  • 1. Data: 2018-11-01 13:05:00
    Temat: Uszczelnienie szkieletu na płycie
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    Montażyści posadowili mi ściany domu szkieletowego
    na płycie fundamentowej. Na płytę betonową rzucili pasek
    papy a na niej posadowili ściany. Ponieważ beton nie był
    idealnie równy więc belki w niektórych miejscach maja mały
    prześwit w stosunku do podłoża. Ekipa stawiająca dom mówi że
    to nie ich biznes i oni nie robią żadnych uszczelnień i nie
    wiedzą nawet czym to zrobić.
    Czy możecie mi poradzić czym uszczelnić takie połączenie od
    zewnątrz i od wewnątrz.
    Na myśl przychodzi mi jakaś pianka rozprężna, ale która z
    nich byłaby do tego celu najlepsza?

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2018-11-01 15:36:48
    Temat: Re: Uszczelnienie szkieletu na płycie
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 listopada 2018 13:05:02 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
> [...]
    > zewnątrz i od wewnątrz.
    > Na myśl przychodzi mi jakaś pianka rozprężna, ale która z

    szukaj pod haslem kit trwale plastyczny

    b.

  • 3. Data: 2018-11-01 16:52:50
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-11-01 o 15:36, Budyń pisze:

    > szukaj pod haslem kit trwale plastyczny

    A jak taki kit wstrzyknąć w szczelinę 1mm szerokości 15 cm?
    --
    Tomasz

  • 4. Data: 2018-11-01 18:50:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 listopada 2018 16:53:27 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:

    > A jak taki kit wstrzyknąć w szczelinę 1mm szerokości 15 cm?
    > --
    > Tomasz

    nijak, mozesz co najwyzej uszczelnic krawędzie.
    aha, pogoń ekipe jesli chce ci zamontowac styropian ryflowany.

    b.

  • 5. Data: 2018-11-01 18:56:15
    Od: l...@g...com

    Strach się bać takiej ekipy, bacznie bym się przyglądał ich poczynaniom. Na chłopski
    rozum, powinni przed posadowieniem belki położyć jakiś grubszy plastyczny pas
    izolacji, która dopasuje się do nierówności, a nie zwykłą papę.

  • 6. Data: 2018-11-01 19:02:52
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-11-01 o 18:50, Budyń pisze:

    > nijak, mozesz co najwyzej uszczelnic krawędzie.
    > aha, pogoń ekipe jesli chce ci zamontowac styropian ryflowany.

    Wyjaśnij mi proszę na czym polega wada styropianu ryflowanego.
    --
    Tomasz

  • 7. Data: 2018-11-01 20:39:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-11-01 o 13:05, Tomasz pisze:
> [...]
    > od wewnątrz.
    > Na myśl przychodzi mi jakaś pianka rozprężna, ale która z nich byłaby

    Klej poliuretanowy np.
    https://www.castorama.pl/produkty/wykonczenie/drewno
    -i-drewnopodobne/akcesoria-do-podlog-drewnianych/kle
    je/klej-poliuretanowy-soudal-66a-750-ml.html

    Klej ten wiąże pod wpływem wilgoci z powietrza, a podczas wiązania
    puchnie i wypełnia idealnie wszelkie szczeliny. Tworzy twardą, ale
    jednocześnie elastyczną spoinę.

    Są też dostępne w kartuszach do pistoletów.

  • 8. Data: 2018-11-01 20:42:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-11-01 o 20:39, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > jednocześnie elastyczną spoinę.
    >
    > Są też dostępne w kartuszach do pistoletów.

    http://www.tytan.pl/pl/produkty/klej-poliuretanowy/#
    zalety

  • 9. Data: 2018-11-01 22:55:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Styropian dajesz jako ocieplenie. Jeśli dasz wentylację tego styropianu to w dużej
    części niwelujesz współczynniki oporu cieplnego tego styropianu.
    http://budujzdrewna.pl/technologia/systemy-docieplen
    ia/szczelina-wentylacyjna

    To po co ci ten styropian?
    Fabryki domów drewnianych nie dają tych ryfli i tym się kieruj.

    b.

  • 10. Data: 2018-11-02 09:15:15
    Od: Tomasz <j...@g...com>

> [...]
    > Tworzy twardą, ale jednocześnie elastyczną spoinę.
    >
    > Są też dostępne w kartuszach do pistoletów.

    Dzięki za wskazanie konkretnego kleju, myślę że właśnie ten
    użyję. Proszę jedynie o poradę jak taki klej zaaplikować na
    już istniejące połączenie.
    Rzucony na beton pasek papy ma szerokość ok 20 cm a belki na
    nim leżące mają 15 cm. Po obu stronach ściany wystaje pasek
    papy. Wydaje mi się że ten klej to należałoby wciskać i
    pomiędzy papę i beton a również pomiędzy papę i belkę.
    Ten skrawek papy wystający poza obrys belki będzie
    przeszkadzał w zakitowaniu całego połączenia.
    Myślałem aby najpierw ściąć pasek papy na równi z krawędzią
    belki i dopiero cale złącze mazać klejem.
    Poradźcie jak to zrobić.
    --
    Tomasz