  • 41. Data: 2021-10-21 14:10:07
    Temat: Re: Pompa Ciepła Peltiera 1kW
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2021 14:03, a a wrote:
    > ja nie jestem terapeutą i nie pomogą

    A próbowali?

    > On zrobil osuszacz na Peltierach a ty znowu ględzisz

    Takich osuszaczy jest jak mrówków.

    https://www.youtube.com/watch?v=_hH-8KqQtys

    Innymi słowy, strasznie mi przykro, że znajomy jak zwykle ostatni w
    kojece do innowacji. Taki już los domowych wynalazców, co wynajdą, to
    okazuje się, że można w promocji na ali znaleźć od 10 lat.

    > Nie zaśmiecaj wątku swoimi deluzjami.

    I tak brodzimy w szambie.

  • 42. Data: 2021-10-21 14:10:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 21 October 2021 at 14:00:22 UTC+2, Adam wrote:
> [...]
    poddaszu i znalazłem hiszpanską sól w woreczkach, które się kladzie na ramce i woda z
    dolu ścieka, ale one dzialają tylko 2 miesiące, bo pewnie kryształy soli sie
    rozpuszczają i zatykaja kratkę
> [...]
    > Wydaje mi się, że w przypadku Peltiera zyskało by się bezawaryjność i
    > mniejszą ilość elementów, ale straciło by się na energii - dla takiego
    > samego efektu trzeba by jej włożyć znacznie więcej.
    > Ponadto sprężarkowy agregat ma przewody - łatwiej je przyoblec w radiatory.
    > Przy Peltierze jest nieco gorzej, jeśli chodzi o rozprowadzenie
    > temperatury.
    > Druga rzecz - agregat sprężarkowy uzyskuje dużo niższą temperaturę. Dzięki
    > temu temperatura zimnego radiatora (parownika) schodzi sporo poniżej punktu
    > rosy. Nie wiem, czy byłoby to możliwe w przypadku Peltiera.

    Osuszaczem sprężarkowym jest każda lodowka, chlodziarka, zamrażarka
    Wystarczy otworzyć drzwiczki , czy klapę i będzie zbierala wode z powietrza
    i jeżeli jest przystosowana do pracy ciągłej to agregat się nie spali, ani pompa nie
    zatrze

    To to jest technologia znana od 50 lat
    a innowacją sa ciche, lodówki bezspręzarkowe na ogniwach Peltiera i to nie żadne
    turystyczne
    a 140 litrów do kuchni

    i tylko to mnie interesuje a nie stara technologia generująca wibracje i hałas

  • 43. Data: 2021-10-21 14:34:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 21 października 2021 o 14:03:49 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > drogi kolego heby,
    > przestan pitolic,
    > ja nie jestem terapeutą i nie pomogą
    >
    > On zrobil osuszacz na Peltierach a ty znowu ględzisz
    >
    > Nie zaśmiecaj wątku swoimi deluzjami.
    A mój wujek spod Sosnowca strącił chujem odrzutowca. Jedyne co wynika z twoich
    opowieści to ze znajomych masz od chuja, tutaj ciotkę a tam wuja. Inna sprawa że
    czytając co wypisujesz bardzo się podbudowuje psychicznie bo widzę jak mam w głowie
    rezerwę w stosunku do Ciebie. Miałeś kupować moduły żeby zrobić klimę. Kupiłeś już?
    Zrobiłeś próby.

  • 44. Data: 2021-10-21 14:38:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2021 05:10:54 -0700 (PDT), a a napisał(a):

> [...]
    > a 140 litrów do kuchni
    >
    > i tylko to mnie interesuje a nie stara technologia generująca wibracje i hałas

    Nie wytwarzają wibracji ani hałasu lodówki zasilane gazem.
    Bardzo popularne w kamperach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 45. Data: 2021-10-21 14:54:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 21 października 2021 o 14:10:55 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > a 140 litrów do kuchni
    >
    > i tylko to mnie interesuje a nie stara technologia generująca wibracje i hałas
    Najważniejsze że hałasu i wibracji nie ma
    https://youtu.be/oY4q5uxtiYI

  • 46. Data: 2021-10-21 15:20:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Oct 2021 11:02:33 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > ?mierci Bartka
    > bartekltg <b...@g...com> nie żyje?

    Nie, pomyłka. Chodziło mi o Wojtka Borczyka. Nie wiem skąd mi ten
    Bartek wyszedł.

    --
    Marek

  • 47. Data: 2021-10-21 15:22:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Oct 2021 11:38:52 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Byłbym zapomniał. Czasami trafiają się różni domowi innowatorzy,
    > którzy
    > nie mówią o "darmowej energii", tylko starają się rozwiązać jakiś
    > problem.

    Ale tak poważnie, to nie ma już żadnego co by usprawnił np. młotek
    albo obieraczkę do ziemniaków? Jakiś życiowy, praktyczny pomysł.

    --
    Marek

  • 48. Data: 2021-10-21 15:29:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2021 15:22, Marek wrote:
    > Ale tak poważnie, to nie ma już żadnego  co by usprawnił np. młotek albo
    > obieraczkę do ziemniaków? Jakiś życiowy, praktyczny  pomysł.

    Nie ma na nich parcia medialnego.

    Natomiast jak otworzysz aliexpress to zobaczysz takich usprawnień
    niewierygodne ilości. Jeśli nawet 5% z nich jest zrobionych z czegoś
    innego niż gównolit, to i tak przy takiej ilości to jest kopalnia
    innowacji. Zerknij choć by na "vegetable peeler". Kilka z nich jest ...
    interesujących.

  • 49. Data: 2021-10-21 15:48:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-21 o 14:10, a a pisze:

> [...]
    > a 140 litrów do kuchni
    >
    > i tylko to mnie interesuje a nie stara technologia generująca wibracje i hałas

    Pompy ciepła z Peltierami pozostaną tylko i wyłącznie gadżetami,
    ponieważ sprawność takiej pompy ciepła jest bardzo mała - COP poniżej 1

    Wszystko przez to, że jeszcze nikt nie wymyślił ogniwa Peltiera
    nadprzewodzącego w wysokiej temperaturze.

    Jak wymyślisz takie ogniwo nadprzewodzące to z całą pewnością dostaniesz
    nagrodę Nobla.

    Cały myk z ogniwami Peltiera polega na tym, że ogniwa takie mają
    rezystancję wyższą od zera, a przepływowi dużych prądów poprzez taką
    rezystancję towarzyszy wydzielanie energii w postaci ciepła.

    Dlatego też póki co chłodziarki z ogniwami Peltiera to tylko zabawki,
    które nawet w 1/10 nie dorównują chłodziarkom działającym na innych
    zasadach, a jest ich kilka.

  • 50. Data: 2021-10-21 15:55:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/10/2021 22:35, heby wrote: