  • 1. Data: 2024-02-21 15:34:40
    Temat: A tymczasem na rynku nieruchomosci
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Powoli systematycznie rośnie ilość mieszkań do wynajęcia i sprzedazy. Rozni
    specjalistka i analitycy twierdza ze juz jest ponad trzydziesto procentowa nadwyżka
    mieszkań do wynajęcia. Oznacza to ze jak by czynsze najmu spadły do złotowki to i
    tak 30% mieszkań przeznaczonych do najmu wynajęta nie będzie. I będzie przynosiła
    straty dla włascicieli. Mieszkania takie w pewnym momencie trafia do sprzedaży. Na
    rynku sprzedaży szału nie ma. Tez jest nadwyżka nad popytem. Chwilowo ceny sie
    trzymaja, ale to takie trzymanie jak łysego za włosy. Ceny transakcyjne według NBP
    potrafia być nizsze o ponad 20% od ofertowych. Lansowana teza ze przyrosty do najmu i
    sprzedaży występuje tylko na zadupich jest nieprawdziwa. Sprawdzam na Otodomie co sie
    dzieje w czterech największym miastach i całej Polsce. Przez trzy tygodnie był tylko
    jeden dzień ze w czterech największych miastach przyrosty liczb mieszkań byli ponizej
    50% przyrostowe w Polsce. Za to duzo było dni ze na Warszawę przypadało ponad 50%
    przyrostow mieszkań do sprzedaży i wynajęcia. Ktoś może zarzucić ze nieprawda bo ceny
    sa wciaz wysokie. Jeśli przyjac ze upust w przypadku sprzedazy moze dochodzić do 20%
    ceny ofertowej to wychodzi ze nieruchomosci staniały a nie zdrozały. Jesli będzie na
    rynku ciagle przybywało nowych to będą taniały jeszcze bardziej. O zapasci można
    chyba juz mowic o nieruchomościach na prowincji. Ładny i w miarę nowy domek z działka
    wyceniane sam na 300 tysięcy. Domki majace 50 lat i więcej czasami wymagające
    niewielkiego remontu, a czasami do zamieszkania od razu czesto maja ceny sporo nizsze
    niz 100 tysięcy. I tyle na dzisiaj. Miłego dnia.

  • 2. Data: 2024-02-21 18:45:20
    Temat: Re: A tymczasem na rynku nieruchomosci
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Miłego dnia.

    Tak, 22 luty będzie miłym dniem :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2024-02-21 18:49:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 15:34 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > 50 lat i więcej czasami wymagające niewielkiego remontu, a czasami do
    > zamieszkania od razu czesto maja ceny sporo nizsze niz 100 tysięcy. I

    Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego, że gdy jutro nieruchomości
    stanieją o 100% to wrócimy tylko do stanu z 2018 r.

    Wg Ciebie (tego co piszesz tu od paru lat) niedługo będziemy dostawać kasę
    od kogoś, za to, że wyzwolimy go od kosztów utrzymania nieruchomości.

    Ja czkam na to, aż kupię teraz mieszkanie w Wawie za 5k za metr, wtedy
    cofnę się do 2010 gdy miałem taką okazję i z niej nie skorzystałem.

    TG

  • 4. Data: 2024-02-21 21:00:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 21 lutego 2024 o 18:49:05 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    >
    > Ja czkam na to, aż kupię teraz mieszkanie w Wawie za 5k za metr, wtedy
    > cofnę się do 2010 gdy miałem taką okazję i z niej nie skorzystałem.

    Na pamięć Bilobil polecaja, kup sobie. Po wejsciu do chujni były sytuacje o jakich
    napisałeś. Ludzie wyjezdzali pracować za granica i za koszt utrzymania mieszkań i
    domów je wynajmowali. Jak cena mieszkań w Warszawie dojdzie do 5000 za metr to nie
    kupuj. Poczekaj miesiac i ceny spadną do 4800. Ale wtedy tez nie kupuj.

  • 5. Data: 2024-02-22 18:18:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 21 Feb 2024 06:34:40 -0800 (PST), w
    <7df8a08c-a684-4cb9-a6d1-01846371ffb4n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Powoli systematycznie rośnie ilość mieszkań do wynajęcia i sprzedazy.

    To kiedy te 2000zł/m2? Dwa lata temu pierdziałeś nawet o 300zł/m2, a chyba
    dostałeś od rynku gołą dupą po czerwonej mordzie :D

    "Sprzedawane będą za tyle ile ktoś będzie chciał zapłacić. A to szybciej wróży
    na gorce cenowej w ładnym miejscu 300 złotych za metr niz 5000."

    Gdzie te 300zł? Gdzie nawet te 5000zł? :D :D

  • 6. Data: 2024-02-25 12:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego, że gdy jutro
    > nieruchomości stanieją o 100% to wrócimy tylko do stanu z 2018 r.

    miało byc "o 50%"?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 7. Data: 2024-02-25 12:49:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 12:00 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze: