  • 1. Data: 2024-02-13 17:02:00
    Temat: Na rynku nieruchomości bez większych zmian.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cały czas przybywa nieruchomosci do sprzedaży i do najmu. Nie sa to duze ilosci
    jednak widać stały trend. Zmienia sie trochę stosunek wynajmowane - do sprzedaży.
    Maleje ilość do wynajęcia a rosnie do sprzedaży. Tak jakby zawiedzeni najmem
    włascicielem chcieli sie pozbyć kłopotliwego i kosztownego bagażu.. Muszę przyznać
    ze majacy mieszkania do wynajęcia maja rownież duzej problem
    https://bezprawnik.pl/app/uploads/2024/02/zmiana_pod
    azy_ofert_najmu_mieszkan_luty2024.jpg
    W linku tabelka pokazując ogromny wzrost ofert najmu w stosunku do dwóch poprzednich
    lat. Uwazam ze dzisiejsze przyrosty po stronie wynajmę/ sprzedam sa tylko nawodna
    czescia gory lodowej jak jest w Polsce. Skończył sie program kredyt 2%, teraz
    frajerzy czekają na zapowiadany kredyt 0% i zwiazane z tym nieograniczone w ich
    prostych umysłach wzrosty cen nieruchomości. W innej tabelce z artykułu z którego
    pochodzi link jaki dałem sa ciekawe dane. Wynika z nich ze po skokowym wzroscie cen
    czynszow najmu zwiazanym z przyjazdem około miliona Ukraińcowi dzisiaj czynsze spadły
    do takich jak sprzed wojny na Ukrainie. Czyli sa dużo nizsze jeśli idzie o wartość
    nabywcza bo była spora inflacja. Wydaje mi sie ze to co sie dzieje wskazuje ze sa juz
    początki załamania cen na rynku nieruchomości.

  • 2. Data: 2024-02-13 17:49:08
    Temat: Re: Na rynku nieruchomości bez większych zmian.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 17:02 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    azy_ofert_najmu_mieszkan_luty2024.jpg
    > W linku tabelka pokazując ogromny wzrost ofert najmu w stosunku do dwóch

    Porównywanie do okresu w którym były kastingi dla wynajmujących jest mało
    sensowne.
    Znajdź takie tabelki dla 2020 i 2019 (przed pandemią i wojną) to się
    czegoś dowiemy.
    Teraz z tej tabelki dowiadujemy się jedynie, że imigracja z Ukrainy
    odpływa od nas.
    Ale to wiadomo już od jesieni zeszłego roku.
    U moich znajomych, wynajmujący Ukraińcy spierdzielili do Hiszpanii.

    TG

  • 3. Data: 2024-02-14 00:19:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 13 lutego 2024 o 17:49:11 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Ale to wiadomo już od jesieni zeszłego roku.
    > U moich znajomych, wynajmujący Ukraińcy spierdzielili do Hiszpanii.

    Idac tropem wskazanym przed ciebie doszlibysmy do czasow Mieszka I bo w takim
    przypadku roznice mogły by być jeszcze korzystniejsze. Ale nie trzeba sie tak daleko
    cofać. Przed covidem przeciętna długość życia wynosiła troche więcej niz teraz i to
    było ok 77 lat. Jeśli odejmiesz od 2019 77 to w wyniku otrzymasz 1942. Rok 1942 to w
    Polsce był sam srodek wojny. Drastycznie spadła iłosc urodzeń. Pomimo ze nie istnieje
    zadne dane statystyczne z tamtego okresu to po ilosciach zgonow do ok. 2010 pokazane
    chociazby na tym wykresie
    https://www.google.com/search?q=wy%C5%BC+demograficz
    ny+w+polsce&oq=&aqs=chrome.2.35i39i362l15.-1j0j7&cli
    ent=tablet-android-lenovo-rvo3&sourceid=chrome-mobil
    e&ie=UTF-8&chrome_dse_attribution=1#vhid=ohiI2rg1ckn
    hvM&vssid=l
    była stabilna i na poziomie 320-350 tysięcy rocznie. Tyle ludzi zamordowali niemcy
    ze nie miał kto przez kilkadziesiat lat po wojnie
    umierać. Umierały niedobitki z przedwojennych urodzeń. A rodziło sie przez kilka lat
    przed wojna po 850 tysięcy dzieci rocznie. Wykres jaki dałem kończy sie ok 2013 roku.
    W następnym sa lata pozniejsze.
    https://www.google.com/search?client=tablet-android-
    lenovo-rvo3&sca_esv=de3b8b35270c999b&sxsrf=ACQVn0_XV
    oYY-g7h2LiKvPiksg-APLshEw:1707862209145&q=zgony+w+po
    lsce&tbm=isch&source=lnms&prmd=nivbz&sa=X&ved=2ahUKE
    wicjrTCqqmEAxUPPxAIHVUwA4oQ0pQJegQIFBAB&biw=1334&bih
    =800&dpr=1.5#imgrc=uT-8iAeZtoS1qM
    Ktoś powie ze skok w 2020 to covid. I będzie miał tylko trochę racji. W 2020 w
    zwiazku z epidemia zmarło trochę ponad 40 tysięcy ludzi. Liczba zgonów w Polsce w
    przeciagu kilkudziesięciu lat od teraz jest łatwa do okresleniem. Będzie ona zbiezna
    z pierwszym wykresem na którym pokazano ile sie rodziło dzieci siedemdziesiąt kilka
    lat temu. Demografia jest zjawiskiem przyrodniczym tak jak trzęsienia ziemi. Ale w
    przeciwieństwie do trzęsień ziemi można bardzo dokładnie okreslic czas i skutki.
    Rozne cwane gapy dobrze wiedziały co sie będzie działo z nieruchomosciami w Polsce.
    Czyli ze w wyniku konsekwencji powojennego wyżu demograficznego rynek nieruchomości
    sie załamie. Od wielu lat zwiazana z cwanymi gapami propaganda wlewała ludziom do
    głow informacje pozwalające nielicznym zrobić ostatni w tym wieku w Polsce ogromny
    interes na nieruchomosciach. Nawet wojna na Ukrainie im sprzyjała. Gdyby nie ona juz
    byłby kryzys wynikający z nadmiaru nikomu niepotrzebnych nieruchomosci.

  • 4. Data: 2024-02-14 00:28:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    Jeszcze 8 dni :)
    Hehehe

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2024-02-14 09:08:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > W dniu 14.02.2024 o 00:19, Zenek Kapelinder pisze:
    >
    > Jeszcze 8 dni :)
    > Hehehe

    Ciekawe czy na nowych serwerach będą mieli nowe nicki? :)

    Robert

  • 6. Data: 2024-02-14 09:42:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ciekawe czy na nowych serwerach będą mieli nowe nicki? :)

    Ale kto i o co chodzi z tymi 8 dniami?

  • 7. Data: 2024-02-14 09:52:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.02.2024 o 09:42, Cavallino pisze:

    > Ale kto i o co chodzi z tymi 8 dniami?

    Google likwiduje Google Groups
    https://support.google.com/groups/answer/11036538?vi
    sit_id=638434974918056289-2011669708&p=usenet&rd=1

    Robert

  • 8. Data: 2024-02-14 10:25:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ciekawe czy na nowych serwerach będą mieli nowe nicki? :)
    Jakich nowych? nic nowego nie będzie, będzie to co jest tylko że
    zablokowane przez google.
    Chmurka i inne niedobitki news zostają.
    A oni są za tępi żeby założyć na nich konto, przecież każdy normalny by
    już to dano zrobił bo używanie google jest tak beznadziejne że głowa mała.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2024-02-14 12:00:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.02.2024 o 10:25, Janusz pisze:

    > Jakich nowych? nic nowego nie będzie, będzie to co jest tylko że
    > zablokowane przez google.

    Nowe dla nich.

    > Chmurka i inne niedobitki news zostają.
    > A oni są za tępi żeby założyć na nich konto, przecież każdy normalny by
    > już to dano zrobił bo używanie google jest tak beznadziejne że głowa mała.

    Pomijam spam, ale kiedyś spróbowałem Googla. Myślałem, że mądrzejsi ode
    mnie to wymyślili, to będzie funkcjonalne. Te wątki których nie ma w
    gałęziach jak SMS.

    Robert

  • 10. Data: 2024-02-14 12:16:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nowe dla nich.
    Dla nich tak, zobaczymy ilu się przebije, tzn ja nie bo mam ich w kiblu,
    zobaczę dopiero jak ich ktoś z niego wyciągnie.

    > Pomijam spam, ale kiedyś spróbowałem Googla. Myślałem, że mądrzejsi ode
    > mnie to wymyślili, to będzie funkcjonalne. Te wątki których nie ma w
    > gałęziach jak SMS.
    Dokładnie, funkcjonalność zerowa, to tak jakby w notatniku czytać grupy.

    --
    Janusz