  • 1. Data: 2018-11-06 18:49:24
    Temat: Taryfa G12as
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Rozważał ktoś taką taryfę? - mam teraz g11 i zastanawiam się czy nie
    zmienić na "antysmogową" aby mieć stałe ceny prądu przez najbliższy rok.
    Dla niezaznajomionych - stawki dzienne są takie jak przy g11 (w moim
    przypadku PGE) - 0,29gr brutto, stawki nocne 0,15 gr ale tylko dla zużycia
    większego niż w analogicznym miesiącu w poprzednim roku. Czyli gdy rok
    temu zużyłem w październiku 100kWh, w tym roku w październiku wyszło mi
    120kWh to od nadmiarowych 20kWh zapłacę stawkę 0,15gr pod warunkiem, że
    nadwyżkę zużyję w nocy.
    Jedyny plus z tej taryfy to stała cena za prąd przez rok obowiązywania
    umowy, co może mieć znaczenie przy prawdopodobnych podwyżkach...

    Ma to sens?

    TG

  • 2. Data: 2018-11-06 19:08:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W ktorym rejonie Polski jest taki tani prad? Dajesz cene brutto. W lodzi w taryfie
    g11w cena pradu brutto to ok 60gr w drozszej i 37gr w tanszej. Srednia cena dla
    Polski przy liczniku jednotaryfowy to ok 55gr brutto.

  • 3. Data: 2018-11-06 19:24:48
    Temat: Re: Taryfa G12as
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2018 o 19:08 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > W ktorym rejonie Polski jest taki tani prad? Dajesz cene brutto. W lodzi
    > w taryfie g11w cena pradu brutto to ok 60gr w drozszej i 37gr w tanszej.
    > Srednia cena dla Polski przy liczniku jednotaryfowy to ok 55gr brutto.

    Podaję cenę bez opłat "transportowych" i abonamentów.

    https://pge-obrot.pl/Aktualnosci/Wszystkie/Oferta-an
    tysmogowa-PGE-Obrot-w-taryfie-G12as

    TG

  • 4. Data: 2018-11-06 19:29:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    To sprawdź jeszcze te "transportowe" bo one też różne w
    zależnosci od taryfy

  • 5. Data: 2018-11-06 19:44:21
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 06.11.2018 o 19:29, Kris pisze:
    > To sprawdź jeszcze te "transportowe" bo one też różne w
    > zależnosci od taryfy

    Jeśli dobrze liczę to w przypadku Tomasza miesięczna oszczędność to
    2,80? oczywiście przy założeniu, że pozostałe opłaty się nie zmieniają

    wow :D

  • 6. Data: 2018-11-06 19:56:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 listopada 2018 19:44:20 UTC+1 użytkownik pilocik napisał:

    > Jeśli dobrze liczę to w przypadku Tomasza miesięczna oszczędność to
    > 2,80? oczywiście przy założeniu, że pozostałe opłaty się nie zmieniaj

    Nie sprawdzałem cennika Tomka ale u mnie w Energa opłaty przesyłowe tez są różne w
    różnych taryfach i ilości zuzytych kWh
    "Opłata przesyłowa zmienna" to się chyba nazywa

  • 7. Data: 2018-11-06 20:03:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To podaj jeszcze z oplatami. Na tej zasadzie moge napisac ze spirytus jest po 3,50 za
    litr bo to cena brutto w gorzelni jaka placa producenci wodek. Dla Ciebie brutto to
    jest wszystko co placisz a nie jeden ze skladnikow.

  • 8. Data: 2018-11-06 20:07:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 listopada 2018 19:56:45 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Nie sprawdzałem cennika Tomka ale u mnie w Energa opłaty przesyłowe tez są różne w
    różnych taryfach i ilości zuzytych kWh
    > "Opłata przesyłowa zmienna" to się chyba nazywa

    http://www.energa-operator.pl/upload/wysiwyg/dokumen
    ty_do_pobrania/taryfa/taryfa_2018_ENERGA-OPERATOR_SA
    .pdf
    pkt 9,2
    Zmienna opłata sieciowa:
    G11- 0,2283zł za kWh
    G12W dzień 0,2632zł za kWh
    G12w noc 0,0593zł za kWh
    Tak więc w nocnej taryfie energia tańsza i opłaty przesyłowe też ok 5 razy tańsze

  • 9. Data: 2018-11-06 20:49:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2018 o 20:03 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > jest po 3,50 za litr bo to cena brutto w gorzelni jaka placa producenci
    > wodek. Dla Ciebie brutto to jest wszystko co placisz a nie jeden ze

    Pozostałe opłaty są takie same jak dla g11.
    W moim przypadku:
    energia czynna: 0,29643 zł/kWh
    opłata OZE: 4,55zł/MWh
    składnik jakościowy: 0,015621 zł/kWh
    opłata sieciowa: 0,255225 zł/kWh
    opłata przejściowa: 7,995 zł/miesiąc
    opł. stała za przesył: 5,9286 zł/miesiąc
    abonament: 0,984 zł/miesiąc

    TG

  • 10. Data: 2018-11-06 20:52:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2018 o 19:29 Kris <k...@g...com> pisze:

    > To sprawdź jeszcze te "transportowe" bo one też różne w
    > zależnosci od taryfy

    Płacę srednio 280-290 zł miesięcznie, pozostałe opłaty są praktycznie
    identyczne, bez wpływu na całkowitą kwotę.

    TG