  • 51. Data: 2021-10-21 16:16:45
    Temat: Re: Pompa Ciepła Peltiera 1kW
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2021 o 15:55 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > On 20/10/2021 22:35, heby wrote:
    >> Na pl.sci.fizyka obecnie dyskutują
    >
    > No i mam za długi język. Polazał tam ;)

    Jak wirus, odkrył nowy ekosystem i sieje infekcję :-)

    TG

  • 52. Data: 2021-10-21 16:56:42
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 21 October 2021 at 14:38:28 UTC+2, Adam wrote:
> [...]
    poddaszu i znalazłem hiszpanską sól w woreczkach, które się kladzie na ramce i woda z
    dolu ścieka, ale one dzialają tylko 2 miesiące, bo pewnie kryształy soli sie
    rozpuszczają i zatykaja kratkę

    > Nie wytwarzają wibracji ani hałasu lodówki zasilane gazem.
    > Bardzo popularne w kamperach.
    >

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam
    A wiesz ile osób się udusiło używając instalacji gazowej do ogrzewania w kamperze, a
    ilu się spaliło ?
    A ilu sie udusiło gotując żarcie w tirze na dawniejszych granicach ?

    To stara, bardzo niebezpieczna technologia, obecnie zakazana

    Mnie kiedyś przywieziono butlę 11kg z gazem i podłączono
    i Co mnie uratowało ?

    Po gotowaniu zawsze zakręcałem najpierw butlę a potem zamykałem zawór kuchenki, aby
    nie było nadciśnienia gazu w wężu

    No i przywieźli butlę, podłączyli, zacząlem gotować,
    zakręcam kurek a gaz się nadal pali
    Zawór butli uszkodzony
    Dzwonię,
    a oni radzą, abym butlę wystawil na balkon aby 11kg gazu się ulotniło

    To była bardzo niebezpieczna porada
    dlatego wstawiłem butlę do bagażnika, bo tam jest wentylacja, bo nieszczelny
    zawiozłem i wymienili

    I nigdy więcej gazu w butli

    Ci co giną od gazu, zatruci, spaleni
    to przyczyną jest nieszczelnośc instalacji i parciejący wąż do gazu, którego nikt nie
    wymienia po kilku latach, ani nikt w Polsce nie bada szczelności.

    Nigdy gazu w butlach, jak chcesz dożyc starości

  • 53. Data: 2021-10-21 18:29:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2021 16:56, a a wrote:
> [...]
    > A ilu sie udusiło gotując żarcie w tirze na dawniejszych granicach ?
    > To stara, bardzo niebezpieczna technologia, obecnie zakazana

    A kto i kiedy zakazał?

  • 54. Data: 2021-10-21 18:33:25
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 21 October 2021 at 18:29:38 UTC+2, heby wrote:
    > A kto i kiedy zakazał?
    W tirach zakazał UDT, ITS i niemiecki TUV
    a w przyczepach butla ma być na zewnątrz w osloniętej obudowie

  • 55. Data: 2021-10-21 18:34:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2021 18:33, a a wrote:
    > W tirach zakazał UDT, ITS i niemiecki TUV
    > a w przyczepach butla ma być na zewnątrz w osloniętej obudowie

    A, czyli nie zakazał w kamperach.

  • 56. Data: 2021-10-21 18:46:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 21 October 2021 at 18:34:24 UTC+2, heby wrote:
    > A, czyli nie zakazał w kamperach.
    Kamper to producent i certyfikacja

    Kupujesz lub masz i szukasz w manualu
    czy jest wylotowy kanał spalinowy ?
    czy jest kanał nawiewowy wentylacyjny ?

    Jak nie ma wylotu spalin to się udusisz spalinami
    Jak nie ma kanału nawiewowego, to sie udusisz tlenkiem węgla

    Przyszedł kiedyś znajomy
    i na jego osiedlu udusił się spalinami kierowca

    W swoim garażu dłubal coś pod samochodem w kanale,
    ale silnik był włączony
    Według śledztwa, wiatr domknął drzwi i się udusił spalinami
    tragedia

  • 57. Data: 2021-10-21 19:58:38
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 21.10.2021 o 14:00 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Jeśli znajomy posiada darmową energię eletryczną, to polecam z całego
    > serca.

    > To niech zatka dziury i ociepli poddasze. Oraz postawi elektronie
    > jądrową w pawlaczu, na ten osuszacz.
    Jak się z Tobą zgadzam, to teraz muszę wtrącić swoje 3 gr. Bardzo często
    przyczyną wilgoci jest zbyt dokładne "zatykanie" dziur (czyt. brak
    odpowiedniej wentylacji).

    Kamil
    P.S. Nie karm trolli.

  • 58. Data: 2021-10-21 20:29:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2021 19:58, Kubuś Puchatek wrote:
    > Jak się z Tobą zgadzam, to teraz muszę wtrącić swoje 3 gr. Bardzo często
    > przyczyną wilgoci jest zbyt dokładne "zatykanie" dziur (czyt. brak
    > odpowiedniej wentylacji).

    Ale mi własnie chodzi o to, żeby kolega był zadowolony z osuszacza!

  • 59. Data: 2021-10-21 20:54:20
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 21.10.2021 o 20:29 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale mi własnie chodzi o to, żeby kolega był zadowolony z osuszacza!

    O tym nie pomyślałem. Skoro ma osuszacz, to trzeba znaleźć mu zajęcie.
    Genialne!

    Kamil

  • 60. Data: 2021-10-21 22:37:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-20 o 12:21, a a pisze:

    > no i to z czego heby się wyśmiewa to dla użytkowników jest najwazniejsze
    >
    > Compact / Light weight / Vibration-free / Noiseless (Compressorless)
    >
    > Bez wibrującego kompresora, bez hałasu
    >
    > https://global.kyocera.com/prdct/ecd/peltier/
    >
    > Czyli trzeba gadać z Kyocerą a nie z heby

    Wiesz jak działa marketing?

    Działa tak, że cechy odmienne od cech, które posiadają inne produkty się
    wyolbrzymia i nadaje im wysoką rangę. Zaś cechy innych produktów,
    których nie posiada reklamowany produkt się neguje i sprowadza do
    poziomu szkodliwości. Jednocześnie ukrywa się lub przemilcza wady nowego
    produktu.