    Subject: Re: Pompa do prysznica
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 11 Nov 2018 10:01:54 +0100

    W dniu 2018-11-09 o 19:28, Maciek pisze:

    > Słuszna uwaga. Trzeba by sprawdzić, czy przy pełnym odpływie da radę
    > zassać...

    Oczywiście, że nie zassie, bo pompka w pralce nie jest pompką ssącą
    tylko tłoczącą i warunkiem jej pracy jest zalewanie tej pompki.

    Co do pomysłu pompki od prali to od razu widać kto ma takie głupie
    pomysły - expierd od wszystkiego, którego porady przynoszą więcej złego
    niż dobrego.

    Jeżeli chodzi o moją poradę to albo zostawić brodzik jeżeli nie chcesz
    się zbytnio narobić, albo obniżyć odpływ, ale wymaga to trochę roboty.

    Jeżeli odcinek poziomy rury jest długi to można się podkuć i go obniży
    zmniejszając nieco kąt nachylenia. Ale jeżeli jest to strop to tak
    zrobić nie można. bo się go osłabi. Jeżeli rura jest w wylewce i
    warstwie styropianu to tak.

    Ale można też poprowadzić nowy odcinek rury odpływowej fi 50mm i wpiąć
    się w pion fi 110 poniżej tego stropu, a rurę piętro niżej zabudować
    płytą G-K.

    Że nie ma jak się wpiąć?

    Służą do tego specjalne złączki siodłowe

    https://www.instalator.pl/2012/11/wpiecie-do-pionu-k
    analizacyjnego-trojnik-z-siodelkiem/

    W wielu hurtowniach instalacyjnych kupisz takie złączki wielu różnych
    firm np. Haas czy Alpine.

    Alpine maja nawet w Castoramie.

    Wierci się otwór w rurze kanalizacyjnej otwornicą, a następnie wkłada
    się tą złączkę, obraca i dokręca lub spina opaskami (w zależności od marki).

    Nie ma co kombinować z pompkami, zwłaszcza tymi z pralki. Zrób to
    porządnie i miej spokój na lata.

    P.S. Nie próbuj kleić, bo nie istnieją kleje, które skutecznie skleją
    rury kanalizacyjne. Są one nieklejalne.