  • 1. Data: 2024-04-04 21:29:55
    Temat: Zabezpieczenia silnika kosiarki
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Czy ja dobrze rozumiem, że wszystkie te elementy mają służyć jako
    kolejne zabezpieczenia silnika/wału w momencie "nagłego
    zatrzymania/spowolnienia noża"?

    - nóż zakłada się na piastę, a ta często ma wypustki "centrujące" które
    służą też zerwaniu w momencie nadmiernego spowolnienia noża

    - następna działa podkładka sprężynująca, która pozostawia minimalną
    odległość dla śruby w momencie "dokręcenia" w trakcie działania

    - na końcu jest klin między wałem i piastą, który zostaje zerwany

    Nóż dokręcacie do oporu czy zostawiacie minimalne ugięcie na podkładce?
    Piastę wymieniacie w momencie gdy wypustki centrujące są zerwane?
    Wymieniacie śrubę co jakiś czas profilaktycznie czy naprawiacie kosiarkę
    dopiero jak już klin zerwie?

    Mnie zerwało klin po urwaniu śruby w 2022. Wymieniłem wtedy piastę, klin
    i śrubę ale z tą ostatnio to trochę zeszło żeby wyciągnąć z wału.

    Wyciągnąłem kosiarkę wczoraj, wymieniłem olej, naostrzyłem nóż, ale
    zauważyłem że obie wypustki centrujące na piaście są znowu zerwane. I
    tak się zastanawiam, profilaktycznie coś z tego się wymienia co jakiś
    czas czy po prostu czeka na awarię? :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz