  • Data: 2021-10-20 13:08:20
    Temat: Re: Pompa Ciepła Peltiera 1kW
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, 20 October 2021 at 12:34:48 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > Nie, tak wniosek nie istnieje.
    >
    > Istnieje inny wniosek: infradzwięki pochodzące z pomp ciepła sa
    > nieistotne dla zagadnień medycznych.
    > Peltiera znamy od bardzo dawna. Rewolucji nie zrobił. I nie zrobi. Jest
    > gówniany w takich zastosowaniach.
    > To nie są lodówki, tylko chłodziarki. I to *bardzo* mizerne.
    > Podobnie jak pompy ciepła.
    > Super, ale nie rzecz w tym, czy Peltier ma COP > 1 tylko O ILE ma > 1.
    > Prawie o nic, w zastosowaniach grzewczych domu.
    > To daje delta T jakies 100C+ zimą. Znakomita sprawność wtedy jest notowana.
    >
    > Moze zerknij na takie ładne wyjaśnienie:

    289-ogniwa-peltiera-w-atm-ch%C5%82odziarkach/

    > Tutaj też masz podobny wykres:
    >
    > https://peltiermodules.com/peltier.datasheet/TEC1-12
    705.pdf

    > I zainteresuj się ile mocy przepompujesz przy delta-t >100C z podwórka
    > zimą do garnka z wodą.
    >
    > Wychodzi że 0W. Czyli grzałka lepsza. A peltier, wychodzi tak na oko,
    > COP==2, w *najlepszych* warunkach, czyli kompetnie niepraktycznych. W
    > realnych, aż wstyd liczyć.
    >
    > Odmów temu chińczykowi te okrągłe peltiery. Narobi się chłop, a to psu
    > na budę.
    Po co reklamuje niskotemperaturowe Chinczyki
    Hot Side Temperature (?C) 25?C 50?C

    gdy Kyocera produkuje wysokotemperaturowe moduły Peltiera
    temp 80-90 st. C
    doskonale nadające się do grzania wody
    https://global.kyocera.com/prdct/ecd/peltier/

    Problem z produkcją nieplaskich ogniw Peltiera jest znany, a polega na produkcji
    owalnych półprzewodników i ich lutowaniu do plyty czołowej

    Po indukcyjnym zagrzaniu plyty czolowej i domen z cyną, płytę możemy docisnąc

    Ale ksztalt rurowy utrudnia tę operację

    Ale to tylko kwestia czasu i znajde rozwiązanie