    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 19 Oct 2021 16:21:10 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Pompa Ciepła Peltiera 1kW
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 19 października 2021 o 23:08:36 UTC+2 Adam napisał(a):

    > No co Ty, nie znasz się.
    > Mam ja, ma brat, koledzy też mają samochodowe lodówki Peltiera. No i
    > działają przezież.
    > Co z tego, że trzeba włożyć zimne piwo, aby utrzymało temperaturę - Peltier
    > działa.
    > Co z tego, że niewiele obniża względem temperatury otoczenia - wystarczy
    > włożyć mocno schłodzonego browarka, a lodówkę trzymać nie na słońcu w
    > samochodzie. Peltier działa.
    > Co z tego, że bierze 60 czy 80 W - przecież działa.
    >
    > Tylko tak się zastanawiam, dlaczego lodóweczka kompresorowa (mam Yeticool
> [...]
    Dlaczego zniechecasz. Prawda jest taka że produkcja sprężarek to dużo miejsc pracy a
    produkcja Peltierów mało. Specjalnie zalecają takie parametry pracy żeby ich
    wykorzystanie było nieopłacalne. Jak podnieść moc o 100% to COP podobno robi się na
    poziomie 3. Trzeba tylko zapewnić chłodzenie strony ciepłej żeby siebie moduł nie
    ugotowal. Ktoś ma japońska profesjonalna schladzarke do piwa. Na peltierach jest
    zrobiona. On się nie zna na fizyce itp. jego interesują parametry użytkowe. Twierdzi
    że tradycyjna że sprężarką pobiera ok 0,5 kW i schładza max 600 półlitrowych piw na
    godzinę, znaczy się 300 litrów piwa na godzinę. Ta bez sprężarki pobiera 0,4kW waży
    połowę tej co ma sprężarkę i schładza do takiej samej temperatury 850-900 piw na
    godzinę czyli 450 litrów.