  • Data: 2021-10-20 13:27:49
    Temat: Re: Pompa Ciepła Peltiera 1kW
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20/10/2021 13:08, a a wrote:
    > Po co reklamuje niskotemperaturowe Chinczyki
    > Hot Side Temperature (?C) 25?C 50?C
    > gdy Kyocera produkuje wysokotemperaturowe moduły Peltiera
    > temp 80-90 st. C

    Ponieważ chodzi o delta-t. To, w jakiej temperaturze je uzyskasz, jest
    bez znaczenia dla probelmu gównianości Peltierów jako zastępników pomp
    ciepła.

    > doskonale nadające się do grzania wody
    > https://global.kyocera.com/prdct/ecd/peltier/

    Nie. Nadają się przeciętnie. W zasadzie do dowolna inna technologia
    grzania wody będzie lepsza i tańsza. Chyba że chcesz grzać wodę o +1C.
    No to wtedy tak, peltier jest alternatywą. Przypomnij mi, co chcesz
    grzać tymi peltierami i ile delta-t podnosić?

    > Problem z produkcją nieplaskich ogniw Peltiera jest znany, a polega na produkcji
    owalnych półprzewodników i ich lutowaniu do plyty czołowej

    Znany. Podobnie jak znany jest problem napędu samolotów muchami z
    lodówki. Niby wstarczy przykleić, ale kleju nie ma takiego. To główny
    powód dla którego lotnictwo mucholotami nie istnieje, a szkoda, musimy
    męczyć się tymi wibrującymi odrzutowcami.

    > Ale to tylko kwestia czasu i znajde rozwiązanie

    Oczywiście. Szkoda że nie nadają Nobli za "rozwiązania, co je
    wymyśliłem, genialne, ale niech se ktoś inny sprawdzi w praktyce". No
    ale wysypało się ekspertów od freeenergy, może stworzą taką kategorię,
    razem z "nie znam się na fizyce, ale w tych magnesach musi być jakaś
    energia". To zamiast tej nudnej fizyki.