nie pada jawnie hasło
    > "darmowa"

    Ubrane w inne słowa:

    "... urządzenie jest w stanie dać energię elektryczną dla całego
    gospodarstwa..."

    "... da dodatkową energię..."

    "... nie będziemy musieli korzystać z elektrowni..."

    "...minimalizacja hamujcego wpywu pól magnetycznych..."

    "...multiplikacja energii..."

    Zwłaszcza to ostatnie jest słodziutkie. Za to Szumiło "potęguje". A
    właściwie higheinguje.

    > BTW są jeszcze w ogóle
    > jacyś staromodni wynalazcy, ci nie od PM i FE?

    Giną w zalewie PM z okolic prądnica z silnkiem, tylko fancy.

    > A na czym bra przekora miałaby polegać?

    Szumiło wyjaśnił już wielokrotnie, że uważa ludzi z wykształceniem za
    idiotów i specjalnie nie podepnie urządzeń pomiarowych, tylko "odbiory",
    na złość. Na jednym z filmów podpinał kilka silników w stanie jałowym
    sumując ich moce maksymalne z tabliczek znamionowych ;)

  • 29. Data: 2021-10-20 20:28:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Oct 2021 18:55:33 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Giną w zalewie PM z okolic prądnica z silnkiem, tylko fancy.

    Przypomniałeś tym mi, że mój pierwszy rysunek w szkole (okolice 1
    klasy) to była prądnica z silnikiem, a temat był "zilustruj swoje
    marzenia". Przeszedł mnie dreszcz jak blisko o temat się otarłem.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2021-10-20 21:33:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 20 October 2021 at 17:39:30 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > miliardów $ wydać.
    Pompy ciepła Peltiera 1kW mają wielką przyszłość do grzania

    Dokładnie, sprężarkowe to stara gówniana technologia,
    jak smrody dizlowe folkswagena a zeroemisyjne elektryki

[...]

    Nie ma tych ludzi i nikt niczego nie liczył, bo ludzie są leniwi.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Thermoelectric_cooling

    Całe zainteresowanie było skoncentrowane na efekcie termoelektryczne chlodzenia i
    pracy w temperaturze pokojowej, czyli male chłodziarki domowe, samochodowe./

    Jaka będzie delta T i jaka temperatura strony gorącej i zimnej to mamy milion par
    półprzewodników, dopowanych stopów do przetestowania

    I skoro nie interesuje mnie chłodzenie to nie interesuje mnie praca
    termoelektrycznego grzania w temperaturze pokojowej.

    Zalóżmy, że już mam te moduły i zewnętrzny z radiatorem i nawiewem wentylatorowym,
    pracujący efektywnie w temperaturach do -30C

    Ale z drugiej strony ma być 50 st C
    czyli należy blokować przewodnictwo cieplne i stakować moduły, czyli kilka warstw
    modułów.

    I testy, testy, testy

    Ale jak jest technologia w która warto zainwestować milion dolarów, to właśnie Pompa
    Ciepla Peltiera
    bo się zainwestuje 1M $ a wyciągnie 10M $
    i nie za 10 lat a w ciągu roku.

    I zacznę od testów z termoparami

    Samodzielnie przetestuje 100 termopar a kolejne 1000 znajdę w internecie
    i oczywiście będę szukał takich materiałów i takiej delty T i takiej temperatury
    pracy po stronie zimnej i gorącej, aby się nadala do grzania a nie chłodzenia.