  • 1. Data: 2024-02-08 16:52:47
    Temat: 128161
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tyle jest na Otodomie wystawionych dzisiaj do sprzedaży mieszkań. I zadnego
    ogłoszenia ze ktoś chce mieszkanie kupić. Do tego z dnia na dzień ilosc wystawionych
    do sprzedaży mieszkań roznie. Podobnie z ofertami mieszkań do wynajęcia. Sa ich
    tysiące a zadnego ze ktoś chce zostać najemca.

  • 2. Data: 2024-02-08 17:29:00
    Temat: Re: 128161
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 16:52 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > dzień ilosc wystawionych do sprzedaży mieszkań roznie. Podobnie z
    > ofertami mieszkań do wynajęcia. Sa ich tysiące a zadnego ze ktoś chce

    Tutaj Ci wyjaśniają z czego to wynika:
    https://media.otodom.pl/zapowiedz-stabilizacji-cen-i
    -odbudowy-oferty-czy-cisza-przed-mns

    "Pod względem sprzedaży styczeń nie obfitował w wiele zaskoczeń. 4,5 tys.
    sprzedanych lokali deweloperskich to wynik zbliżony do listopadowego i
    nieco lepszy od grudniowego (+11% m/m). Dużo bardziej spektakularnie
    wygląda to w ujęciu rocznym - w styczniu 2024 roku deweloperzy sprzedawali
    bowiem o 62% więcej mieszkań niż rok wcześniej."

    i dalej:

    "Stopniowy wzrost oferty mieszkań deweloperskich, który obserwujemy od
    czterech miesięcy, jest nie tylko wynikiem wygaszania efektu BK2% po
    stronie popytowej, ale również wyższej liczby mieszkań wprowadzanych do
    sprzedaży. Na największych rynkach - poza Łodzią - mała liczba mieszkań
    których sprzedaż firmy deweloperskie uruchamiały w ostatnich miesiącach
    wzmacniała przekonanie po stronie popytowej rynku że ceny mieszkań mogą
    wyłącznie rosnąć. Wynik styczniowy pozwala na uwzględnienie w prognozach
    cen scenariusza kształtowania się nominalnych cen mieszkań na poziomie
    inflacji, co oznaczałoby stabilizację cen realnych- komentuje Katarzyna
    Kuniewicz, dyrektorka badań Otodom Analytics. "

    Czyli podsumowując - jest więcej ogłoszeń bo jest więcej nowych mieszkań.
    Sprzedaż też rośnie miesiąc do miesiąca, czyli więcej ludzi kupuje nowe
    mieszkania.
    W ostatnim cytacie jest to co nas interesuje - wg ekspertów cytowanych w
    artykule, nie będzie znaczących podwyżek ponad inflację, czyli jakieś
    marne 5-8% na koniec roku będzie drożej...

    A przypomnę, że czekamy na załamanie rynku.
    Jak w Wawie będą nowe mieszkania po 2kPLN/m2 to przyznam Ci, że nadeszło
    Twoje załamanie.

    TG

  • 3. Data: 2024-02-08 19:16:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 8 lutego 2024 o 17:29:04 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    >
    > A przypomnę, że czekamy na załamanie rynku.
    > Jak w Wawie będą nowe mieszkania po 2kPLN/m2 to przyznam Ci, że nadeszło

    Znasz moj stosunek do kłamców i manipulatorów i moje zdanie o ich matkach. Jeśli
    pisałem o tym ze mieszkania beda tanie to nie podawałem ich cen, zwłaszcza cen
    mieszkań nowych. Pisałem ze beda taniały i to bardzo. tytuł tematu jest juz
    nieaktualny. Teraz jest 128255. W dwie rodziny przybyło prawie sto mieszkań do
    sprzedaży.

  • 4. Data: 2024-02-08 19:38:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 19:16 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > bardzo. tytuł tematu jest juz nieaktualny. Teraz jest 128255. W dwie
    > rodziny przybyło prawie sto mieszkań do sprzedaży.

    Ale przeczytałeś ze zrozumieniem artykuł? - na jego podstawie możesz
    przewidzieć co będzie w lutym.

    3 lata temu pisałeś mi, że będę się prosił i dopłacał aby ktoś wynajął ode
    mnie mieszkanie.
    Pomijam fakt, że ja nic nie wynajmuję. Kłamcą i manipulatorem jesteś tu Ty.
    O ile wg Ciebie mają stanieć mieszkania w Wawie abyś uznał to za "zapaść"?

    Jest archiwum w googlu tego co tu pisałeś, jak nie możesz tego znaleźć to
    nie znaczy, że go nie ma.
    Podawałeś konkretne kwoty.
    Mam też zarchiwizowanych parę wątków.

    TG

  • 5. Data: 2024-02-08 23:46:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 8 lutego 2024 o 19:38:40 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    >
    > Jest archiwum w googlu tego co tu pisałeś, jak nie możesz tego znaleźć to

    Co będę czytał tendencyjny artykuł. W przeciwieństwie od ciebie mam zdolność
    samodzielnego wyciągania wniosków na podstawie obserwacji otaczającego świata. W tej
    chwili jest tylko na jednym portalu ogłoszeniowym 126 tysięcy mieszkań do sprzedania
    i 26 tysięcy do wynajęcia i z dnia na dzień ich ilosc rosnie. Wszystkie te
    mieszkania stanowia koszt dla ich włascicieli i nie przynoszą zacnego zysku. Chyba ze
    ktoś uwaza ze zarobił bo w gazecie przeczytał ze zdrozały. A to czy zdrozały okazuje
    sie w momencie kiedy własciciel chce je sprzedać. A jak mozna sprzedać jeśli nikt nie
    chce kupić bo juz ma?

  • 6. Data: 2024-02-09 11:34:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 23:46 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > zdrozały okazuje sie w momencie kiedy własciciel chce je sprzedać. A jak
    > mozna sprzedać jeśli nikt nie chce kupić bo juz ma?

    Ten artykuł nie jest tendencyjny, powstał na podstawie narzędzia, które
    otodom sprzedaje komercyjnie - https://analytics.otodom.pl/#start

    Ty robisz dobrą robotę publikując tu dane, ale nie masz dostępu do
    pozostałej części danych z otodomu.
    Podam Ci przykład (dane przykładowe)
    1. w styczniu pojawiło się 1000 nowych ogłoszeń
    2. w lutym pojawiło się kolejne 1000 nowych ogłuszeń.

    Na podstawie tych danych można wywnioskować, że ilość niesprzedanych
    mieszkań rośnie, przecież pojawiają się nowe ogłoszenia.

    Czego tu brakuje? - liczby nowych mieszkań oddanych do sprzedaży przez
    deweloperów.
    I teraz jakbyś wiedział, że w styczniu pojawiło się 1000 ogłoszeń ale
    deweloperzy oddali 4000 mieszkań na sprzedaż, to wtedy byś wywnioskował,
    że "na pniu" (sprzedane bezpośrednio przez dewelopera) sprzedało się 3000
    mieszkań, na otodom wystawiono tylko 1000 z 4000.
    Jak byś dodatkowo wiedział, że w lutym oddano 6000 nowych a na otodomie
    pojawiło się 1000 to byśmy wiedzieli, że na pniu sprzedano 5000 a na
    otodomie wystawiono tylko 1000 z całej puli.
    Czyli wg tych dodatkowych informacji wynika, że sprzedaż rośnie (styczeń
    3000, luty 5000) i liczba oddanych do użytku też rośnie, styczeń 4000,
    luty 6000.

    To masz jak na tacy podane w tym artykule.

    Wg Twojej analizy wiemy tylko, że z miesiąca na miesiąc przybywa
    niesprzedanych mieszkań - bo w styczniu było 1000 a w lutym jest 2000, co
    jest błędnym obrazem sytuacji i nie można na podstawie tylko tych danych
    wyciągnąć żadnych wniosków. A Ty właśnie je wyciągasz, cytuję:
    > "W tej chwili jest tylko na jednym portalu ogłoszeniowym 126 tysięcy
    > mieszkań do sprzedania i 26 tysięcy do wynajęcia i z dnia na dzień ich
    > ilosc rosnie."

    Dodatkowo nie uwzględniasz cen transakcji - te rosną a wg Ciebie powinny
    się załamać pod koniec zeszłego roku, lub tuż po wyborach.

    TG

  • 7. Data: 2024-02-09 17:30:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 9 lutego 2024 o 11:34:09 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Dodatkowo nie uwzględniasz cen transakcji - te rosną a wg Ciebie powinny
    > się załamać pod koniec zeszłego roku, lub tuż po wyborach.

    Kit możesz wciskać innym ale nie mnie. Nowy rok na Otodomie zaczał sie od 121666
    ogłoszeniach "sprzedam". Dzisiaj takich ogłoszeń jest 128267. Wnioski jeśli potrafisz
    wyciagnij sam. W jednym tematow dałem tabelkę zrobiona z roznicami cen ofertowych i
    transakcyjnych przez jakie biznesowy portal. Napisali ze na podstawie danych z NBP.
    Na nim ceny transakcyjne były do 20% nizsze od ofertowych. Pozostawiam to bez
    komentarza. Oczywiście istnieje mozliwosc ze dokad NBPem zarzadza Glapinski to dane
    były oszukane. Przynajmniej tak by w nocnikach telewizyjnych powiedzieli.

  • 8. Data: 2024-02-09 17:51:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 17:30 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > komentarza. Oczywiście istnieje mozliwosc ze dokad NBPem zarzadza
    > Glapinski to dane były oszukane. Przynajmniej tak by w nocnikach

    Podstawowe pytanie, ile od Nowego roku oddano nowych lokali do użytku?
    Jak podasz to info to będziesz wiarygodny. Bez tego to stara cyganka
    lepiej od Ciebie przepowie trendy na rynku nieruchomości.

    TG

  • 9. Data: 2024-02-09 18:55:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 9 lutego 2024 o 17:51:29 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Jak podasz to info to będziesz wiarygodny. Bez tego to stara cyganka
    > lepiej od Ciebie przepowie trendy na rynku nieruchomości.

    Nie ma znaczenia ile zbudowano nowych domow. Jeśli na jednym portalu przybyło od
    początku roku 7101 ogłoszeń ze ktoś chce sprzedac mieszkanie to jak na razie trend
    jest mocno zarysowany. I nie wyglada on na zdrowia szczęścia i pomyślności a na z
    zalem informujemy. Liczba ogłoszeń przez 40 dni wzrosła o prawie 6%. Ogłoszeń o
    najmie grubo ponad 10%. Chcesz nie zaszokować jakas liczba mieszkań i ze jak będę
    znał to będę dla ciebie wiarygodny. Nie zależy mi na tym zeby był przed toba
    wiarygodny. Nie jestem nikim specjalnym ani waznym. Odpowiedz na twoje pytanie jest
    dostępne natychmiast w necie. Chcesz mi zrobić test czy potrafię uzywać
    wyszukiwarki. To co napisze tez jest natychmiast dostępne w necie. W zeszłym roku w
    Polsce umarło ponad 500 tysięcy osób. W tym roku ma umrzec ponad 600 tysięcy. Polska
    wchodzi w okres w którym zaczyna umierać pierwszy wyż demograficzny. Odwrotu od tego
    nie ma bo kto sie urodził musi umrzeć. Wyglada na to ze ta twoja ilosc mieszkań o
    jaka pytasz będzie sie pojawiała co tydzień w puli mieszkam z odzysku. Pewna ich
    czesc zostanie wystawiona do najmu lub sprzedazy. Po liczbach widać ze praktycznie
    nie ma zadnego zainteresowania najmem lub kupnem. Taka sytuacja będzie skutkowała
    zgodnie z zasadami wolnego rynku spadkami cen. Ilości mieszkań jakie sa wystawione do
    sprzedaży wskazuje ze rynek nalezy do kupujących i sprzedaż odbywa sie na ich
    zasadach albo wcale.

  • 10. Data: 2024-02-10 23:02:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 9 lutego 2024 o 18:55:36 UTC+1 Zenek Kapelinder napisał(a):
    -odbudowy-oferty-czy-cisza-przed-mns

    > Nie ma znaczenia ile zbudowano nowych domow.
    Nie ma znaczenia ile osób zmarło vs się urodziło w bieżącym roku idąc Twoim tokiem
    myślenia.