  • 51. Data: 2018-11-14 21:06:34
    Temat: Re: Taryfa G12as
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-11-14 o 10:29, Kris pisze:

    > Hau Hau
    > Odszczekuje moje wyliczenia z tego wątku

    > Przepraszam więc za wprowadzenie w błąd jeśli ktoś się sugerował moimi symulacjami.
    Tak mi coś nie pasowało w Twoich wyliczeniach bo jak sam sprawdzałem to
    G12w wychodziła mi najtaniej,
    zrobiłem podsumowanie za ostatni rok już w taryfie G12w i wychodzi mi
    udział 39% do 61%, ale pralka, zmywarka, piekarnik,żelazko pracują w
    taniej taryfie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 52. Data: 2018-11-14 21:13:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 listopada 2018 21:06:38 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > Tak mi coś nie pasowało w Twoich wyliczeniach bo jak sam sprawdzałem to
    > G12w wychodziła mi najtaniej,
    > zrobiłem podsumowanie za ostatni rok już w taryfie G12w i wychodzi mi
    > udział 39% do 61%,
    To bardzo podobnie jak u mnie- 65% tania,35% droga
    Zsumowane kWh od maja 2017 do października 2018

  • 53. Data: 2018-11-15 08:25:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-11-14 o 21:13, Kris pisze:

    > To bardzo podobnie jak u mnie- 65% tania,35% droga
    > Zsumowane kWh od maja 2017 do października 2018

    U mnie to 3327kwh za 1648zł, zaoszczędziłem 342zł względem G11, ale de
    fakto więcej
    bo przedtem miałem stary licznik mechaniczny(10lat) i z obserwacji
    wynika że już
    "zasuwał" za szybko i oszukiwał, w rozliczeniu miesięcznym płacę o 50zł
    mniej
    niż poprzednio, wniosek prosty, nawet jak nie chcemy zmieniać taryfy to
    raz to zróbmy aby zmienić stary licznik mechaniczny na nowy.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 54. Data: 2018-11-15 09:01:58
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, November 15, 2018 at 8:25:56 AM UTC+1, Janusz wrote:

> [...]
    > niż poprzednio, wniosek prosty, nawet jak nie chcemy zmieniać taryfy to
    > raz to zróbmy aby zmienić stary licznik mechaniczny na nowy.

    To juz zalezy jak sie trafi i co sie podpina do pradu...

    https://wolnosc24.pl/2017/03/12/burza-po-naszym-teks
    cie-o-zawyzajacych-rachunki-o-600-licznikach-czyteln
    icy-potwierdzaja-u-nas-tez-tak-sie-dzieje-jak-sprawd
    zic-czy-twoj-licznik-klamie/

  • 55. Data: 2018-11-15 16:43:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-11-15 o 09:01, WS pisze:

> [...]
    cie-o-zawyzajacych-rachunki-o-600-licznikach-czyteln
    icy-potwierdzaja-u-nas-tez-tak-sie-dzieje-jak-sprawd

    Podpinam to samo, ale to nie o to chodzi co w artykule, stare liczniki
    mają magnes hamujcy który z czasem słabnie, dlatego powinny być co 5 lat
    wymieniane, ja o tym zapomniałem aby dostawcę pogonić i miałem go lat
    ponad 10.
    A co do artykułu, żaden przetwornik nie jest idealny, do tego dochodzi
    też sama metodyka pomiaru że jest on uśredniany, jeżeli teraz
    spreparujemy mu obciążenie
    z ostrymi zboczami to wiadomo że będzie przekłamywał, ale takie zbocza dają
    np ściemniacze na triaku. Dlatego wg obecnych norm urządzenia o mocy
    chyba powyżej 75W muszą pobierać energię z cos fi zbliżonym do 1. Wtedy
    takich cyrków z pomiarem nie ma i liczniki mierzą dokładnie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 56. Data: 2018-11-15 16:58:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moglbys przyblizyc o tym przeklamywaniu i ktora strone bedzie to szlo. Bo jak by
    strome zbocza mialy obnizac to calkiem legalnie mozna zrobic zasilanie np bojlera tak
    zeby element sterujacy otwieral sie jak sinusoida jest w szczycie.

  • 57. Data: 2018-11-15 19:31:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, November 15, 2018 at 4:43:25 PM UTC+1, Janusz wrote:

> [...]
    > chyba powyżej 75W muszą pobierać energię z cos fi zbliżonym do 1. Wtedy
    > takich cyrków z pomiarem nie ma i liczniki mierzą dokładnie.

    Wlasnie problem w tym, ze teraz prawie wszystko, co uzywam jest "energo oszczedne",
    pojedyncze sztuki na 100% ponizej 75W, za to maja zasilacze impulsowe... od glupich
    zarowek LED na 240V zaczynajac...
    z takich o wiekszej mocy to czajnik, podgrzeacz przeplywowy w kuchni i plyta
    indukcyjna, ale to uzywamy sporadycznie (poza czajnikiem do wody)
    Wiekszosc zuzycia to jednak przez impulsowe zasilacze :(

  • 58. Data: 2018-11-15 19:34:19
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, November 15, 2018 at 4:58:50 PM UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    zeby element sterujacy otwieral sie jak sinusoida jest w szczycie.

    Z podlinkowanego artyk. wynika, ze raczej licznik zawyzy. Mierzac samemu badziewnym
    miernikiem uniwersalnym (nie true RMS) tez bedzie zawyzone... tzn. np. liczac prad
    wezmie max i podzieli przez pierwiastek z 2 (jak dla sinusa), czyli doliczy zuzycie
    przy odcietym tyrystorze (pelny przebieg sinusoidalny o maks. zmierzonym)

  • 59. Data: 2018-11-15 20:16:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szkoda. Wredne te liczniki. Kiedys mialem sterowana grzalke. Dzialalo to tak ze okres
    byl ok. sekundy a moc zmienialo sie wypelnieniem. Kiedys podlaczylem wtyczkowy
    miernik mocy i on prawie nic nie policzyl a grzalka chodzila z wypelnieniem ok 70%.
    To drazylem temat i sprawdzilem co pokaze elektroniczny licznik energetyki. Z bolem
    musze przyznac ze policzyl tyle ile zuzyla grzalka.

  • 60. Data: 2018-11-15 21:36:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-11-15 o 19:31, WS pisze:

> [...]
    indukcyjna, ale to uzywamy sporadycznie (poza czajnikiem do wody)
    > Wiekszosc zuzycia to jednak przez impulsowe zasilacze :(
    Ale one wcale takie złe nie są, pojemności na wejściu mają stosunkowo
    małe co powoduje że impuls prądowy jest też niewielki, poza tym nawet
    jak ich jest dużo to sumaryczna moc niewielka, gorsze były zasilacze
    komputerowe które już dość mocno szarpią prądem, ale wszystkie już od
    jakiegoś czasu muszą mieć pfc i tego problemu nie ma.

    --
    Pozdr
    Janusz