  • 1. Data: 2024-02-19 07:59:30
    Temat: Wiatraki w mieście
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Czy tylko mnie instynkt samozachowawczy podpowiada, że te 40cm łopatki
    mogą się kiedyś oderwać i zrobić komuś krzywdę? Zaczęło się tego
    pojawiać u mnie na przejściach i szczególnie w 20 sekundzie kiedy
    wiaterek jest tak 30-40 km/h to świst z tych wiatraczków jest taki, że
    na 30m je słychać.

    https://streamable.com/ju61f3

    Czy przesadzam "wszystko będzie w porządku"? :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2024-02-19 08:13:10
    Temat: Re: Wiatraki w mieście
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Feb 2024 07:59:30 +0100, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > na 30m je słychać.
    >
    > https://streamable.com/ju61f3
    >
    > Czy przesadzam "wszystko będzie w porządku"? :-P

    Jak dobrze zaprojektowane, to nie musza sie urwac.
    A jak sie urwą ... mogą bardzo dziwnie leciec i umiarkowanie wolno.
    I nawet szkody wielkiej nie zrobic, jak plastikowa łopata trafi
    człowieka w głowę. A przeciez czlowiek malutki, a miasto duze.

    Tyle, ze 40cm to drobiazg, są już większe.

    A z drugiej strony ... jest silny wiatr, to i dach potrafi z domu
    odleciec. a bez wiatru, to np balkon odpasc ...

    J.

  • 3. Data: 2024-02-19 08:28:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-19, Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > na 30m je słychać.
    >
    > https://streamable.com/ju61f3
    >
    > Czy przesadzam "wszystko będzie w porządku"? :-P

    Jesli nie projektował tego idiota to powinno być w porządku. Łopaty wyglądaja
    na grube, mogą byc tez wzglednie lekie, wzmocnione promieniowo.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2024-02-19 16:42:53
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-02-19 00:59, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > na 30m je słychać.
    >
    > https://streamable.com/ju61f3
    >
    > Czy przesadzam "wszystko będzie w porządku"? :-P

    Przesadzasz.
    Codziennie ktos ginie na przejsciu i jakos to jest.

    Nawet jakby te lopaty mialy odpadac to dopiero jak paru ludzi dostanie
    po glowie to sie cos zrobi...

    Bardziej sie dziwie ze ktos to tam postawil jak pradu wokol masa i imho
    wiatrak, solar i akumulator jest drozsze od przylacza do sieci.

    Szczegolnie przy drodze gdzie co chwila jakies swiatla i infrastruktura
    jest.

    --
    Lukasz

  • 5. Data: 2024-02-19 16:53:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2024 o 16:42, ptoki pisze:

> [...]
    > wiatrak, solar i akumulator jest drozsze od przylacza do sieci.
    >
    > Szczegolnie przy drodze gdzie co chwila jakies swiatla i infrastruktura

    Punkty za inkluzywność same się nie zrobią;)

    Widziałem coś takiego do zasilania latarni, które była zamontowana na...
    słupie linii elektrycznej:P

    BTW - piękne drzewka;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2024-02-19 17:07:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Feb 2024 16:53:53 +0100, Shrek wrote:

    > Punkty za inkluzywność same się nie zrobią;)
    >
    > Widziałem coś takiego do zasilania latarni, które była zamontowana na...
    > słupie linii elektrycznej:P

    Linia linią, a do latarni trzeba robic przyłącze i sterowanie.
    I albo osobny kabel zasilający, albo licznik na każdym słupie.

    Zdaje się, że:
    -swego czasu, z dotacją ekologiczną, taka latarnia wychodziła podobnie
    drogo jak zwykła,

    -od tego czasu prąd podrożał bardzo,

    -jak jest jakaś wieś, czy droga w polu, to nie zawsze ma elektrykę,
    i instalacja takiej tańsza.

    J.

  • 7. Data: 2024-02-19 17:22:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2024 o 17:07, J.F pisze:

    > Linia linią, a do latarni trzeba robic przyłącze i sterowanie.
    > I albo osobny kabel zasilający, albo licznik na każdym słupie.

    Zwykle jest to po prostu kolejny drut. Tam zapewne taki był, bo
    wcześniej... też były latarnie i świeciły;)

    > -jak jest jakaś wieś, czy droga w polu, to nie zawsze ma elektrykę,
    > i instalacja takiej tańsza.

    Ta i ludzie w tej wsi bez prądu żyją;)

    Po prostu ludziom odpierdala od tej "ekologii" we łbach pomieszało a
    wójt też człowiek (i niewykluczone że z czegoś żyć musi;))

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2024-02-19 17:30:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Feb 2024 07:59:30 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    > na 30m je słychać.
    >
    > https://streamable.com/ju61f3
    >
    > Czy przesadzam "wszystko będzie w porządku"? :-P

    Qrde, nzastępny debil, co filmuje pionowo.
    Takich powinni wieszać za jaja.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2024-02-19 17:34:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 17:30 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Qrde, nzastępny debil, co filmuje pionowo.
    > Takich powinni wieszać za jaja.

    Jego filmik, może filmować jak mu się podoba. Dla mnie nawet pod kątem
    37st. jak ma taką fantazję.
    Nie musisz klikać w każdy link, nie ma obowiązku.

    TG

  • 10. Data: 2024-02-19 19:11:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uquu8h$1odds$1@dont-email.me>
    user Mateusz Bogusz pisze tak:

> [...]
    > wiatraczków jest taki, że na 30m je słychać.
    >
    > https://streamable.com/ju61f3
    >
    > Czy przesadzam "wszystko będzie w porządku"? :-P

    Kiedy nie wieje to spadnie w doł. Kiedy wieje, wiatr wygra i zepchnie
    łopatkę. Im silniej wieje tym silniej zmieni kierunek łopatki w ruch
    poziomy.

    Co innego kiedy nie wieje a śmigło jest napędzane.

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne