  • 1. Data: 2018-11-08 19:26:32
    Temat: Pompa do prysznica
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Hej,

    Żona się uparła na prysznic bez brodzika. W takim układzie nie wyrobię
    spadku, więc zostaje chyba tylko pompa odpływowa. Na Allegro widzę ceny w
    okolicy 2000 zł. Czy ktoś to ćwiczył i spotkał może jakiś godny uwagi model
    za mniej bandycką cenę?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2018-11-08 20:01:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pod pompa odplywowa na allegro widze tylko weze odplywowe. Pompka od pralki bedzie
    sie nadawala. Ja wiem ze najlatwiej kupic gotowe ale jak mozna zaoszczedzic poltora
    tysiaca i w razie awarii nowa bedzie kosztowala 60 zlotych to warto kombinowac.
    Pompka od pralki idealnie sie do takiego celu nadaje. Przeznaczona do umiarkowanie
    brudnej wody. Ostatnio sa tylko pompki ze sprzezeniem indukcyjnym wirnika czyli zaden
    przeciek ani przebicie nie jest mozliwe jak poprawnie zrobic instalacje wodna.

  • 3. Data: 2018-11-08 20:36:44
    Temat: Re: Pompa do prysznica
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Nov 2018 11:01:06 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Ostatnio sa tylko pompki ze sprzezeniem indukcyjnym wirnika
    >czyli zaden przeciek ani przebicie nie jest mozliwe jak
    >poprawnie zrobic instalacje wodna.

    Przyszło mi to do glowy, ale całkowicie nie da się zabezpieczyć przed
    zalaniem, a te pompy są na 220 V.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2018-11-08 20:56:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Da sie zabezpieczyc przed zalaniem. A te pompy po 2 tysie to na jakie napiecie? Pompa
    od pralki jest tak prosto zrobiona ze w kazdym punkcie przewijania silnikow przewina
    ja na jakie napiecie bedziesz chcial. Bedziesz mial kaprys zeby na 1V byla to
    przewina na 1V. Transformator tez jest jesli nie do kupienia bo wymyslisz nietypowe
    napiecie to do nawiniecia. Poza tym we wspolczesnych instalacjach jest przewod
    ochronny i roznicowka. Pompa od pralki ma polaczenie do PE.

  • 5. Data: 2018-11-08 21:10:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Pompka od pralki bedzie sie nadawala.
    Zgadza się, mam w jednej łazience tak zrobione.
    Na plus to niezawodność, cena.
    Na minus to trzeba włączyć, zapowietrza się (nie wiem jak, ale się
    zapowietrza*), dziwne dźwięki, i to co pompa musi podnieść (za pompą),
    po wyłączeniu wraca. Jeżeli objętość przed pompa tego nie pomieści to
    wylezie. :-)

    Robert

    *jeżeli dopływ wody jest mniejszy niż wydajność pompy to zassie
    powietrze i wtenczas wydajność pompy spada i woda podnosi się.
    Albo trzeba zatrzymać na moment pompę, albo po jak się jej zachce to
    jakoś ten bąbel powietrza przemieli.
    U mnie to jest wanna, to ryzyka nie ma.

  • 6. Data: 2018-11-08 21:11:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-11-08 o 20:36, Maciek pisze:

    > Przyszło mi to do glowy, ale całkowicie nie da się zabezpieczyć przed
    > zalaniem, a te pompy są na 220 V.

    Akwarystyczne też i działają zanurzone w wodzie, i ryby nie świecą ani
    nie klaszczą płetwami 50 razy na sekundę.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2018-11-08 22:29:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.11.2018 o 19:26, Maciek pisze:

    > Hej,
    >
    > Żona się uparła na prysznic bez brodzika. W takim układzie nie wyrobię
    > spadku, więc zostaje chyba tylko pompa odpływowa.

    Dobrze pogadaj z żoną. ale zanim rozpoczniesz rozmowę, grzecznie poproś
    żeby zgodziła się na jedno maleńkie ustępstwo. w całej rozmowie nie
    wolno jej powiedzieć czego nie chce. Może chciec gwiazdkę z nieba, ale
    nie wolno jej w czasie rozmowy powiedzieć że czegoś nie chce.
    Teraz przejdę do sedna. coś sprawia że Twoja żona ma taką a nie inną
    zachciankę. każdemu wolno. tyle że zazwyczaj żony nie wiedza ile te
    zachcianki niosą problemów. więc jeśli jest jakiś powód dla którego nie
    życzy sobie brodzika, to może przełknie podniesienie poziomu podłogi pod
    prysznicem? Brodzika nie będzie, (żona zadowolona) woda będzie spływać.
    ToMasz

    PS obniżenie o 5% poziomu wymagań obniża rachuneko o parę tyśięcy plus
    późniejsze kłopoty

  • 8. Data: 2018-11-08 22:48:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-08 o 19:26, Maciek pisze:
    > Na Allegro widzę ceny w
    > okolicy 2000 zł.
    A taka?
    https://allegro.pl/pompa-do-prysznica-zlewu-ze-studz
    ienka-02974-i7354832241.html

    Robert

  • 9. Data: 2018-11-08 22:53:57
    Od: abomito <a...@w...pl>

    WITAM.
    nietypowe napiecie to do nawiniecia. Poza tym we wspolczesnych instalacjach jest
    przewod ochronny i roznicowka. Pompa od pralki ma polaczenie do PE.

    Właśnie tu chodzi o to, że różnicówka nie jest potrzebna.Tego typu sprzęty chodzą
    na transformatorach separacyjnych. Młodzi elektrycy nie wiedzą, co to za tryko.
    A inni? Musiałem siedzieć na uziemionym warsztacie, mając goły przewód z żarówką
    (na 230V) w ręku...
    Pozdro.abomito

  • 10. Data: 2018-11-08 23:20:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-08 o 22:53, abomito pisze:
    > Tego typu sprzęty chodzą
    > na transformatorach separacyjnych.
    Zbędna zapobiegliwość. :-)
    A to widziałeś?