  • 1. Data: 2024-03-13 20:50:49
    Temat: Mapa geodezyjna
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jest możliwość sprawdzenia na mapie online ułożenia kanalizacji w ulicy
    i jej głębokości?

    Robert

  • 2. Data: 2024-03-13 22:21:11
    Temat: Re: Mapa geodezyjna
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jest możliwość sprawdzenia na mapie online ułożenia kanalizacji w ulicy
    > i jej głębokości?

    Geoportal

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2024-03-13 22:40:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Geoportal

    Albo nie ma, albo nie wiem gdzie to jest. Głębokość kanalizacji pod ziemią.

    Robert

  • 4. Data: 2024-03-13 23:30:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Albo nie ma, albo nie wiem gdzie to jest. Głębokość kanalizacji pod ziemią.

    Podaj numer KW :) Tam jest link do Twojej działki, do geoportalu a w
    geoportalu możesz sobie filtry porobić :) Nie wszystkie mapy w Polsce
    zawierają te dane...bo co gmina to inny gamoń i nie pilnuje wpisów :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2024-03-14 19:16:25
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2024-03-13 o 23:30, LordBluzg(R)?? pisze:
    > Nie wszystkie mapy w Polsce zawierają te dane...bo co gmina to inny
    > gamoń i nie pilnuje wpisów ?
    A powinny w myśl ustawy art.13 ust.2 ustawy z dnia 4 marca 2010r. o
    infrastrukturze informacji przestrzennej. (tu mogę sie mylić co do
    podstawy).
    Nie mniej powinno ale jak wspomniałeś działa albo i nie a jak działa to
    nie zawsze ma co wyświetlić :(

    --
    Robak

  • 6. Data: 2024-03-14 19:40:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.03.2024 o 19:16, Sir_Robak pisze:
> [...]
    > podstawy).
    > Nie mniej powinno ale jak wspomniałeś działa albo i nie a jak działa to

    W moim przypadku na mapie był przebieg kanalizacji, ale bez danych co do
    głębokości.
    Geodeta podesłał plik z mapą (dxf) i tam już były te dane.
    Skąd on miał elektroniczną mapę z danymi, których nie ma na geoportalu?

    Robert

  • 7. Data: 2024-03-14 21:37:45
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Geodeta podesłał plik z mapą (dxf) i tam już były te dane.
    > Skąd on miał elektroniczną mapę z danymi, których nie ma na geoportalu?

    Miał z geodezji. Oni mają swoje opracowania osobno. Wbrew pozorom, te
    dane nie są zupełnie darmowe, bo gmina płaci za opracowania. Na dodatek
    ja znajdzie się gamoń w tym wszystkim to danych nie ma.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2024-03-14 22:57:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Podaj numer KW :) Tam jest link do Twojej działki, do geoportalu a w
    > geoportalu możesz sobie filtry porobić :) Nie wszystkie mapy w Polsce
    > zawierają te dane...bo co gmina to inny gamoń i nie pilnuje wpisów :)

    Geodezją i mapami zajmują się generalnie starostwa, i nie gamonie, tylko
    mapy są płatne. To dlaczego miały by być udostępnianie za darmo?
    https://monitorpolski.gov.pl/MP/2023/1136
    Geoportal publiczny zawiera uproszczone i darmowe mapy, jak ktoś
    potrzebuje dokładnych i szczegółowych danych, to trzeba zapłacić w
    starostwie. Można online, też przez geoportal.

  • 9. Data: 2024-03-14 23:22:25
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.03.2024 o 22:57, nadir pisze:

    > Geodezją i mapami zajmują się generalnie starostwa, i nie gamonie, tylko
    > mapy są płatne. To dlaczego miały by być udostępnianie za darmo?

    To już zależy od gminy i komórki PP :]

> [...]
    > potrzebuje dokładnych i szczegółowych danych, to trzeba zapłacić w
    > starostwie. Można online, też przez geoportal.

    Już pisałem, że wiele map jest płatnych...

    Można. Są jednak gminy, zarządzane w odpowiedni sposób, z zasobami (z
    podatków) i one publikują również dane w geoportalu "za darmo" "dla
    ludzi", którzy płacą podatki :) Jak gmina bidna i gamonie, to danych nie
    ma w dostępie publicznym. Generalnie są na to środki ale to zależy od
    wielu czynników, Na początek dochody gminy, potrzeby i odpowiedni
    burmistrz + osoby odpowiedzialne.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2024-03-15 16:44:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    > To już zależy od gminy i komórki PP :]

    Nie zależy. Jest służba geodezyjno-kartograficzna i między innymi na jej
    statutowe działania są pobierane opłaty za różnego rodzaju mapy.

> [...]
    > ma w dostępie publicznym. Generalnie są na to środki ale to zależy od
    > wielu czynników, Na początek dochody gminy, potrzeby i odpowiedni

    Zarządzanie gminą czy powiatem nie ma tu nic do rzeczy, dane z
    geoportalu publicznego są jedynie danymi poglądowymi i mocno okrojonymi.
    Jak potrzeba map do celów projektowych czy geodezyjnych, to trzeba
    zapłacić za pieczątkę i/lub licencję na konkretną mapę.

    To działa mniej więcej tak jak księgi wieczyste. Każdy może sobie z
    internetu pobrać KW, ale żeby miała ona jakąś moc prawną, to trzeba w
    sądzie wybulić za jej odpis.