    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa Ciepła Peltiera 1kW
    Date: Tue, 19 Oct 2021 23:08:36 +0200

    Dnia Tue, 19 Oct 2021 21:04:50 +0200, heby napisał(a):

    > Oczywiśćie, co roku wynajdujemy nową fizyke, nowe, większe elektrony,
    > półprzewodniki z kulek łozyskowych a nie dziadowskich atomów i
    > silniejsze prądy od galwanizacji. Przy takim postępie już za chwile
    > będzie COP 3000% przy -273 z Peltiera wielkosci kapsla. Wystarczy poczekać.

    No co Ty, nie znasz się.
    Mam ja, ma brat, koledzy też mają samochodowe lodówki Peltiera. No i
    działają przezież.
    Co z tego, że trzeba włożyć zimne piwo, aby utrzymało temperaturę - Peltier
    działa.
    Co z tego, że niewiele obniża względem temperatury otoczenia - wystarczy
    włożyć mocno schłodzonego browarka, a lodówkę trzymać nie na słońcu w
    samochodzie. Peltier działa.
    Co z tego, że bierze 60 czy 80 W - przecież działa.

    Tylko tak się zastanawiam, dlaczego lodóweczka kompresorowa (mam Yeticool
    BX30) bierze około połowę tego prądu, co Pelttier i jest w stanie zamrozić
    do blisko minus 20°C. Nawet w upalne dni.

    Nie, oni się nie znają. Peltier lepszy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam