  • 31. Data: 2021-10-20 22:35:43
    Temat: Re: Pompa Ciepła Peltiera 1kW
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/10/2021 21:33, a a wrote:
    > Pompy ciepła Peltiera 1kW mają wielką przyszłość do grzania

    Powtarzanie tych bzdur ani troche nie robi ich prawdziwszymi.

    > Nic z tego nie będzie. Ten temat znamy już od bardzo dawna. Nie myślisz
    > chyba, że ludzie są tak głupi że nie wpadli na to, aby tym grzać?
    > Róznica tylko taka że oni najpierw policzyli i stwierdzili że to
    > gówniane jest.
    > Nie ma tych ludzi i nikt niczego nie liczył, bo ludzie są leniwi.

    Czyli już rozumiem Twój problem psychiatryczny. Jesteś następnym, który
    wpadł pierwszy na użycie Peltiera jako ogrzewania. Proszę się ustawić w
    kolejce.

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Thermoelectric_cooling

    Jak już dajesz linki, to choć je czytaj wczesniej.

    "[...]Foremost is their limited energy efficiency compared to
    conventional vapor-compression systems[...]

    Nikt nie kupi nieefektywnego ogrzewacza o skuteczności gorszej niż drut
    oporowy.

    > Zalóżmy, że już mam te moduły i zewnętrzny z radiatorem i nawiewem wentylatorowym,
    pracujący efektywnie w temperaturach do -30C

    One nie są efektywne, to oznacza delta-T minium 60C, co wpada w zakres
    COP==1. Czyli wsadź sobie drut oporowy do domu, zamiast zawracać dupę
    jakimiś Peltierami.

    > Ale z drugiej strony ma być 50 st C
    > czyli należy blokować przewodnictwo cieplne i stakować moduły, czyli kilka warstw
    modułów.

    N^2.

    > I testy, testy, testy

    Nie. Wystarczą wykresy, matematyka, modele.

    > Ale jak jest technologia w która warto zainwestować milion dolarów, to właśnie
    Pompa Ciepla Peltiera
    > bo się zainwestuje 1M $ a wyciągnie 10M $
    > i nie za 10 lat a w ciągu roku.

    To inwestuj. Swoją drogą widzę ten sam problem w głowie co u Szumiło.
    Dzielisz kasę, której nie masz i mieć nie będziesz.

    > I zacznę od testów z termoparami

    Nie lepiej od Kirchoffa w węźle? Moze się coś nowego odkryje, nie warto
    pomijać detali. Na pl.sci.fizyka obecnie dyskutują nad dzieleniem
    ułamków, od kilku tygodni, może od tego byś zaczął?

    > Samodzielnie przetestuje 100 termopar a kolejne 1000 znajdę w internecie

    Nie przetestujesz nawet jednej.

    > i oczywiście będę szukał takich materiałów i takiej delty T i takiej temperatury
    pracy po stronie zimnej i gorącej, aby się nadala do grzania a nie chłodzenia.

    Szukał ich sztab ludzi. Co znalazł, to widać.

    Chyba że chcesz "na Edisona" czyli przeszukać przestrzeń fazową
    algorytmem genetycznym. Ależ proszę. To jeszcze głupsze, ale kto
    bogatemu zabroni?

    Tylko że tego nie zrobisz. Bredzisz sobie od rzeczy, jak z tym
    chińczykiem od okrągłych Peltierów.

  • 32. Data: 2021-10-20 23:04:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 20 October 2021 at 22:35:52 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > bogatemu zabroni?
    >
    > Tylko że tego nie zrobisz. Bredzisz sobie od rzeczy, jak z tym
    Czyli już rozumiem Twój problem psychiatryczny. Jesteś usenetowym idiotą
    który belkocze na kazdy temat bo ma depresję covidową

  • 33. Data: 2021-10-21 09:49:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Oct 2021 22:35:43 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > pomijać detali. Na pl.sci.fizyka obecnie dyskutują nad dzieleniem

    Tak BTW, przestałem tam zaglądać mniej więcej od śmierci Bartka a
    zaglądałem przez 20 lat z okładem. Zniechęciło mnie filtrowanie
    idiotycznych wątków podsycanych przez wyciągaczy oszołomów z KF. Czy
    coś się zmieniło?

    --
    Marek

  • 34. Data: 2021-10-21 10:40:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2021 09:49, Marek wrote:
> [...]
    > zaglądałem przez 20 lat z okładem. Zniechęciło mnie filtrowanie
    > idiotycznych wątków podsycanych przez wyciągaczy oszołomów z KF. Czy coś

    Coś się zmieniło na gorsze. Obecnie jest tam wiecej obalaczy OTW i
    różnej maści schizofreników traktujących tą grupę jako tablicę z
    manifestami. Często zaglądam, to rodzaj studium nad ludzimi toskycznymi
    i metodami dyskutowania z nimi. Przydaje się w życiu.

    pl.sci.fizyka jest straconą grupą, ostatni temat o fizyce był tak dawno,
    że nie mam go w historii czytnika...

  • 35. Data: 2021-10-21 11:02:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    bartekltg <b...@g...com> nie żyje?

  • 36. Data: 2021-10-21 11:38:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/10/2021 18:22, Marek wrote:
    > BTW są jeszcze w ogóle
    > jacyś staromodni wynalazcy, ci nie od PM i FE?

    Byłbym zapomniał. Czasami trafiają się różni domowi innowatorzy, którzy
    nie mówią o "darmowej energii", tylko starają się rozwiązać jakiś problem.

    https://www.youtube.com/watch?v=oUDAO3Qh6Pc

    "Jednobiegunowe pole magnetyczne, czyli ma biegun N i S" :)

    Nie wiem czy to wchodzi w kategorię "staromodnych". Koleś na koniec
    wyraźnie skręca w kierunku dziwadeł jak reszta, ale na razie się
    trzyma(ł) na krawędzi rozsądku, oby tylko nie spadł w przepaść jak koledzy.

    Inna sprawa że "wynalazł" silnik synchroniczny, ale przynajmniej dobrze,
    że nie z doklejną prądnicą :/

  • 37. Data: 2021-10-21 13:37:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 21 October 2021 at 11:39:02 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    >
    > Inna sprawa że "wynalazł" silnik synchroniczny, ale przynajmniej dobrze,
    Rozmawiałem właśnie ze znajomym i on zrobil na Peltierach osuszacz powietrza
    i pomoże z termoparami.

    A taki osuszacz tez mnie interesuje, bo inny znajomy ma wilgoć na mieszkalnym
    poddaszu i znalazłem hiszpanską sól w woreczkach, które się kladzie na ramce i woda z
    dolu ścieka, ale one dzialają tylko 2 miesiące, bo pewnie kryształy soli sie
    rozpuszczają i zatykaja kratkę

  • 38. Data: 2021-10-21 14:00:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2021 04:37:26 -0700 (PDT), a a napisał(a):

> [...]
    dolu ścieka, ale one dzialają tylko 2 miesiące, bo pewnie kryształy soli sie

    Ja kupiłem Honeywell TP Small. Wyciąga maksymalnie (u mnie) ok. 10 litrów
    na dobę. Dobra rzecz.
    Słychać wentylator, natomiast sprężarka jest praktycznie niesłyszalna.
    Wydaje mi się, że w przypadku Peltiera zyskało by się bezawaryjność i
    mniejszą ilość elementów, ale straciło by się na energii - dla takiego
    samego efektu trzeba by jej włożyć znacznie więcej.
    Ponadto sprężarkowy agregat ma przewody - łatwiej je przyoblec w radiatory.
    Przy Peltierze jest nieco gorzej, jeśli chodzi o rozprowadzenie
    temperatury.
    Druga rzecz - agregat sprężarkowy uzyskuje dużo niższą temperaturę. Dzięki
    temu temperatura zimnego radiatora (parownika) schodzi sporo poniżej punktu
    rosy. Nie wiem, czy byłoby to możliwe w przypadku Peltiera.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 39. Data: 2021-10-21 14:00:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2021 13:37, a a wrote:
    > Rozmawiałem właśnie ze znajomym i on zrobil na Peltierach osuszacz powietrza
    > i pomoże z termoparami.

    Jeśli znajomy posiada darmową energię eletryczną, to polecam z całego serca.

    > A taki osuszacz tez mnie interesuje, bo inny znajomy ma wilgoć na mieszkalnym
    poddaszu

    To niech zatka dziury i ociepli poddasze. Oraz postawi elektronie
    jądrową w pawlaczu, na ten osuszacz.

  • 40. Data: 2021-10-21 14:03:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 21 October 2021 at 14:00:34 UTC+2, heby wrote:
    > Jeśli znajomy posiada darmową energię eletryczną, to polecam z całego serca.
    > To niech zatka dziury i ociepli poddasze. Oraz postawi elektronie
    > jądrową w pawlaczu, na ten osuszacz.
    drogi kolego heby,
    przestan pitolic,
    ja nie jestem terapeutą i nie pomogą

    On zrobil osuszacz na Peltierach a ty znowu ględzisz

    Nie zaśmiecaj wątku swoimi deluzjami.